Un taram in care se traieste o altfel de viata: Cape Town
VACANŢE EXOTICE

Sunt momente cand realizez cu drag ca destinatia mea nici nu a fost de fapt o destinatie... a fost o sansa. O sansa pe care nu stiu cati ar avea-o, dar si pe care nu stiu cati ar pretui-o la adevarata valoare. Povestea mea se petrece pe un taram al contrastelor, in care realizezi ca poti trai o adevarata aventura pe nerasuflate in numai cateva zile, un taram in care se traieste o altfel de viata: Cape Town, Africa de Sud.

Orasul medieval Conwy din Tara Galilor, un loc de poveste
ORAŞELE LUMII

Nu mi-am dorit să ajung neapărat acolo, însă ma bucur că i-am dat o şansă.
În oraşul medieval Conwy, din Ţara Galilor, m-am plimbat prin locuri de poveste veche şi am vizitat castelul cu acelaşi nume, cel care îi dă oraşului puterea de a te face să simţi că te-ai întors înapoi în timp. Conwy este un oraş mic, liniştit şi nu foarte populat şi mi-a demonstrat că nu trebuie să vizitezi neapărat locuri faimoase pentru a simţi farmecul unui colţ de lume. Pentru că, uneori, esenţele tari se găsesc în... oraşe mici.

Madridul este o adevarata cutie cu suprize in materie de obiective turistice
ORAŞELE LUMII

Spania este una dintre tarile pe care mi-am dorit foarte mult sa le vizitez. O fi din cauza telenovelelor care mi-au incantat copilaria si a actorilor cu vorba lor usor sasaita dar atat de melodioasa in acelasi timp, o fi din cauza meciurilor celor de la Real Madrid in a caror fana infocata m-a transformat tata sau poate a sangriei in ritm de flamenco la care inca visez? Cert este ca am simtit ca l-am apucat pe Dumnezeu de-un picior cand la implinirea celor 20 de ani am primit in dar o excursie in capitala acestei superbe tari latine.

Mi-am facut rezervarea la Tarom pentru zbor, am vorbit cu agentia de turism si am rezervat camera la hotel pentru o saptamana. Mi-am luat un aparat nou de fotografiat ca sa pot imortaliza tot ceea ce voi vizita si cred ca mi-am facut si desfacut bagajele de vreo 20 de ori pana sa ma decid ce anume sa iau cu mine.

O escapada plina de peripetii la Thessaloniki
CONCEDIU LA MARE

Aleg sa va povestesc despre Thessaloniki din Grecia, deoarece modul in care am ajuns aici a fost haios Smile.
S-a intamplat acum 5 ani si parca a fost ieri cand o colega de servici de-a mea m-a invitat sa mergem cu ea si sotul ei la Ruse –Bulgaria pentru a face niste aprovizionari de la Metro pentru copilul lor de 1 an si 8 luni. Normal ca am fost de acord, eu neiesind din tara pana in momentul acela si chiar imi doream. Zis si facut, si intr-o zi a lunii septembrie ne-am dus, am facut cumparaturile asa cum am vorbit, ne-am plimbat prin centru si apoi ne-am dus la un restaurant.

O vizită în Cinque Terre nu se încheie fără a face măcar o drumeție
CONCEDIU LA MARE

Uneori e bine să fii spontan și să nu lași ocaziile să treacă pe lângă tine, iar când "sora" mea de călătorii Mara a dat peste o reducere la bilete de avion de 30%, ne aflam într-o astfel de situație. Aveam o oră la dispoziție până la expirarea ofertei și nu știam ce să facem; aveam probleme cu timpul, fiind în an terminal, nu mai luasem niciodată o decizie atât de spontană privind călătoriile, dar nu puteam rezista tentației de a cumpăra bilete de 40 euro dus-întors către Milano.

Destinația în care visam să ajungem era de fapt Parcul Național Cinque Terre ( în care urma să ajungem dupa 2 zile în Milano), un loc impresionant, recent descoperit într-un blog de călătorii.

Vacanta in Gibraltar cu masina pe cont propriu
VACANŢE EXOTICE

Din vacanta de anul acesta am decis sa va povestesc experienta noastra din Gibraltar. Toata vacanta a fost sub forma unui circuit cu masina pe cont propriu, construit inspre si dinspre Gibraltar. De unde pana unde Gibraltar o sa ma intrebati Smile.  Am vazut poze pe net. Ce ni s-a parut foarte tare cand am ales locatia a fost ca aeroportul trece prin mijlocul orasului, lucru neobisnuit si nemaivazut de noi. La aceasta mai adaugam si o poza cu niste macaci (suntem iubitori de animale) care umbla nestingheriti pe stanca si gata: acolo vrem sa mergem. Gibraltarul este teritoriu englezesc, spaniolii si englezii disputandu-si-l de-a lungul istoriei.

Un tur cu bicicleta de la izvoarele Dunarii pana la Viena
BUSOLA CĂLĂTORULUI

Povestea mea nu se poate rezuma la un singur loc – ea se referă la un traseu care, cel puțin pentru mine, are sens doar ca un întreg și nu poate fi separat în părțile lui componente. S-a întâmplat vara asta și a fost pe departe cea mai palpitantă și memorabilă călătorie de până acum.

Ghidul nostru a fost Dunărea, pe care am urmat-o încă de la izvor (Donaueschingen, Germania) și până în maiestuasa capitală a Austriei, Viena. Am acompaniat marele fluviu pe biciclete, împreună cu prietenul meu Claudiu, pedalând în 11 zile cei peste 900 km.

Voi povesti despre provincia Artena care m-a cucerit prin frumusetea ei
BUSOLA CĂLĂTORULUI

In aceasta vara am avut ocazia sa vizitez o particica din minunata Italie. Am fost fascinata de-a dreptul de toate frumusetile pe care aceasta le ofera si m-am intors acasa cu amintiri foarte placute, dar si cu regretul ca nu am vazut mai mult.

In acest articol nu voi vorbi insa despre obiectivele arhicunoscute despre care a auzit aproape toata lumea (de exemplu Colosseum-ul sau Fontana di Trevi), acele atractii turistice pe care le vedem pe orice ilustratie sau in fiecare ghid turistic. Nu, va voi povesti despre o anumita provincie numita Artena, aflata la aproximativ 100 km distanta de Roma, o comuna-cetate care pe mine m-a cucerit prin autenticitatea si frumusetea ei.

3000 de km cu motocicleta prin muntii Alpi
VACANŢE LA MUNTE

Destinatia a fost o intreaga arie geografica intinsa pe teritoriul a 3 state si a catorva provincii autonome sudtiroleze, este vorba de muntii Alpi pe care pasiunea noastra pentru aventura pe doua roti ne-a purtat in zigzag cale de 3000km , incepand din Austria, continuand cu Elvetia si in final provinciile autonome italiene din zona Bolzano - Cortina D`Ampezzo.

Alpii trebuie vizitati de catre toti cei care au posibilitatea, macar o data in viata.