Sevilia, un oras plin de monumente, parcuri, gradini si biserici
ORAŞELE LUMII

Sunt multe lucruri ce m-au impresionat... oamenii ca si civilizatie, faptul ca urcarea in autobuz se face doar pe usa din fata, iar coborarea pe celelalte usi, ca in fiecare statie exista harta orasului unde gasesti ce autobuz trebuie sa folosesti pentru a ajunge intr-un loc. M-au impresionat stradutele inguste, faptul ca erau populate de calesti cu cai, ca exista respect pentru oamnii care lucreaza, programul de lucru la magazine fiind de dimineata intre 9-10 pana la ora 14, dupa care reveneau la ora 17-17:30, cu pauza de odihna, iar duminica toate magazinele sunt inchise, ceea ce oferea posibilitatea unei zile intregi pe saptamana, libera.

O vacanta in Lisabona si imprejurimile - Sintra, Cascais, Cabo de Roca

Ne-am uitat pe hartă și vroiam sa alegem o destinație de vacanță. Să fie Lisabona și împrejurimile: Sintra, Cascais, Cabo de Roca?

O destinație nu tocmai la îndemână pentru turistul din România. Și aceasta pentru că, parcurgerea celor 7.500 de km (dus-întors) este destul de dificilă cu autoturismul iar cu avionul nu există curse directe, cel putin din aeroporturile din Ardeal. Cu toate aceste preconcepții am început să ne documentăm despre destinația la care ne-am gândit. Am adunat informații despre obiectivele turistice, poziția geografică, istoria și cultura Lisabonei și împrejurimilor ei. Cu cât aflam mai multe, cu atât ne doream mai mult să concretizăm călătoria.

Praga,orașul celor 100 de turnuri
ORAŞELE LUMII

Povestea mea este despre Praga, orașul celor 100 de turnuri.
Este unul dintre cele mai frumoase și impresionante orașe europene unde se îmbină în mod armonios elemente de arhitectură gotică, romanică cu cele de secol XXI astfel de la un pas la altul te simți într-un alt amibient, te deplasezi între vechi și nou.

Roma respira istorie, fiecare straduta sau cladire ascunde secrete
ORAŞELE LUMII

Fiindca anul acesta nu am reusit sa luam o vacanta lenesa undeva pe o plaja pustie, ne-am gandit ca un city break ne-ar linisti setea de concediu, cel putin pentru o perioada Smile. Asa ca am fost extrem de obiectivi dar si subiectivi in acelasi timp. Aveam nevoie de o destinatie la care sa ajungem direct cu avionul din orasul nostru (Timisoara), de un pret accesibil si de o atractie imediata fata de una dintre optiuni: Roma, Italia. Cu toate ca am vizitat multe tari europene, cumva Roma imi scapase mereu.

O vacanta frumoasa in minunatul oras belgian Antwerp

Am avut ocazia sa mergem la un eveneminet auto. Locatia s-a aflat in Europa, orasul Antwerp din Belgia. Am vorbit engleza, desi orasul se afla in partea franceza. Orasul este aproape de Bruxelle si se pot vizita cladirile reprezentative si cu ecou din timpurile noastre, vorbesc despre Parlamentul European sau despre Sediul Central NATO.
A fost prima mea iesire din tara si este cea mai frumoasa vacanta.

Toate drumurile duc la Roma
ORAŞELE LUMII

"Toate drumurile duc la Roma" este un vechi proverb ce face referire la faptul ca un scop poate fi atins prin mai multe modalitati. Ei bine, scopul meu in vara aceasta a fost chiar sa ajung la Roma si, dupa multe documentari, dupa verificarea a zeci de carti de turism si site-uri de specialitate, el a fost atins. Acum pot doar sa spun ca a meritat tot efortul si ca nimic nu m-a impresionat vreodata atat de mult ca acest muzeu in aer liber.

Nu stiu daca as putea alege un loc preferat, pentru ca in Roma fiecare coltisor de strada are ceva de aratat, fiecare bisericuta ascunde opere de arta extraordinare si la fiecare pas te simti important (nu in fiecare zi pasesti pe strazile pe care candva pasea marele Cezar). Roma insasi este locul meu preferat.

Toate drumurile duc la Roma. Un city break foarte reusit in Roma
ORAŞELE LUMII

Se spune că toate drumurile duc la Roma. Şi se pare că e adevărat. După multe ocolişuri, întoarceri şi staţionări, după ani...am ajuns să văd Roma. Veni, vidi, vici! am exclamat în Piaţa San Pietro. Desigur, n-am aterizat direct acolo, dar a fost locul în care am simţit cu adevărat că am câştigat ceva mai mult decât o altă călătorie în palmares. Biserica şi piaţa Vaticanului sunt copleşitoare. Înainte de-a fi ajuns, îmi păreau ca oricare alte obiective celebre: de neratat, de fotografiat şi, cam atât. După ce-am păşit dincolo de Porta Angelica şi m-am apropiat de coloanele care îmbrăţişează piaţa am început să-i percep grandoarea. A cincea din lume, ca suprafaţă, deci nu e cea mai cea, însă are o distincţie şi poate un aer pios, care te impresionează de la prima vedere. La 7 dimineaţa, cu tot soarele revărsat pe faţada Basilicii, piaţa strălucea calmă şi tăcută. Câteva surori catolice, un preot, un călugăr, doi jandarmi din brigăzile de control şi noi cu ochii căscaţi de admiraţie şi uimire.

Fiecare coltisor din Istanbul este uimitor

Istanbul-un loc fascinant, am ramas impresionata de moschee, doua dintre cele mai cunoscute fiind Hagia Sofia si Moscheea Albastra. Portul femeilor care aveau corpul si fata acoperite cu vesminte pentru a nu fi vazute de persoane straine, dar si de portul popular care da culoare atmosferei din Istanbul.

Idei pentru destinaţii de Revelion : marile oraşe europene
ORAŞELE LUMII

Vă spun sincer că încă nu am avut ocazia să îmi petrec o trecere dintre ani într-un renumit oraş european. An de an văd la televizor cum fiecare popor sărbătoreşte Revelionul diferit, însă există câteva detalii care se regăsesc peste tot: artificiile şi voia bună!

Sigur mi-ar plăcea ca la un moment dat să fiu şi eu printre străini şi să numărăm în cor secundele până în următorul an. Urmând exemplul lui Florin care v-a dat idei de destinaţii din România pentru Revelion 2013, eu am pregătit un articol în care să vă prezint oraşele în care mi-ar face deosebită plăcere să-mi petrec revelionul.