Vis de iarnă la Budapesta

Știu, s-au scris multe articole despre Budapesta, însă aș vrea să vă arăt cât de cât fața iernoasă a orașului, întrucât noi mergeam acolo cu câteva zile înainte de Crăciun. Deși nu e timpul ideal pentru a vizita Insula Margareta, vă garantez că este cu adevărat magic să fii în Budapesta în preajma sărbătorilor de iarnă!

Am ajuns pe la prânz, ne-am luat în primire airbnb-ul, o garsonieră vintage situată în blocul cu librăria Alexandra, la două minute de Piața Deac Ferenc. Adică foarte aproape de centru!

Prima zi în Budapesta

Ziua 1: Hala Pieței Mari, strada Vaci, Podul Libertății, Podul Elisabeta, Piața de Crăciun de la Vörösmarty, strada Deák Ferenc și de la Bazilica Sfântul Ștefan, Podul cu lanțuri.

Avantajul de a vizita Budapesta iarna este că seara se lasă devreme și ne putem bucura mai mult de strălucirea aranjamentelor de sărbătoare. Nu mai spun cât de specială este experiența pentru un călător fotograf, fiecare imagine te face să uiți că ai cam înghețat de frig! Laughing

Pentru că locuiam în apropiere, am zis să începem cu Sinagoga, dar tocmai se închisese. Așa că am luat-o la pas spre Hala Pieței Mari (Nagy Vásárcsarnok), cea mai mare și cea mai veche piață interioară din Budapesta, construcția datează cam din anul 1897.

Budapesta

Apoi ne-am îndreptat spre Podul Libertății (Szabadság híd), o superbitate pe timp de noapte. Trecem Dunărea pe partea cealaltă a orașului, Buda, și nu ne mai săturăm să facem poze!

Podul Libertatii Budapesta

Mergem la baza dealului Gellért spre Podul Elisabeta (Erzsébet híd), o altă frumusețe arhitecturală.

Podul Elisabeta Budapesta

Trecem din nou Dunărea spre partea Pesta și ajungem rapid pe strada Vaci, locul unde începe petrecerea Smile Culori, beculețe, terase, restaurante, suveniruri, vin fiert și mai ales Kürtőskalács!  De la mama lui, parfumat, cald și bun, bun, bun!

Strada Vaci de Craciun, Budapesta

Strada Vaci Budapesta

După mult căscat ochii ajungem în Piața Vörösmarty (Vörösmarty tér), unde este amenajată una din cele mai frumoase piețe de Crăciun din oraș.

Piața Vörösmarty Targ de Craciun Budapesta

Targ de Craciun Budapesta

Continuăm tura veselă pe strada Deák Ferenc, unde se află Târgul de Advent fashion street.

strada Deák Ferenc, Budapesta

Locul de unde am luat niște Kürtőskalács deliciosssss, cald și parfumat (chiar în Piața Deák Ferenc)!

Piața Deák Ferenc Budapesta

Facem o scurtă pauză acasă, mâncăm colacul și încă ceva, stabilim spontan o întâlnire cu o amică venită în Budapesta cu serviciul și ieșim iar. Nu puteam să nu bifăm și Piața de Crăciun de la Bazilica Sfântul Ștefan! De data aceasta s-a lăsat cu degustare, bineînțeles! Laughing

Piața de Crăciun de la Bazilica Sfântul Ștefan

Ahh și ce bun e vinul fiert când îl bei într-o companie plăcută! Am băut până s-a închis și Piața de Crăciun Smile după care am mai dat o tură prin oraș, până la Podul cu lanțuri (Széchenyi Lánchíd), ne-am pozat cu câteva statui și ne-am mai dus și acasă, că am umblat destul!! (Suntem sfătuiți să facem excursie de o zi la Viena în loc de Bratislava, dar noi tot cum am vrut am făcut Laughing).

Podul cu lanțuri Budapesta

A doua zi în Budapesta

Ziua 2: Vizită la Parlament, Monumentul Pantofi pe malul Dunării, Bastionul Pescarului, Biserica Mátyás, Dealul Castelului

Am început ziua devreme cu o vizită la Parlament. Biletele le-am cumpărat online și ca de obicei când sună ceasul dimineața, mă întreb de ce iarrr am făcut planuri pentru mai devreme de ora 10!

