Vara asta am fost in vacanta la Sunny Beach in Bulgaria

Vara asta am fost in vacanta la Sunny Beach in Bulgaria! Cand am ajuns, ne-am simtit ca in Rai. Majoritatea hotelurilor aveau piscina cu sezlonguri, bar si restaurant propriu! Noi am plecat cu mentalitatea impusa de mass media, ca bulgarii sunt hoti, ca se fura masini si e mizerie! Sincer o parere total eronata, pe care ne-am schimbat-o intr-un mod uimitor! Cand am plecat am iesit din tara pe la Vama Veche, si ce am vazut cat am mers pe langa staiuniile romanesti a fost: mizerie, aglomeratie, manele la maxim, seminte, o imagine care te lasa scarbit!

Cazare in Sunny Beach

Noi ne-am cazat la Step Hotel. Rezervarea ne-am facut-o pe siteul booking.com. Eram 4 persoane si am vrut un apartament cu 2 dormitoare separate la un pret acceptabil. L-am gasit pe acesta si la un pret foarte mic, si anume 325 euro/ 5 nopti! L-am rezervat imediat, insa cand am ajuns acolo am ramas masca! La un pret de 16 euro pe noapte de persoana am avut 2 dormitoare separate, 2 bai, 2 balcoane, si un living cu o canapea mare, televizor si o mini bucatarie cu plita , hota, frigider si tot ce era necesar! Pe langa faptul ca, arata foarte bine apartamentul, in fiecare zi, venea o doamna care ne facea curat, adica ne schimbau toate prosoapele, dadea cu aspiratorul, spala baile si ne aranja hainele!

A fost minunata cazarea! La parter aveau si un restaurant unde am mancat odata si mancarea era foarte buna! Il recomand! In timp ce inainte cautasem cazare la noi la mare unde cel mai ieftin sejur incepea de la 250 euro de cuplu in conditiile de la hotelurile ceausiste ce nu au fost renovate niciodata, iar aici noi am platit 160 euro de cuplu si am avut o cazare impecabila de 5 stele!

Obiective turistice si activitati in Sunny Beach

Noi am venit aici, pentru soare, mare si nisip! La Sunny Beach zici ca e alta mare, nu Marea Neagra, apa e foarte curata chiar cristalina, ti se vad degetele de la picioare, si in fiecare seara trec masini ce fac curat pe plaja! Oamenii nu se inghesuie, sunt zone de stat cu prosopul, zone de sezloange, la fiecare 500 m, e cate un salvamar! Ca activitati, poti face orice sport de la scufundari la plimbari cu vaporul.

Am fost in vizita la Nessebar, o insula mica, la circa 3 km de Sunny Beach! Nessebar a fost inainte centru episcopal, si erau foarte multe ruine de la biserici, care erau foarte bine intretinute! Aici am mancat niste scoici foarte bune, la un restaurant in aer liber cu plivelistea spre mare!

Impresii si ponturi despre Sunny Beach

De cand am ajuns m-au impresionat hotelurile, care aratau foarte bine, si ingrijite! Mancarea este foarte buna, si portile sunt mari! Merita sa incercati fructele de mare, sunt minunate! Iar la ei sunt deschise non stop supermarketurile si niste "tarabe" unde se vinde pizza, shaorma, kebab si hot-dog, foarte bune toate. Supermarketurile au niste preturi foarte mici, din ce imi amintesc stiu ca am dat pe 1 kg de caracatita echivalentul a 20 de lei, o bere Amstel a fost 3 lei.

Chiar si la restaurant era o masa de 4 persoane cu 2 feluri de fiecare si cate 2 beri in jur de 1 milion, dar sincer te ridicat de la masa si nu iti mai era foame 5-6 ore! Iar oamenii erau foarte draguti si prietenosi, dornici sa ne ajute cu orice informatie!

Drumurile sunt singurul aspect care nu mi-a placut! Sunt foarte proaste, cred ca asa drumuri intalnesti la noi, daca mergi in vreun sat ratacit prin munti! M-au dezamagit total la acest aspect, insa toate celelalte lucruri, mancare, oamenii, preturile te fac sa te simti minunat!

Mai este un aspect care ne injoseste pe noi ca romani, si anume, cand am ajuns in prima seara am iesit sa mancam ceva, si noi ne tot plimbam si ne-a agatat un domn roman, care parea binevoitor initial si ne-a dus la restaurantul unde era chelnar! Ne-a zis ca e cel mai bun restaurant, mancare foarte buna, preturi mici. Insa a fost josnic, am dat pe 5 bucati de creveti 15 euro, iar unei prietene i-a adus o salata Caesar fara pui si fara crutoane, doar salata si niste cascaval cuburi, chiar daca in meniu era trecuta reteta originala! Eu va recomand sa va lasati pe mana chelnarilor bulgari si sa ignorati chelnerii romani ! Dupa, am fost la alte restaurante unde bulgarii stiu cum sa iti serveasca mancarea, sa te respecte, si cand te ridici de la masa sa stie ca pleci satul si fericit!

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Sunny Beach

Sfatul meu este sa mergeti cu avionul. Aeroportul este foarte aproape. Drumurile din Bulgaria, sunt cred ca cele mai proaste pe care am fost vreodata, pe langa faptul ca sunt portiuni de 15-20 km doar din pietris, indicatoare nu exista, sau daca apare vreunul este in bulgareste, GPS-ul isi pierdea semnalul foarte des. Asa era drumul de la Sunny Beach pana la Giurgiu - Ruse . Daca, doriti neaparat sa mergeti cu masina va recomand sa mergeti pe Vama Veche, pe acolo drumul este bun!

Bulgarii au insa niste probleme cu semnele de circulatie, sunt zone de drum drept , portiuni de 20-30 km unde viteza e limitata la 40 km/h si in alte zone am intalnit semn de depasire interzisa, si linie necontinua pe sosea. Tot felul de ciudatenii Smile! Insa cand ajungeti la destinatie chiar merita!

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este PITIGA IASMINA si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Poze din Sunny Beach

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.