Tenerife, o vacanta la superlativ

Articol realizat de prietenul nostru Dirjoanca Ioan. Articolul face parte din seria de articole inscrise la concursul Te trimitem 7 zile cu 7 prieteni la cabana in Retezat.

Cind am citit despre acest concurs m-am gindit foarte mult care ar putea fi locul cel mai frumos in care am avut sansa sa ajung pina acum. Noua ne place nespus de mult sa calatorim si am fost in multe locuri minunate.

Anul trecut, prin niste imprejurari mai speciale am avut norocul sa ajungem in Tenerife. A fost ceva neasteptat si in scurtul timp de o saptamina a trebuit sa ne pregatim si fizic si psihic  pentru excursia ce urma sa o facem intr-un loc atit de indepartat si necunoscut noua. Am cautat pe internet imagini si am studiat unde vom ajunge insa nimic din ce am vazut nu se compara cu realitatea de acolo. Totul este la superlativ. Nu am avut 1 minut sa ne odihnim.

Tenerife este cea mai mare insula din arhipelagul Canare din Oceanul Atlantic, apartinand Spaniei. Dupa 6 ore de mers cu avionul ma gindeam ca vom ajungem la capatul lumii... Chiar daca noi  trebuia sa fim cazati in Puerto de la Cruz care este in nordul insulei, am aterizat pe aeroportul din sud. Initial nu am inteles de ce dar apoi am simtit pe pielea noastra cele 32 de microclimate, clima fiind influientata de aerul cald dinspre Sahara, curentii oceanului Atlantic si clima continentala dinspre Spania. Deasupra aeroportului din nord este mai tot timpul ceata ceea ce il face impracticabil mai tot timpul anului.

Este o legenda legata de acest aeroport , se spune ca unul dintre cei mai mari arhitecti , german la origine, a fost chemat sa faca studii unde ar putea fi amplasat un aeroport pe insula, iar dupa multe cercetari si destul de mult timp, respectivul a murit si toti ceilalti au cautat insemnarile arhitectului decedat. Le-au gasit, au vazut zona insemnata pe harta si s-au apucat sa construiasaca aeroportul. Dupa ce l-au terminat au mai gasit o nota in care spunea ca aeroportul se pot face oriunde pe suprafata insulei, numai in locul insemnat pe harta, nu :). Si intradevar in acea zona de oriunde ai veni , in rest ori e soare ori e innorat, acolo este permanent ceata si ploua, la distanta de 1km clima se schimba brusc. Intotdeauna cind treceam pe acolo cu autocarul era o ceata foarte groasa, temperatura scadea cu 10 grade,( in rest erau 25 de grade, acolo 15) si  se stia si anuntau in microfoane " pregatiti-va intram in ceata".  Pentru fiecare loc de pe insula este o legenda.

Insula are o lungime de 80 de km si o latime de 50 de km asa ca am ajuns foarte repede la hotel. In apropierea hotelului unde am fost cazati, Turquesa , era  la citiva metri , Plaja Jardin, o plaja superba si la prima vedere socanta pentru noi. Era cu palmieri si cu tot felul de plante si flori exotice insa socul l-am avut cind am vazut culoarea nisipului. Eu ma asteptam sa fie galben stralucitor... ei nu, era negru, pamint... ziceai ca stai in noroi. Era nisip vulcanic.

A doua zi am fost intr-o scurta excursie de jumatate de zi in Santa Cruz capitala insulei, totul superb cu flori si cladiri specifice nu mai spun de istoria locurilor. Ne-am gandit sa facem plaja totusi si pe nisip auriu si atunci am hotarit sa mergem pe plaja de la Terasitas care era la 10 minute de capitala... Aceasta plaja este facuta cu nisip galben adus din Sahara (este un nisip  roscat, caramiziu, nu ca cel galben  pe care il stim noi de la Marea Negra) si este facut un dig in mare pentru a nu duce nisipul in larg . Cind am ajuns acolo dupa dig se vedeau barcute si salupe plimbindu-se iar dupa citeva ore apa crescuse asa de mult incit digul nu se mai vedea iar plaja se udase pe o distanta de cel putin 5 metri de la tarm... atunci am vazut si eu ce inseamna fluxul. Este o plaja efectiv superba, cu palmieri inalti  cu apa limpede ca cristalul.

