Veneţia : o plimbare pe jos în locul uneia cu gondola - galerie foto
ORAŞELE LUMII

Nu a fost prima dată când am vizitat Veneţia, dar acum am gustat cu adevărat din atmosfera şi frumuseţea acestui oraş. Data trecută am luat barca şi care ne-a dus de-a lungul Grand Canal direct în Piazza San Marco, unde ne-am contopit în mulţimea imensă de turişti. Această excursie a fost în 2007, şi nu am plecat de acolo decât cu un sentiment de "mare fâssss şi Veneţia asta".

Dar acum părerea mea s-a schimbat. Greşisem abordarea! Veneţia se vizitează la pas, pe străduţele ei mici, de-a lungul canalelor, admirând pe rând întregul spectacol. Cool

Bologna, un oraş pentru o după-amiază - galerie foto
ORAŞELE LUMII

Despre Bologna nu ştiam multe înainte de a cumpăra biletul de avion pentru Forli. Ştiam că este vestită pentru mâncare : spaghete bolognese şi cârnaţii bolognezi. O dată luată decizia de a merge pentru patru zile în Italia, cu "headquarter" la Bologna, am început să mă documentez mai în detaliu în legătură cu acest oraş.

Sincer majoritatea articolelor pe care le-am citi, mi se par acum după ce am vizitat oraşul, un pic "umflate". Nu cred că dacă vizităm un loc trebuie să ne lăsăm spiritul obiectiv acasă! Probabil voi supăra pe unii dintre voi când voi afirma că Bologna nu este o destinaţie în sine, ci doar un oraş de vizitat într-o pauză de două-trei ore în drum spre Florenţa sau Veneţia, depinde de direcţie.

Viena, văzută mai altfel
ORAŞELE LUMII

Cum prima vizită în Viena a fost acum mulţi ani în scop pur turistic de vizitare a celor mai importante obiective istorice şi artistice, de această data am dorit să explorăm Viena altfel.

Nu am mai vizitat palatul Schönbrunn ci grădina zoologică Schönbrunn; am trecut în memorie faţadele clădirilor importante şi am ales să vizităm Casa Fluturilor; am admirat centrul pietonal, dar am pedalat în lung şi în lat pe Donauinsel; şi nu în ultimul rând am preferat localurile mici de familie de la marginea Vienei în loc de restaurantele pline de turişti din centru.

Madridul este o adevarata cutie cu suprize in materie de obiective turistice
ORAŞELE LUMII

Spania este una dintre tarile pe care mi-am dorit foarte mult sa le vizitez. O fi din cauza telenovelelor care mi-au incantat copilaria si a actorilor cu vorba lor usor sasaita dar atat de melodioasa in acelasi timp, o fi din cauza meciurilor celor de la Real Madrid in a caror fana infocata m-a transformat tata sau poate a sangriei in ritm de flamenco la care inca visez? Cert este ca am simtit ca l-am apucat pe Dumnezeu de-un picior cand la implinirea celor 20 de ani am primit in dar o excursie in capitala acestei superbe tari latine.

Mi-am facut rezervarea la Tarom pentru zbor, am vorbit cu agentia de turism si am rezervat camera la hotel pentru o saptamana. Mi-am luat un aparat nou de fotografiat ca sa pot imortaliza tot ceea ce voi vizita si cred ca mi-am facut si desfacut bagajele de vreo 20 de ori pana sa ma decid ce anume sa iau cu mine.

Orasul medieval Conwy din Tara Galilor, un loc de poveste
ORAŞELE LUMII

Nu mi-am dorit să ajung neapărat acolo, însă ma bucur că i-am dat o şansă.
În oraşul medieval Conwy, din Ţara Galilor, m-am plimbat prin locuri de poveste veche şi am vizitat castelul cu acelaşi nume, cel care îi dă oraşului puterea de a te face să simţi că te-ai întors înapoi în timp. Conwy este un oraş mic, liniştit şi nu foarte populat şi mi-a demonstrat că nu trebuie să vizitezi neapărat locuri faimoase pentru a simţi farmecul unui colţ de lume. Pentru că, uneori, esenţele tari se găsesc în... oraşe mici.

Ador Parisul, asta e concluzia la care am ajuns!
ORAŞELE LUMII

Ador Parisul, asta e concluzia la care am ajuns dupa ce l-am vizitat. Da, l-am vazut intr-o zi ploioasa si totusi a avut un farmec de nedescris. Sa te plimbi pe malul Senei si sa vezi picaturile cum se lovesc de luciul apei, in sunet de acordeoane si viori de la cafenelele ce se inalta gratioase de o parte si de alta a malului, este ceva de vis.

Apoi dupa ce te-ai saturat de plimbat sa te asezi la masa uneia dintre aceste cafenele si sa te bucuri de o cafea aburinda, scumpa ce-i drept dar absolut savuroasa si de binecunoscuta patiserie frantuzeasca abia scoasa din cuptor al carei gust si aroma iti persista in papilele gustative zile la rand, si toate astea in timp ce un compatriot iti canta la vioara "Zaraza".

Barcelona, un oras care trebuie explorat la pas
ORAŞELE LUMII

Aleg orasul Barcelona. Acest oras este situat in nord estul Spaniei iar provincia la care este capitala este Catalunia.

M-a impresiona arhitectura orasului locurile frumoase. Am vizitat nu doar orasul ci si suburbiile si am ramas cu impresii foarte placute. Cel mai tare mi-a placut relieful (amplasarea orasului). Nu multe orase se pot mindri sa aiba plaje si munti. Clima este superba si fiecare zi era deosebita. Mi-a placut ca noaptea orasul nu doarme iar oamenii sunt foarte agreabili.

Roma, o capitala care trebuie vizitata
ORAŞELE LUMII

Intotdeauna am visat sa calatoresc... Am visat cu ochii deschisi sa ajung in locuri extraordinare, sa cunosc oameni noi, sa adun amintiri frumoase... din tara sau din strainatate. In tara am calatorit de cateva ori dar toata viata am visat sa vizitez ceva in afara tarii: Roma.

Roma a fost intotdeauna pentru mine idealul absolut, de neatins insa din cauza factorului material. Norocul mi-a indreptat pasii anul acesta (2012) spre prima mea destinatie in afara tarii, cea la care visasem demult: Roma. Bucuria mea la aflarea acestei vesti nu poate fi descrisa in cuvinte. Nu imi venea sa cred ca doar avand noroc voi reusi sa imi indeplinesc visul.

Budapesta, un oras cu multe obiective turistice
ORAŞELE LUMII

Cel mai recent loc pe care l-am vizitat a fost Budapesta, un oras care ofera foarte multe obiective turistice si in care linistea domina pe toate stradutele. Este un oras cu foarte multe cladiri cu arhitecturi vechi si noi care se imbina foarte bine. Am plecat din Suceava la ora 21:00 si am ajuns in Budapesta la ora 09:30.