Parlamentul Budapesta

Turul ghidat al celei mai mari clădiri din Ungaria ne duce prin câteva încăperi luxoase ale construcției neogotice și se încheie în holul central, unde este expusă coroana Sfântului Ștefan. Un aspect amuzant: pe hol, în fața sălilor de adunare există aceste suporturi numerotate de țigări. Acestea erau folosite în cazul în care politicienii fumau în timpul adunărilor și erau rechemați în sală.

După ce am terminat cu Parlamentul, ne plimbăm pe malul Dunării în direcția Podului cu lanțuri și după vreo 400 m ajungem la memorialul Pantofi pe malul Dunării. Nu are rost să descriu ce poți simți când vezi această imagine, știind ce reprezintă. În anii 1944-1945, numeroși evrei unguri au fost împușcați pe malul Dunării de către Partidul Crucilor cu Săgeți.

Sejur de lux în Antalya

7 nopţi cazare, all inclusive, zbor din București, Cluj-Napoca și Timișoara
de la 400 Eur

memorialul Pantofi pe malul Dunării

După ce ne revin gândurile bune, ne continuăm planul zilei, de a ajunge să explorăm partea Buda a orașului. Doar că nu era nici ora 12 și nu mai puteam de picioare, la modul enough is enough, și mai aveam o groază de văzut! M-am așezat în mijlocul drumului și de acolo nu am plecat până nu am găsit pe net un centru de închirieri biciclete. Am mers parcă forever până la magazinul Yellow Zebra, undeva pe lângă operă și ne-am luat biciclete. Yey!!

În doi timpi și trei mișcări am ajuns pe partea cealaltă a Dunării, vizavi de Parlament și picioarele mele erau deja în paradis (deși bicla în sine era groaznic de incomodă). Ce mai conta... observați fericirea mea din poza Salutări din Budapesta Laughing)

malul Dunării in Budapesta

Biciclim acum până pe Insula Margareta, ca să nu zicem că nu am fost, dar e absolut părăsită în această perioadă a anului.

Apoi ne îndreptăm pe partea Buda spre Bastionul Pescarului, e frig dar nu contează, stăm în șa, muhahaha. Facem poze, e o atmosferă cețoasă, apăsătoare și fermecătoare în același timp. Cu siguranță vara nu ești răsplătit cu aceleași imagini!

Bastionul Pescarului

Vizităm și Biserica Mátyás, fără a urca în turn pentru că tocmai ratasem turul ghidat. Văd că la ghișeul de bilete scrie și în română, iar vânzătoarea e super amabilă și mă bucur. Smile

Biserica Mátyás Budapesta

Biserica Mátyás

Ne ducem acum spre Castelul Buda, iar ora albastră ne prinde cum nu se putea mai bine, cu o priveliște de vis asupra Dunării și a podurilor.

Castelul Buda

În scurt timp se face beznă și noi trebuie să revenim la magazin să ducem biclele înapoi. O ultimă vedere a castelului Buda de pe Podul cu Lanțuri.

Podul cu Lanțuri

Vacanță de vară în Rodos

7 nopți cazare, zbor din București
de la 325 Eur

A treia zi în Budapesta

Ziua 3: Teatrul Național, Biserica-Grotă Sfântul Gerard, Citadela, barul ruină Szimpla Kert și o seară la Operă

Pentru că mi s-a părut interesant în poze, m-am încăpățânat să ajung la Teatrul Național. Clădirea în sine nu e cine știe ce, dar arhitectura exterioară este inedită.

Teatrul National Budapesta

Apoi am luat tramvaiul 2 care ne-a adus vizavi de Dealul Gellért.  Și să vedeți ce țeapă era să ne luăm la tonomatul de bilete. Iau biletul din automat și aștept restul. Și aștept, și aștept...și nimic!! Măi să fie... m-am simțit înșelată și mă ofticam teribil. Cum să nu scrie ei că aparatul nu dă rest?! Mi se derulează prin fața ochilor toate site-urile de recenzii unde mă voi descărca curând! Dar nici de plecat nu-mi venea, nu pentru sumă... dar așa... de ciudă! Și cum dădeam cu degetele pe la fanta de unde ar fi trebuit să iasă restul meu, dau de o folie de plastic pusă special ca să blocheze banii în fantă!! Am văzut chiar în stație un om al străzii care se tot plimba fără scop... Fața neplăcută a orașului este că are o mulțime de oameni ai străzii, cu culcușuri în stradă. Și era frig, frig, frig...

