Târgurile de Crăciun din Belgia: Antwerp

Eram prima dată în Belgia și eram desigur curioasă să văd ce are de oferit în cele 4 orășele pe care aveam în plan să le vizităm. Dar recunosc, nu aveam nici cea mai mică idee că pot fi atât de superbe și nu m-am pregătit cu nimic în materie de obiective, așa că totul a fost o surpriză minunată! Iar atmosfera de Crăciun a amplificat cu mult frumusețea locurilor, în ciuda temperaturii scăzute. Ei, nu chiar scăzută, ba chiar am avut noroc să fie cam 8-9 grade în fiecare zi.

Obiective turistice în Antwerp

Ne-am cazat și am plecat imediat în oraș să vedem ce și cum. Totul este decorat frumos pentru Crăciun și ne întrebam cum o să arate totul pe înserat. Ajungem în Piața Mare (Grote Markt) și intrăm deja în mijlocul atmosferei de sărbătoare.

Primăria Antwerp

Primăria Antwerp, o clădire superbă în stil renascentist, construită în 1564 și inclusă în patrimoniul Unesco.

Piața Mare – inima centrului vechi

Aici se află Primăria, case arhitecturale deosebite și principalul târg de Craciun din oraș.

Piața Mare este înconjurată de standuri cu decorațiuni, gustări mai mult sau mai puțin belgiene, băuturi, însă o lăsăm deocamdată cu gândul că ne vom întoarce pe seară. Începuseră deja pregătirile pentru amenajarea unei mici scene ce avea să fie diseară ring de dans pentru o discotecă în aer liber.

Case de breaslă din secolul 16.

Catedrala Maicii Domnului și operele lui Rubens

Din Piața Mare se vede turnul catedralei Maicii Domnului și mergem spre ea. Catedrala romano-catolică este o construcție impresionantă începută în 1352, în stil gotic și conține, printre altele, opere realizate de cunoscutul pictor Rubens.

Catedrala Maicii Domnului

Am mers mai departe prin centru și am întâlnit această frumoasă clădire pe strada Meir, ceamai importantă stradă de shopping din Antwerp. Se numește Sala de Festivități a orașului (stadfeestzaal) și a fost construită în 1908 în stil neoclasic. Aici au loc diverse târguri, expoziții sau festivități.

Sala de festivitati

Cea mai veche clădire din Antwerp – Cetatea Het Steen

Ajungem într-o altă zonă decorată special pentru sărbători, aproape de portul orașului (unul dintre cele mai mari porturi din Europa). Acolo vedem Cetatea medievală Het Steen (Piatra), cea mai veche clădire rămasă în picioare din Antwerp. A fost construită între 1200-1225 pe malul râului Scheldt

Cetatea Het Steen

În partea opusă este amenajată încă o piață de Crăciun cu patinoar și standuri cu suveniruri și bunătăți:

Targul de Craciun din portul Antwerp

Targul_de_Craciun_din_portul_Antwerp

Întâlnim la un moment dat a treia zonă cu standuri de Crăciun și artiști de stradă.

Targ de Craciun centru Antwerp

Ne întoarcem acum în Piața Mare, unde atmosfera devine din ce mai vioaie. Primăria arată superb și pe timp de noapte, așa cum ne-a promis!

Primaria Antwerp

Paia Mare Antwerp

Pentru că nu mi-am făcut temele cu obiectivele turistice din Antwerp, am ratat Casa lui Rubens, Biserica Sf. Paul și Biserica Sf. Iacob, care merită văzute. În rest, am petrecut o zi superbă de iarnă într-un oraș istoric și vesel.

Am ales hotelul Crown Plaza în Antwerp pe toată perioada călătoriei și de acolo am făcut excursii de o zi către Bruges, Gent și Bruxelles. Referitor la hotel, îl recomand dacă sunteți în vizită cu mașina, pentru că este situat pe centură și puteți ieși imediat din oraș pentru excursii de o zi. Și pentru că are piscină și saună, ceea ce s-a dovedit foooooarte comfortabil pentru perioada rece aleasă de noi Laughing