Dubrovnik, o destinatie perfecta de vacanta

Ne-am hotarat sa alegem ca destinatie de vacanta orasul Dubrovnik din Croatia pentru ca vroiam o vacanta la mare, dar si o locatie unde sa avem ce vizita – unde sa o facem pe turistii. Un mare plus a fost faptul ca in Orasul Vechi din Dubrovnik s-a filmat o parte din serialul Game of Thrones. Momentul in care am intrat cu salupa in portul vechi, precum Stannis Baratheon in King's Landing, a fost deliciul vacantei noastre. Si spre norocul nostru, nu am fost intampinati cu wildfireSmile

Am ajuns la destinatie dupa o lunga calatorie cu masina, pentru ca ne-am ratacit prin Serbia si ne-a fost cam rau pe curbele din Bosnia si Hertegovina. O prietana de-a mea a ajuns ca avionul, dar si la ea drumul a durat o eternitate, pentru ca nu a existat zbor direct din Germania, si a trebuit sa schimbe de 3 ori avionul. In concluzie, nu stiu care e alternativa cea mai potrivita, presupun ca depinde de buzunarul si nervii fiecaruia. Numai sa aveti grija sa aveti clima, daca mergeti cu masina.

Cazare in Dubrovnik

Ne-am facut rezervare la Aparatamentele Mrden, situate in peninsula Lapad. Cazarea in apartament de 5 persoane, pentru luna august, a fost 125 de euro pe noapte. Conditiile erau bunicele, avand aer conditionat, tv cu posturi in germana - dar cine s-a uitat la tv Laughing, bucatarie complet utilata si schimbarea lenjeriei/prosoapelor la intervale acceptabile. Parcarea nu era asigurata, dar poti parca linistit langa, deoarece exista locuri si nu se percepe nici o taxa. Pozitionarea apartamentului era buna, aproape de plaja si de port, cu statia de autobuz la 2 minute, de unde poti lua autobuzul 6, care te duce in centrul vechi.

Proprietarii au fost foarte amabili, dar cateodata putin enervanti cand era vorba de mentinerea linistii, deoarece nu prea le conveneau discutiile noastre nocturne la terasa. O data chiar ne-au sustras masa, dar am inlocuit-o usor cu alta.

Vecinii nostri au fost niste francezi foarte simpatici, care nu faceau altceva decat sa mearga la plaja si sa gateasca. Si dai cu mancarurile sofisticate. Am ajuns sa le imprumutam si vesela noasta, pentru ca nu aveau suficiente tigai si oale. Oricum, erau destul de amuzanti, mai ales cand aveau si o sticla de vin rosu in fata.

Obiective turistice si activitati in Dubrovnik

Principalul obiectiv turistic este orasul vechi. Este absolut spectaculos, atat din punct de vedere arhitectural cat si peisajistic. Poti faci ocolul acestuia urcandu-te pe ziduri, lucru ce merita, dar mare atentie la ora la care decizi sa faci acest lucru, caci sunt mii de trepte si niste temperaturi de sauna. La finalul turului, exista marea posibilitate sa fii ud leoarca si cu picioarele fideluta. Este recomandat sa pastrezi biletul achizitionat, nu sa-l arunci precum am facut eu, pentru a nu plati o taxa aditionala, la o cetate situata in apropiere, care este la fel de spectaculoasa. Aveti grija si la incaltarile pe care vi le alegeti, pentru ca totul este atat de lustruit, incat exista marea posibilitate sa te duci de-a dura atat pe trepte cat si pe suprafete plane. Noua ni s-a intamplat.

De asemenea, nu trebuiesc ratate croazierele pe insule. Noi am ales un pachet in care am vizitat 3 insule intr-o zi si in urmatoarea zi am primit cadou o insula privata, extrem de pustie. Insula Lopud este un musai, deoarece are singura plaja cu nisip, restul fiind toate cu pietris, iar ca sa ajungi la aceasta plaja, situata la 2 km de port, decat sa mergi pe jos, mai bine iei un golf cart si totul devine si mai distractiv. Am inteles ca poti sa inchiriezi si magarusi, dar eu una nu i-am vazut si la dealurile ce trebuiesc parcurse, nu mi se pare cea mai inteleapta decizie, desi ar putea fi intereresant. Plaja aceea chiar e superba si apa la fel. Pur si simpu am fi zacut acolo mult si bine.

