City break în Novi Sad: ce să faci în minunatul oraș din Serbia

Pentru că sunt fan al Exit Festival care are loc în orașul sârb Novi Sad, în fiecare an îmi petrec aici câteva zile. Încă de la prima vizită m-am îndrăgostit de Novi Sad, un loc minunat în care poți să faci de toate. Iată care sunt impresiile mele despre acest oraș, dar și câteva dintre motivele pentru care trebuie să-l vizitezi și tu.

Plimbare prin centrul orașului Novi Sad

Când ajungi în centrul orașului o să ai mai degrabă impresia că ești într-o zonă aglomerată dintr-un oraș european și nu în nordul Serbiei. Pe străduțele de aici am descoperit o mulțime de terase primitoare, magazine, clădiri impunătoare și tarabe frumos amenajate de unde poți cumpăra suveniruri și nu numai.

Tot în zona centrală, printre cele mai importante atracții turistice din Novi Sad, se numără Catedrala romano-catolică închinată Fecioarei Maria, Piața Libertății și Primăria Novi Sad.

Secretele din curțile interioare

Că e vorba de centrul orașului sau de străzi oarecare, în Novi Sad curțile interioare ale caselor istorice ascund secrete. Cu alte cuvinte, în curțile interioare am găsit unele dintre cele mai bune baruri și restaurante pe care orașul le are de oferit, dar și magazine sau galerii de artă. Dacă alegi un city break în Novi Sad crede-mă că merită să te abați de la străduțele principale.

Novi Sad, orașul unde mănânci regește

Un city break în Novi Sad, deși e vorba despre câteva zile de vacanță, înseamnă, inevitabil, și câteva kilograme în plus. Aici nu numai că porțiile sunt imense, dar mâncarea este atât de delicioasă încât o să-ți fie greu să te oprești. În ceea ce privește meniul ai la dispoziție de toate, de la mâncăruri tradiționale excelente, la burgeri gourmet sau sushi.

Pentru că mai devreme vă povesteam de secretele din curțile interioare, o să vă spun și două restaurante excelente pe care le-am găsit ascunse de ochii neatenți.

Primul este Toster Bar, unul dintre cele mai hip locuri din oraș, aflat în zona centrală (Strada Zmaj Jovina nr. 24). Fără mese în interior, Toster Bar are o terasă nu foarte mare, dar la care se înghesuie o mulțime de pofticioși care vor să se bucure de meniul de aici. Burgerii sunt principala "atracție" de la Toster, însă există și alte bunătăți dintre care se poate alege. Apropo, pentru curioși, aici se face unul dintre cei mai iuți burgeri pe care o să-l guști vreodată. Nu e recomandat decât celor cu stomacul tare!

Pe lângă meniul de mâncare, Toster se laudă cu unele dintre cele mai interesante beri artizanale din Novi Sad, pe care merită să le deguști. Una peste alta, de fiecare dată când ajung în Novi Sad cel puțin un prânz la Toster Bar face parte din programul meu.

Novi Sad

Deși am venit în Novi Sad de mai multe ori, abia în vara lui 2017 am descoperit Sokace Restoran (Strada Pavla Papa nr. 11). Trebuie să recunosc că eu și prietenii cu care am călătorit am intrat aici din curiozitate, fiind uluiți de decorul kitschos de care dai nas în nas încă de la ușă (luminițe și un candelabru cu ustensile de bucătărie). După ce am intrat în curte ne-am dat seama că decorul exagerat face parte din șarmul restaurantului. În curte sunt tot felul de decorații iar înăuntru e aproape ca la muzeu. Am văzut un televizor transformat în acvariu cu pești, manechine îmbrăcate ciudat, un frac de dirijor atârnat din tavan, fotografii, uniforme și nu numai.