Ajungem la Biserica-Grotă Sfântul Gerard, o vizităm contra unei taxe mici și apoi începem urcușul pe dealul Gellért spre Citadela, fortăreața din vârful dealului.

Podul Libertatii Budapesta

Curând urcușul ne va fi răsplătit de vederi superbe asupra orașului, Dunării și podurilor în special. După cum se vede, nu prea ai cum să greșești drumul. Ca în viață... urmează-ți inima!

Budapesta

Citadela Budapesta

La Citadela era Târg de Crăciun, și cum altfel de fapt? Tot orașul era garnisit cu standuri cu bunătățuri.

Targ de Craciun Budapesta

Dar ce vedem noi aici? Băile termale Rudas! Ahhh, ce-am fi vrut o bălăceală fierbinte după atâta umblat, dar... răbdare, toate timpul lor :D

Băile termale Rudas

Podul Elisabeta Budapesta

Apoi ieșim la Podul Elisabeta, îl trecem pe jos și mergem spre Barul ruină Szimpla Kert, unul din cele mai interesante locuri pe care le-am vizitat! Ai chef de un bar mai altfel? Atunci profită de unul din pub-urile vintage situate în clădiri abandonate din Budapesta.

Reamenajat într-un mod inedit, poți să bei ceva sau chiar să iei masa la prețuri mai mult decât decente. Vino seara pentru o atmosferă colorată!

Barul ruină Szimpla Kert

Și pentru că a venit seara, mergem acasă, ne îmbrăcăm la țol festiv și mergem la operă, unde aveam bilete. Inițial aveam pe listă să vizităm opera pe timp de zi, cu un tur ghidat. Dar când am văzut că putem de fapt să mergem la un spectacol cu jumătate din banii pe care i-am fi dat pe biletul de vizitare... am zis hai!! Să trăim experiența completă a operei din Budapesta, zic Laughing

Aveam bilete la La Bohème, operă în două acte, în italiană, din fericire Smile) și cu subtitrare în engleză (și maghiară). La biletul de 5 euro, vezi așa cam trei sferturi din scenă Laughing), dacă te apleci un pic pentru că este vorba de locurile de pe colț în stânga sau dreapta scenei Laughing). În fapt, nu e chiar așa de rău. Dar ce interior superb are sala... superb e puțin spus! Atenție, nu luați aparatele foto cu voi, decât dacă sunteți dispuși să le lăsați la garderobă, eu una am tras cu telefonul.

Opera din Budapesta

A patra zi în Budapesta

Ziua 4 - Bazilica Sfântul Ștefan, Cafeneaua New York, Castelul Vajdahunyad, Piața Eroilor, Băile Termale Széchenyi

O zi cu unele din cele mai frumoase obiective pe care le-am vizitat! Vremea era urâtă și pozele nu fac cinste locațiilor.

Bazilica Sfântul Ștefan, impresionantă desigur prin bogăția ei, contrastează puternic cu sărăcia de pe străzi – aici mă refer la atât de mulți oameni fără acoperiș.

Bazilica Sfântul Ștefan

Urcăm și în turn, nu vedem mare lucru datorită atmosferei încărcate, dar să zicem că am bifat și acest aspect  :D

Iar acum mergem spre unul din obiectivele pe care abia îl așteptam, din toată vacanța! Cafeneaua New York, de un lux incredibil, în care chiar poți intra fie și pentru o cafea, fără să fii îmbrăcat de bal. Am o sensibilitate pentru interioarele de acest gen și am profitat de timpul petrecut la o cafea și o prăjitură ca să dau o tură fotografică completă, mai mult cu ochii în tavan. Laughing Începeam să regret că nu am luat dslr-ul cu mine... Contrar așteptărilor, clienții erau oameni îmbrăcați normal, cei mai mulți fiind turiști – având în vedere că acolo este și hotel de lux. Iar de prețuri, vă puteți aștepta la o cafea în de jur de 5 euro, iar un desert în jur de 7 euro, personal super amabil.

