Vacanta de vara in regiunea Dorset din sudul Angliei

O sa va povestesc despre vacanta mea din aceasta vara (in iunie), in sudul Angliei, mai precis in regiunea Dorset. Am aterizat la Londra dis de dimineata, am vizitat orasul iar seara am plecat in Bristol unde ne-am cazat, iar a doua zi am plecat in Weymounth (locul unde ne-am cazat ).

Am vizitat multe locuri , printre ele amintesc Lyme Regis (o plaja extraordinara ), Portland Bill( cea mai sudica localitate), Bournemouth (unde exista un imens acvariu), Lulworth (unde se regaseste vestita poarta Durdle Door), Wareham (unde am vizitat un muzeu cu maimute), Dorchester (unde se afla un mare muzeu militar), Salisbury (un superb oras), Amesbury (foarte aproape de acest oras se afla celebrele ruinele Stonhenge).

Cazare in Weymounth

In aceasta calatorie am fost insotita de iubitul meu si de 3 prieteni. Noi am decis ca mai avantajos e sa inchiriem o casa in Weymounth si o masina si in fiecare zi sa mergem sa vizitam un alt loc. Casa arata super, avea 3 camere, un living mare, o terasa . Era complet mobilata. A costat 350 lire/ 7 zile. Recomand tuturor.

Noi am inchiriat-o pe un site, am platit un avans. Stiam de la niste prieteni care locuiau in Londra ca asa se practica. Oamenii s-au dovedit a fi seriosi. De mancat, mancam prin oras ca voiam sa gustam mancarile traditionale, preturile au fost oarecum acceptabile insa mancarea nu a fost extraordinara (micul dejun englezesc mi-a placut insa mancarea lor traditionala de duminica, sunday roast, nu prea ).

Obiective turistice si activitati in regiunea Dorset

Cum am scris si mai sus am fost in foarte mlte locuri. Mi-au placut ruinele StoneHenge, plimbarile lungi pe plaja Lyme Regis unde am mancat traditionalul Fish and Chips. In Portland Bill exista un far renumit. Era un vant puternic cum nu am mai simtit vreodata.

M-a impresinat si Durdle Door, un fel de poarta pe apa. Peisajele de pretutindeni au fost magnifice. La Nothe Fort (un vechi fort), erau veverite care veneau sa le hranesti cu mana. Am ras cu lacrimi la muzeul cu maimute, erau foarte galagioase. Am vazut un mare acvariu, care trecea deasupra ta, practic erai inconjurat de multe vietuitoare subacvatice.

La intoarcere am facut shopping la Bristol si apoi ne-am dus la aeroport in Londra. Ahh, in Londra am reusit intr-o zi sa vizitam Big Ben-ul, Tower Bridge si palatul Buckingham.

Impresii si ponturi despre regiunea Dorset

Mie, per ansamblu, mi-a placut tot. A fost printre cele mai reusite concedii. Am incercat mancarurile lor traditionale, diverse sortimente de bere si vestitul cidru. Nu mi s-a parut nici o vacanta costisitoare (mentionez ca biletele de avion le-am cumparata cu 5 luni inainte si am dat 100 euro/pers/dus-intors), pe cazare practic pe persoana am dat 70 lire. Chiar e o zona ce merita vizitata. Exista foarte multe puncte de atractie. Consider ca am vazut foarte multe lucruri in cele 8 zile pe care mi le-am petrecut in Anglia. Vremea a tinut cu noi, a plouat o singura data pentru cateva minute.

Nu am fost incantata de mancarea lor, dar le-am incercat. Si ca o altnernativa, ne-am facut si unele cumparaturi de la supermarket unde pot spune ca erau preturi bune la alimente(recomand garlic bread - paine cu usturoi ).

Mi-a parut rau doar ca Londra am vizitat-o cam in fuga, i-am alocat o singura zi. Ahh, si imi pare rau ca am uitat sa-mi iau magnet din Bristol. In rest, mi-am luat magnet din toate locurile mentionate.Smile

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze regiunea Dorset

Pentru cei ce vor sa mearga in sudul Angliei recomand urmatoarele : Sa-si cumpere biletul de avion din timp, luna ianuarie e o luna cu bilele ieftine. Este mai distractiv in mai multi si in plus este si mai ieftin.

Recomand sa procedati cum am facut noi sa inchiriati o casa si o masina. Daca inchiriati masina, sa nu parcati in centru oraselor ca e extraordinar de mult, exista multe parcari la preturi avantajoase.

Puteti economi bani buni daca va luati mancarea de la supermarket. Daca ajungeti in zona, trebuie neaparat sa mergeti la Stonhenge.

Sa incercati cidru de mere si fructele de mare. Exista foarte multe magazine unde puteti sa va cumparati haine la preturi foarte bune, deci recomand sa alocati un buget si pentru acestea. Sa nu luati taxi ca e foarte scump. Sa va plimbati cu metroul in Londra ( sa va luati cartele valabile toata ziua, sunt cele mai avantajoase). Si sa faceti multe poze, cum am facut noi ( 1000 de poze/5 persoane/8 zile).

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este Bumbac Oana si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Poze din regiunea Dorset, sudul Angliei

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.