Sokace nu este însă doar un restaurant pe care să-l admiri, ci unul în care trebuie neapărat să mănânci. E excelent! Prețurile sunt mici, mâncarea e multă și bună, iar în unele zile aici sunt invitați să cânte trupe și artiști. Nu în ultimul rând, deși au un meniu foarte bogat, recomand ca aici să alegeți dintre mâncărurile tradiționale, specialitatea Sokace.

Desigur, după prima masă aici nu am putut să ne abținem și am revenit și a doua zi. Tot atunci am aflat, după o scurtă căutare pe internet că Sokace este un restaurant celebru, fiind recomandat de revistele și site-urile de travel drept una dintre acele atracții turistice din Novi Sad pe care nu ai voie să le ratezi.

Plimbarea pe malul Dunării

Un city break în Novi Sad, cel puțin pentru mine, nu e la fel dacă nu fac măcar o plimbare pe malul Dunării. Priveliștea e încântătoare, numai bună pentru făcut poze și relaxare. Novi Sad nu e printre cele mai agitate orașe pe care le-am vizitat, dar după aglomerația din centru și vânzoleala de pe străzile principale, pe malul Dunării chiar te poți bucura de ceva mai multă liniște.

De asemenea, aproape de Dunăre se găsește și Parcul Dunavski, un alt loc frumos unde te poți bucura de natură. Parcul a fost realizat în secolul al XIX-lea și e numai bun pentru plimbări și pentru a descoperi puțin din cultura sârbă, aici aflându-se și Muzeul Vojvodine.

Plajă la malul Dunării

Pentru că am vizitat Novi Sad vara temperaturile au fost destul de ridicate. Astfel, am profitat de vremea bună și tot pe malul Dunării ne-am dus la plajă. Am găsit un loc amenajat special pentru asta, cu nisip, un teren de volei, iar în apropiere baruri. Plaja avea și locuri cu umbră, iar apa era numai bună pentru bălăceală.

Cetatea Petrovaradin

Cetatea Petrovaradin se numără printre cele mai importante atracții turistice din Novi Sad. Este un loc minunat, plin de istorie, dar care, în fiecare an, găzduiește unul dintre cele mai mari festivaluri din Europa – Exit. Măreața cetate, construită în forma actuală în anul 1692, are o mulțime de tuneluri și pasaje, numai bune pentru plimbări. Aici se găsește și Muzeul Novi Sad.

Novi Sad

Pentru că acest city break în Novi Sad a coincis cu perioada în care se desfășoară Exit Festival, cetatea era "îmbrăcată în haine de sărbătoare", pregătită pentru zecile de mii de petrecăreți care se bucură anual de festival.

În această nouă lumină cel mai mult mi-a plăcut turnul cu ceas. Limbile ceasului arată timpul altfel decât un ceas obișnuit. Limba mare arată orele și nu minutele așa cum ar trebui în mod normal. Ceasul a fost realizat astfel pentru ca pescarii care se aflau pe malul Dunării să poată vedea mai ușor cât timp a trecut. Ei bine, în perioada Exit pe turn erau proiecții colorate, care-l făceau să arate și mai frumos.

Cetatea oferă și o vedere deosebită peste Novi Sad, mai ales noaptea când luminile orașului se reflectă în apele Dunării. Nu în ultimul rând, la poalele cetății sunt o mulțime de baruri și restaurante care să te ajute să-ți recapeți energia după orele de plimbare, sau, în cazul Exit, orele de dans și distracție.

Harta Novi Sad

Novi Sad rămâne unul dintre orașele mele preferate de care nu cred că o să mă satur prea curând. Dacă ai vizitat acest oraș spune-mi ce recomandări ai!

Fii primul care citește despre locurile minunate pe care le-am vizitat, află idei noi de destinații bune de descoperit și bucură-te de sfaturile noastre despre cum să ai o vacanță reușită! Activează-ți notificările noastre și vei primi câte un mesaj de fiecare dată când avem o nouă poveste. Rapid, simplu și foarte eficient!

Sistemul de notificări funcționează doar cu browserele Chrome, Firefox și Safari.