In ziua urmatoare am avut cea mai frumosa excursie. Ne-am trezit dimineata tare, pe la 5 au deschis restaurantul special pentru noi si la ora 6 autocarele erau in fata hotelului. Surpriza cea mare au fost soferitele foarte tinere. Am ajuns in sudul insulei unde am  facut o plimbare pe ocean cu cataramanul , unde am vazut delfini si balene in mediul lor natural, apoi am plecat la o degustare de brinzeturi si lichioruri din cactus , oricum foarte deosebit. Am ajuns sa vedem Los Gigantes, niste munti inalti de 600 de m ce cad direct in ocean – de neinchipuit ce frumusete. Am urcat apoi pe cealalta parte a insulei si am ajuns sa vedem Copacul milenar ( DRAGO ) Este considerat cel mai batrin copac avind cam 1000 de ani, este forte inalt si are o cincumferinta de 6 metri. A urmat apoi o calatorie cu camilele, am ris , ne-am distrat- a fost o zi plina , deosebita de nedescris in cuvinte.Pe insula totul este special sa nu uit sa va spun ca tot aici se afla  cel mai inalt virf din Europa -Teide si cel mai mare zooparc din Europa - Loro Parc Pe o suprafata atit de mica sint foarte, foarte multe de vizitat, lucruri unice si rare. In sud mai era un parc de distractii, Siam Park insa acolo a fost singurul loc unde am vrut sa mergem si nu am mai apucat sa ajungem. Si acuma imi pare rau de aceasta insa ar fi trebuit sa mergem chiar in ultima zi si ar fi fost foarte obositor - urmau alte 6 ore cu avionul si inca 10 de la Bucuresti pina in nordul Moldovei pentru a ajunge acasa.

Sincer sa fiu , hotelul era dotat cu piscine pentru adulti, la etaj piscine pentru copii si loc de joaca jacuzzi, tot ce iti puteai dori sa ai o vacanta linistita insa eu  am apucat  o data sa fac baie in piscina, pentru ca pe o insula atit de mica ai foarte , foarte multe lucruri de vizitat in Tenerife cu care nu se stie cind ne vom mai intilni sau daca vom mai ajunge acolo vreodata.

SUNT FOARTE MULTE DE POVESTIT DESPRE ACESTA INSULA RUPTA DIN RAI si vacanta noastra petrecuta acolo si tot imi vin in memorie lucruri pe care sa vi le mai spun, de fiecare data cind ma pregatesc sa termin aceasta descriere. Ar mai fi unul .. restaurantul din Tenerife in care noi luam masa era dotat cu 5 tipuri de bucatarii : greceasca, spaniola, italiana, argentiniana si locala – pot sa va spun ca am avut si o deosebita experienta gastronomica,, Gaseai tot ce iti poti dori sa maninci in afara de vita pe care am vazut-o o data in cele 7 zile. In schimb eu am facut cura de peste, nu ma puteam abtine sa nu incerc tot felul de pesti .Prima data nu am citit si eram sigur ca am luat  muschi de porc cu sos, ei bine era peste.. nici acuma nu stiu exact ce tip de peste a fost dar scria mare “Fish”, tot felul de fructe de mare in zeci de feluri preparate, cu bucatari care iti preparau mincarea in fata, care mai de care isi aratau maiestria si talentul , era un intreg ritual si spectacol.

Totul e special in Tenerife si totul e iesit din comun, nimic nu e monoton, va doresc dint toata inima ca macar o data in viata sa ajungeti sa vedeti acele minunatii.

Daca ti-a placut articolul acorda-i autorului un vot de incredere (apasa LIKE) care ii poate aduce lui DIRJOANCA IOAN un concediu de 7 zile la cabana Pin Alpin in Retezat.