Veneţia : o plimbare pe jos în locul uneia cu gondola - galerie foto

Nu a fost prima dată când am vizitat Veneţia, dar acum am gustat cu adevărat din atmosfera şi frumuseţea acestui oraş. Data trecută am luat barca şi care ne-a dus de-a lungul Grand Canal direct în Piazza San Marco, unde ne-am contopit în mulţimea imensă de turişti. Această excursie a fost în 2007, şi nu am plecat de acolo decât cu un sentiment de "mare fâssss şi Veneţia asta".

Dar acum părerea mea s-a schimbat. Greşisem abordarea! Veneţia se vizitează la pas, pe străduţele ei mici, de-a lungul canalelor, admirând pe rând întregul spectacol. Cool

Venetia

Probabil ştiind părerea mea, zeii Veneţiei au aranjat pentru mine întregul spectacol : vremea a fost perfectă, nu a fost aglomeraţie decât în binecunoscuta Piazza San Marco şi ne-am încadrat perfect în cele 5 ore pe care le-am avut la dispoziţie.

Am ajuns în Veneţia la ora 14:00, după un drum de aproape 2 ore cu trenul InterCity Bologna-Veneţia. Fiind prima zi în care călătoream, am avut o întârziere în alegerea celei mai bune soluţii de călătorie cu trenul (ca urmare v-am pregătit un scurt ghid de mers cu trenul în Italia) şi astfel am ajuns doar la ora 14:00.

Am poposit 2 minute la punctul de informare care este chiar la ieşirea din gară de unde am luat o carte şi o hartă cu 2.50 Eur. Busolă nu aveau! Laughing

Din staţie am făcut un traseu de vreo două ore pe straduţele mici de-a lungul canalelor ...

Venetia

până la Santa Maria Gloriosa dei frari ...

apoi am ajuns în Campo San Polo ...

apoi la Podul Rialto ...

Venetia

unde ne-am "binoclat" şi la tarabele pline de marfă. Apoi am continuat traseul nostru către Piazza San Marco pe străduţele mici şi pline de magazine de suveniruri ...

şi apoi am ajuns la obiectivul principal : Piazza San Marco. După ce ne-am uitat cu atenţie la sculpturile şi picturile de pe faţada şi din interiorul celebrei Basilica di San Marco ...

ne-am făcut poze cu Palazzo Ducale (imităm bine Leul ?) şi cu ...

Campanile...

ne-am aşezat pe margine să admirăm gondolele.

"Buricul târgului" a fost plin de turişti din toate colţurile globului, dar au domniat clar asiaticii. Erau peste tot, făcând poze atât pe mal cât şi din bărcile-taxi care treceau pe canal.

Am mai zăbovit în Piazza San Marco să ascultăm muzică de la orchestre...

Venetia

şi să ne jucăm cu porumbeii. Laughing

Din păcate nu am putut urca în Campanile deoarece era o coadă foarte mare şi Irina nu mai dorea să coboare din braţe, aşa că ne-am îndreptat paşii la timp să prindem trenul de întoarcere către hotelul nostru din Bologna.

Pot să vă ofer un singur sfat : ignoraţi gondolele, bărcile şi vizitaţi Veneţia la pas!

M-am bucurat că jumătatea mea mai bună şi organizată, Ioana, a dorit să revedem Veneţia (nu am recunoscut cu voce tare! Tongue Out) că astfel mi-am ajustat amintirile despre acest frumos oraş. Veneţia!

Dacă vreţi să vedeţi mai multe poze, am încărcat mai multe pe Flickr (170 de poze din care sunt şi vreo 3 panorame).

Dacă aveţi întrebări sau mai doriţi alte amănunte lăsaţi un mesaj şi vă răspund cu plăcere.

Până la povestea următoare vă transmit doar gânduri de bine!

Citeşte şi celelalte articole legate de city-break-ul meu italian : despre FlorenţaFlorenţa văzută din CampanileGalleria degli Uffizi din Florenţao după-amiază în Bolognascurt ghid de mers cu trenul în Italia şi ce am învăţat în concediul din Italia.