Cafeneaua New York

Bun... neeeext: ajungem cu metroul la Piața Eroilor, dăm o tură să admirăm clădirile din jur, însă e vreme nasoală și nu-mi place deloc. A început să și plouă mocănește, mirific! Mi-a trebuit Budapesta iarna... Una din cele mai importante piețe din Budapesta, Piața Eroilor găzduiește Monumentul Mileniului, Muzeul de Arte frumoase și Galeria de Artă.

Piața Eroilor Budapesta

În imediata apropiere se află Parcul Orașului, un complex format dintr-o serie de copii ale unor clădiri importante din istoria medievală a Ungariei. Printre acestea, Castelul Vajdahunyad, un alt punct care mi-a plăcut în mod deosebit. Și aici mă refer la arhitectura exterioară. Construit în stil neogotic, este o copie a Castelului Huniazilor din Transilvania, interesant, nu?

Castelul Vajdahunyad

Acum nu ne rămâne decât să mergem să ne relaxăm la Băile Termale Széchenyi, o destinație binemeritată la final de vacanță! Cred că nu are rost să vă spun cât de bini di tot este să fii într-o piscină exterioară cu o apă perfect de caldă, pe înserat, când afară sunt vreo două grade. E rău de tot, ce să mai... Smile)

Băile Termale Széchenyi

Citisem pe diverse site-uri că angajații nu sunt prietenoși, că se fură din vestiare – noi am luat o cabină împreună – și alte diverse lucruri negative, însă pentru noi toată experiența a fost plăcută. Ba chiar băiatul de la bilete mi s-a părut răbdător și amabil.

Citeșe și: Ghidul băilor termale din Budapesta

A cincea zi în Budapesta

Ziua 5: Peștera Pálvölgyi, plecarea

Ultimul ciot de zi rămas am decis să îl folosim pentru a vizita Peștera Pálvölgyi. Turul durează cam o oră și este în... maghiară. Însă ghidul nostru a fost tare amabil și și-a dat silința să ne explice câte ceva în engleză, noi fiind singurii turiști străini din grup. Peștera părea un fel de Canionul 7 scări, dar în subteran și fără cascade. Și mai interesant ar fi fost să facem un tur speologic cu echipament, în zonele neaccesibile publicului în turul obișnuit, însă nu mai aveam timp. Un astfel de tur durează cam 3 ore și nu costă foarte mult.

În apropiere se află o altă peșteră, Szemlő-hegyi, însă noi am fost într-o zi de marți, când era închisă.

Peștera Pálvölgyi

Bineînțeles în ziua plecării cerul devine senin, de un albastru baby-blue, ca să ne pară rău că plecăm.

Informații utile pentru o excursie în Budapesta

Parlament: https://www.jegymester.hu/eng/Production/480000/Parliament-visit

2000 HUF/adult

220 HUF taxă de rezervare online

Opera: http://www.opera.hu/programme

Prețul se afișează după ce selectați data, spectacolul și respectiv locul din sală, de pe site

Băile termale Szechenyi:  http://www.szechenyibath.hu/prices

5200 HUF / bilet cu cabină

4700 HUF/  bilet cu vestiar

Peștera Pálvölgyi:

1 200 HUF/adult

Tu ai vizitat Budapesta? Ce ți-a plăcut cel mai mult în acest oraș magic?

Concediu relaxant în Zakynthos

7 nopţi cazare, mic dejun, zbor din București
de la 445 Eur

HappyMonday.ro - Impreuna calatorim mai mult

De 5 ani descoperim locuri minunate impreuna prin povestile de pe site. Dorim ca prin noul nostru proiect - HappyMonday.ro - sa te ajutam sa calatoresti mai mult si astfel sa descoperi mult mai multe locuri.
In fiecare zi de luni iti dam idei noi de calatorii la #tarifeWOW, pentru ca tu sa descoperi locuri noi. Saptamana aceasta iti propunem ofertele de mai jos. Care te tenteaza?

Fii primul care citește despre locurile minunate pe care le-am vizitat, află idei noi de destinații bune de descoperit și bucură-te de sfaturile noastre despre cum să ai o vacanță reușită! Activează-ți notificările noastre și vei primi câte un mesaj de fiecare dată când avem o nouă poveste. Rapid, simplu și foarte eficient!

Sistemul de notificări funcționează doar cu browserele Chrome, Firefox și Safari.