Vizitati Polonia si o sa vedeti ca nu veti regreta

Am ales sa va povestesc despre zilele mele petrecute in Polonia, mai exact in orasul Chorzow si locuri cu totul aparte prin arhitectura cladirilor, peisajele superbe, ospitalitatea oamenilor si legendele care pana acum nu le stiam dar care m-au impresionat foarte mult,iar daca o sa mai am ocazia, cu siguranta ma voi intoarce...mai sunt atat de multe de vizitat...

Cazare in Polonia

Pe perioada vizitei mele in Polonia am stat la niste prieteni,dar cu toate acestea vreau sa va spun ca preturile la hoteluri, pensiuni sunt acceptabile,trebuie doar sa cauti si ai sa gasesti, de altfel si mancarea la fel,foarte ieftina si totodata foarte buna, mai exact...pe buzunarul si gustul tuturor...

Obiective turistice si activitati in Polonia

Am plecat de acasa intr-o dimineata de mai, vremea era frumoasa, foarte placut afara, am trecut granita in Ungaria, urmand apoi Slovacia, unde am facut si un mic popas ,sa luam putin aer curat la poalele Muntilor Tatra, care sunt pur si simplu superbi, apoi inapoi la drum...ajungand in Polonia, mai exact in Chorzow.

Aici am vizitat minunatele parcuri pe care le au, unde de altfel ne-am intalnit cu o tanara ratusca cu puiutii ei pufosi. Chorzow este un oras cultural de asemenea, unde au un parc minunat, care prezinta munca omului din cele mai vechi timpuri, de la arta fierului,la prelucratul lemnului,la construitul casutelor si multe altele.

Urmatoarea destinatie din Polonia a fost Cracovia,un oras minunat prin atractiile turistice, aici am vizitat Catedrala si Castelul Wavel situat pe malul fluviului Vistula, un loc aparte, incarcat de legenda dragonului care teroriza orasul. Astazi de altfel ramanand si simbolul Cracoviei. Apoi incetisor, de la castel ,pe o straduta am ajuns in cea mai mare piata medievala din Europa, piata Rynek Glowny,unde am intalnit oameni din toate partile lumii, veniti aici din acelasi motiv ca si mine, frumusetea locurilor .Ajunsi aici am dat peste cavaleri, dragoni, domnite, si bineinteles caleasca nelipsita pentru o plimbare, ca in evul mediu.

Din ora in ora un cavaler simpatic iesea pe balconul unui turn sufland puternic in trompeta sa ne anunte trecerea timpului. Scurtul lui concert se sfarsea cu sute de aplaude din partea oamenilor, el multumindu-ne cu o plecaciune. Am petrecut apoi ziua plimbandu-ne printre nelipsitele tarabe si cumparand cadouri pentru cei dragi, plecand din piata spre seara, dar nu inainte de a da de mancare sutelor de porumbei...

Impresii si ponturi despre Polonia

Ceea ce m-a impresionat cel mai mult a fost insa vizita mea la Muzeul Auschwitz, aici am cunoscut cu totul o alta lume, o adevarata istorie, trista dar adevarata, unde e aproape imposibil sa nu te transpui intr-o alta lume, e imposibil sa nu te gandesti la acei oameni nevinovati. Nu regret insa nici o clipa ca am ajuns aici, pentru ca am invatat multe, am invatat sa-mi pretuiesc viata,pentru ca e numai una, sa ma bucur de lucrurile marunte pe care ni le ofera aceasta si nu in ultimul rand sa ma bucur de familie, prieteni si toti cei dragi mie.

Polonia este o tara superba, curata, mi-a placut la nebunie, preturi accesibile si oameni primitori. Intradevar la Muzeul Auschwitz este un loc unde "nu mi-a placut" datorita a ceea ce s-a intamplat acolo...dar mi-a placut, dupa cum am zis si mai sus pentru ca am invatat despre un intreg popor, despre istoria acestuia...

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Polonia

Oameni dragi, daca aveti ocazia, vizitati Polonia si o sa vedeti ca nu veti regreta. E cu totul o alta lume. Nu uitati sa vizitati Cracovia, Castelul si Catedrala Wavel, piata medievala Rynek Glowny, iar pentru cei mai tari de inima ...Muzeul Auschwitz. Merita! Pentru ca, din pacate avem o singura viata, iar daca nu o traim acum, atunci cand? Inchei prin a va ura tot binele din lume si vacante cat mai placute!!!

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este Craciun Alexandra si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Poze din Polonia

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.