Atmosferă de sărbătoare la târgul de Crăciun din Gent

În timpul vacanței mele în Belgia din decembrie, am ajuns să vizitez câteva târguri de Crăciun frumoase, dar favoritul meu a fost cel din Gent. Deși nu am avut la dispoziție decât o zi, am reușit să explorez tot centrul istoric al superbului oraș unde se întindea și târgul de Crăciun. De la preparate delicioase, suveniruri simpatice și muuuultă ciocolată caldă, târgul de Crăciun din Gent este locul perfect în care să intri în spiritul sărbătorilor.

Unde și când are loc târgul de Crăciun din Gent

Târgul de Crăciun din Gent a fost inaugurat în 8 decembrie și va rămâne deschis până în 7 ianuarie. Eu am ajuns în Gent chiar a doua zi după inaugurare, așa că găsit o mulțime de spectacole și evenimente speciale, dar și foarte mulți turiști fascinați de întregul eveniment.

Orar târgul de Crăciun din Gent

• luni – joi: 12 – 00
  • vineri, duminică: 12 – 01
  • sâmbătă: 11 – 01
  • 25 decembrie, 1 ianuarie: 14 - 24
  • 24, 31 decembrie: 11 – 17

Targul de Craciun din Gent

Gent

Târgul de Crăciun din Gent se întinde pe majoritatea străzilor din centrul istoric al orașului, de la Sint-Baafsplein, de-a lungul Botermarkt și Klein Turkije până în Korenmarkt. Întregul cartier se îmbracă de sărbătoare, inclusiv Donkersteeg, Groentenmarkt și Sint-Veerleplein.

Târgul de Crăciun din Gent pe hartă

Ce am găsit la târgul de Crăciun din Gent

Târgul de Crăciun din Gent este mul mai restrâns decât cel organizat în Bruxelles, dar asta nu înseamnă că nu vei avea ce să faci aici. În primul rând, vei găsi peste 140 de căsuțe cu suveniruri, decorațiuni de sărbători, haine de iarnă călduroase și alte obiecte realizate manual. De asemenea, o mulțime de vânzători te vor tenta cu miere organică și o mulțime de feluri de muștar, multe dintre ele de care nici măcar nu am auzit.

targuri de craciun

Craciun in Gent

În fața Bisericii Sf. Nicolae este amenajată o roată uriașă, similară cu cea din târgul de Crăciun din Bruxelles, de unde te poți delecta cu peisaje incredibile peste întregul oraș. Deși nu sunt mare fană a înălțimilor, mi-am luat inima în dinți și am făcut o tură cu această roată. Biletul a fost 7 euro, dar a meritat din plin. Panoramele sunt excepționale.

Roata Gent

Priveliste roata Gent

Dacă vrei să te încălzești câteva momente, poți să faci o vizită la Moose Bar, una dintre cele mai populare atracții ale târgului de Crăciun din Gent, în fiecare an. Moose Bar este un bar acoperit decorat cu o mulțime de luminițe, unde atmosfera este întreținută până la miezul nopții de un DJ.

În spatele bisericii se află Pavilionul Orașului, care în această perioadă găzduiește un uriaș patinoar pentru toate vârstele. Pentru prichindei este amenajat un carusel colorat și un sat al copiilor, iar în incita Bisericii Sf. Nicolae este un târg de cărți vechi, unde am admirat volume chiar și din secolul al XIX-lea.

Patinoar Gent

Carusel Gent

Preparate delicioase la târgul de Crăciun din Gent

Bineînțeles, și la târgul de Crăciun din Gent am descoperit o mulțime de preparate delicioase. Ca orice altă piață de sărbători care se respectă, și aici poți să te delectezi cu popularul Bratwurst, care vine la pachet cu o mulțime de sosuri, precum și cu sandviciuri cu raclette, un cașcaval tradițional elvețian, supă de dovleac sau ciuperci sotate.

Braatwurst

La capitolul dulciuri, târgul de Crăciun din Gent excelează. Bineînțeles, cele mai populare sunt vafele care sunt servite cu o mulțime de toppinguri. Favoritul meu a fost lichiorul Grand Marnier. Tot aici poți încerca oliebollen, mici găluști prăjite, similare cu gogoșile, dar făcute dintr-un aluat mult mai moale, acoperite în zahăr pudră. Atenție, oliebollen pot provoca dependență! Laughing

Vafe in Gent

Deși eu am stat în Bruxelles și am călătorit cu trenul până în Gent, sunt convinsă că o vacanță de mai multe zile în acest oraș este minunată, indiferent de momentul anului. Gent este un oraș universitar cu o mulțime de tineri, iar atmosfera sa vibrantă este complet diferită de celelalte orașe belgiene pe care le-am explorat.

Tu ai vizitat târgul de Crăciun din Gent? Ce impresie ți-a lăsat?

Fii primul care citește despre locurile minunate pe care le-am vizitat, află idei noi de destinații bune de descoperit și bucură-te de sfaturile noastre despre cum să ai o vacanță reușită! Activează-ți notificările noastre și vei primi câte un mesaj de fiecare dată când avem o nouă poveste. Rapid, simplu și foarte eficient!

Sistemul de notificări funcționează doar cu browserele Chrome, Firefox și Safari.