Cluj - inima Transilvaniei

Se pot spune foarte multe despre acest oraș minunat. Cluj-Napoca este în topul preferințelor populației din România, dar nu numai. Este o atracție turistică pentru orice iubitor de istorie, cultură, tradiție, arhitectură, natură nemaipomenită. Se află în regiunea Transilvaniei și reprezintă inima acesteia.

Am avut ocazia să vizitez acest oraș minunat în iarna anului 2015, chiar pe 30 noiembrie, în apropiere de Ziua Națională a României. A fost primul oraș de pe listă. Partea tristă a fost că am avut la dispoziție doar o zi în care să admir frumusețea Clujului, fapt care nu m-a împiedicat să alerg pe toate străduțele împreună cu prietena mea, obosite după un drum lung de aproximativ 10 ore cu trenul (din Iași), pe o vreme ploioasă.

Cluj Napoca

Aventura mea și a prietenei mele Elena a început din zori, chiar de la ora 8:00, noi înghețate după o noapte friguroasă și lungă. Nu am avut hărți sau alte surse de localizare a obiectivelor turistice la îndemâna noastră, însă eram foarte entuziasmate (pentru mine era prima oară când am vizitat orașul). Ieșind din gară, am ales un drum aleatoriu, după logică ne gândiserăm noi că, dacă mergem în deal de-a lungul drumului X, vom răzbate în centru, așa a și fost.

Obiective turistice în Cluj-Napoca

Biserica Romano-catolică Sfântul Mihail - Doamne, ce arhitectură are! Biserica Sf. Mihail din Cluj este considerată a fi unul dintre cele mai impozante edificii de cult din România. Are o lungime de 70 m, fiind a cincea din România, și cu o înălțime maximă de 80 m, fiind a doua din România. Arhitectura bisericii aparține stilului gotic.

Biserica Sf. Mihail din Cluj

Bastionul Croitorilor. Se numește Bastionul Croitorilor, deoarece a fost finanțat de breasla croitorilor din Cluj, fiecare bastion (turn) al zidului medieval de apărare fiind finanțat de altă breaslă (croitori, cizmari, tâmplari, săpunari, rotari, olari, zidari, curelari etc).

Cetățuia. Priveliștea cea mai surprinzătoare asupra orașului Cluj o poți surprinde doar de aici. Ar trebui să fie un must-see pentru toți turiștii ce vin aici. Cetăţuia se află pe malul stâng al Someşului şi e o fortificație construită în perioada Habsburgică în vârful dealului Cetățuia. A fost clădită cu ziduri sub formă de stea, șanț de apărare, 5 bastioane de colț şi 3 porți.

Cetatuia Cluj

Piața Unirii. Dacă îmi amintesc bine, acesta a fost primul loc unde am ajuns îndreptându-ne dinspre gară. Pe cele patru laturi ale sale se găsesc case şi palate (neo)renascentiste, baroce şi eclectice, cum sunt Palatul Banffy (Muzeul de Artă, azi). Este inima orașului, de aceea am decis împreună cu prietena să ne așezăm pe o bancă și să admirăm puțin împrejurimile, după care să reluăm procesul de vizitare.

Piata Unirii Cluj

Bineînțeles, nu ne-am oprit doar la aceste obiective turistice, ele fiind numeroase. Am continuat vizita noastră până în jurul orei 17:00, timp în care am reușit să explorăm puțin orașul, arhitectura veche, oamenii. Totul a fost nemaipomenit de frumos. Abia aștept să mă reîntorc în Cluj-Napoca și să reiau de unde am rămas Laughing.

Tu ai vizitat Cluj-Napoca? Care dintre obiectivele turistice din acest oraș sunt favoritele tale?

Fii primul care citește despre locurile minunate pe care le-am vizitat, află idei noi de destinații bune de descoperit și bucură-te de sfaturile noastre despre cum să ai o vacanță reușită! Activează-ți notificările noastre și vei primi câte un mesaj de fiecare dată când avem o nouă poveste. Rapid, simplu și foarte eficient!

Sistemul de notificări funcționează doar cu browserele Chrome, Firefox și Safari.