Insula privata si pustie, Supetar, a fost o adevarata aventura. Cum noi nu prea suntem intregi la cap si uneori ne plictisim Tongue Out, am inceput sa ne facem scenarii din filme horror, gen "Cabin in the woods". Dar nu s-a intamplat nimic extravagant de genul acesta, ci doar am stat in sezlong, am sarit de pe ponton si am mancat un pranz delicios preparat de o babuta. Nom nom nom.

In Dubrovnik exista numeroase plaje si e bine sa le incercati pe toate. Dupa ce am coborat un sir infernal de trepte (sa nu mai zic de urcat), desenate poetic cu sute de porci, noi am ajuns la o plaja de pietris, unde ai posibilitatea sa sari de pe niste stanci extrem de inalte (noi nu am avut tupeul dupa ce am vazut o cazatura urata). Acolo exista o pestera in care puteai sa inoti, dar in care m-au piscat niste "chestii" de picior. Si, sincer, a usturat teribil. Ce recomandare dubioasa fac, dar, cu toate ca a durut, as intra si a doua oara in ea.

De asemena, merita sa-ti aloci cel putin 2 ore pentru o plimbare in parc. Peisajul e splendid. Atata natura. uuu.

In ultima zi merita sa-ti spargi banii ramasi in magazinele din centrul vechi. Eu am gasit un magazin din care, sincer va spun ca as fi cumparat toate obiectele, atat de faine erau. Numai tablouri, magneti si bijuterii pictate manual. Am plecat destul de incarcata de acolo, chiar si cu un inel cu un model pictat, care semana cu pisica mea.

Impresii si ponturi despre Dubrovnik

Ok, pe langa toate obictivele turistice, care merita vazute, mie una imi place sa observ si viata de noapte. Astfel am descoperit un local numit Art, in care bancile erau cazi de baie taiate si pictate iar mesele erau cuve de masini de spalat. Muzica era buna si cidrul de mere excelent.

Centrul vechi este de asemenea plin de terase unde poti sa asculti muzica jazz live si sa te bucuri de o cina copioasa sau doar de un cocktail savuros. Exista si terase la inaltime, care iti ofera o priveliste minunata, dar noaptea e cam degeaba, iar ziua, uneori trebuie sa astepti sa se elibereze o masa.
Cred ca in saptamana in care am fost in Dubrovnik, nu am mancat altceva decat peste, fructe de mare si inghetata.

Apropo, centrul vechi e plin de pisici. Toate foarte bine hranite si extrem de sociabile, doar ca unele par satule de atatia turisti si total neimpresionate de gesturile de afectiune ce le sunt oferite.

Cred ca uneori am fost putin imbufnata pentru ca tot orasul e numai panta si trepte, astfel incat nu poti sa porti decat slapi sau balerini. Nu tu un pantof cu toc sau talpa, deci nu are sens sa-i carati dupa voi in bagaj.

Un alt mic incovenient este absenta plajelor cu nisip, dar e un lucru cu care poti sa te obisnuiesti.

Preturile sunt cam piperate, dar deh, e vacanta pe care ti-ai propus-o, deci se presupune ca ai cu tine destui banuti sa-ti faci toate poftele.

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Dubrovnik

Desi am avut o cazare ok, as recomanda celor care stiu exact perioada in care vor sa mearga, sa-si faca rezervarea din timp si o decizie buna din punct de vedere logistic si estetic, ar fi sa cautati cazare cat mai aproape de centrul vechi.

De asemenea, recomand abonamentele la mijloacele de transport, pentru ca o sa economisiti destul de mult. Iar daca nu vreti abonament, atunci e bine sa luati bilete de la chiosc, deoarece acolo sunt mai ieftine decat in autobuz.
Un alt mic pont ar fi faptul ca Dubrovnikul e plin de fantani cu apa proaspata si rece, asa ca nu merita sa dati banii pe sticlutele de 0,5.

Cu toate acestea fiind spuse, va doresc o vacanta frumoasa, si sa incercati voi parasailingul, pentru ca eu una nu am avut suficient curaj. Probabil ca ar fi fost o experienta pe cinste.Laughing

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil... Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este Raicu Andreea Adela si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Pozele mele din Dubrovnik

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.

www.casa-mosului.ro

Fii primul care citește despre locurile minunate pe care le-am vizitat, află idei noi de destinații bune de descoperit și bucură-te de sfaturile noastre despre cum să ai o vacanță reușită! Activează-ți notificările noastre și vei primi câte un mesaj de fiecare dată când avem o nouă poveste. Rapid, simplu și foarte eficient!

Sistemul de notificări funcționează doar cu browserele Chrome, Firefox și Safari.