Tărâmul locurilor legendare si al monumentelor istorice : statiunea Agios Gordis, insula Corfu, Grecia

În luna de miere ne-am hotărât sa alegem un loc linistit, cu apa limpede si oameni primitori, așa am ales insula Corfu, loc de răscruce între Răsărit și Apus, se află la limita nordică a Mării Ionice, la intrarea in Marea Adriatică.
Este o zona foarte frumoasa, care poate incanta privirea oricui, insa am rămas impresionată de pitorescul muntelui si de strălucirea apei.

Cazare in statiunea Agios Gordis, insula Corfu

Ne-am cazat la Hotelul "Golden Nests", un loc cald și foarte primitor. Condițiile au fost cele pe care le așteptam: curățenie, liniște, priveliște încântătoare, căci toate camerele au vedere la mare. Oamenii de aici ospitalieri si foarte drăguți, știau chiar și cuvinte în română, tot timpul atenți să nu ne lipsească ceva, iar pâinea de la micul dejun ... mmm delicioasă, pâine proaspată facută de ei. Terasa unde luam micul dejun avea aceeași priveliște minuntată spre mare, iar pe fundal auzeam muzică grecească.

Ne-am simțit foarte bine aici, am fost multumiți de raportul calitate - preț.

Obiective turistice si activitati in statiunea Agios Gordis, insula Corfu

Agios Gordis este o stațiune mică, axată în special pe "turism la mare", adică plajă, bălăceală, plajă, bălăceală. Apa este de un albastru cristalin, este atât de limpede, încât se văd pietricele și peștișorii viu colorați.

După plajă și bălăceală te poți relaxa la una din nenumăratele taverne de pe faleză, unde poți degusta din gastronomia specifică locului.

Recomand taverna "Posseidon", un loc special, acolo luam cina în fiecare seară și admiram spectacolul oferit de apusul soarelui. Mâncarea servita aici este foarte gustoasă, iar gazdele ospitaliere, până la sfârșitul sejuriului ne-am împrietenit, ba chiar am facut și poze împreună.

Dacă totuși vrei și istorie, merită vizitat orașul Kerkyra, capitala insulei Corfu, se află la aproximativ jumătate de oră de statiunea Agio Gordis.

Kerkyra este un oraș altfel, fortificat încă din perioada antică, se mândrește și astăzi cu castrele ridicate de locuitorii Corfului antic.

Vizitarea orașului începe de la Esplanadă (piața întinsă între vechiul Fort și oraș). Esplanada este un loc de un farmec aparte, cuprinde un parc cu palmieri măreți și fântâni arteziene, dar și numeroase terase.

Trecând de Esplanadă se zărește Palatul Sf. Mihail și Gheorghe care adăpostește Muzeul de Artă Asiatică. În fața acestuia se află statuia lui Sir Frederick Adam, cel care a realizat rețeaua de alimentare cu apă a orașului.
Plimbându-ne pe străduțele înguste descoperim cel mai important monument al orașului, biserica Sf Spiridon, considerat protectorul insulei, tradiția spunând că a salvat insula de ciumă.

Cel mai interesant loc rămâne, din punctul meu de vedere, vechiul Fort (Fotârtăreața). Aceasta se află pe dealul fortificat, are trei lini de apărare, vestigiile fortărețelor datând din secolul al XVI lea.

În fața fortăreței se află statuia gen. Schulenburg, apărătorul insulei in fața turcilor, ridicată de venețieni în anul 1715.

Kerkyra este un oraș superb, oricine poate petrece ore nesfărșite plimbându-se pe straduțele înguste, pietruite, admirând balcoanele pline cu flori sau fântânile venețiene.

Impresii si ponturi despre statiunea Agios Gordis, insula Corfu

Cel mai mult am fost impresionată de natură, contopirea minunată dintre munte și apă, aromnia culorilor este idilică... marea albastra și nisipul auriu se subliniază reciproc și se completează armonios cu verdele adănc al peisajului si cu cenușiul stâncilor.

Infinitul mării, pescărușii, albastrul cerului totul este intr-o deplină armonie, amintirile acestor locuri minunate au rămas adânc intimpărite in mintea mea.

Nu pot spune ca nu mi-a plăcut ceva în acest loc, pot însă povestii aici o întâmplare care ne-a dat peste cap planul de vacantă înainte ca aceasta să înceapă. Mă bucur că am ocazia să povestesc aici peripeția noastră, poate avertizez si alți tineri proaspăt căsătoriți de lipsa de comunicare a autorităților din țară.

După semnarea actelor de căsătorie, fata decide dacă își schimbă sau nu numele, astfel C.I.-ul devine nul, cei de la primărie perforându-l fix în dreptul valabilității (în momentele acelea de emotii nici nu am observat acest "mic" amănunt), știind de la agenția de voiaj ca suntem în U.E și că putem călătorii cu buletinul nu ne-am facut pașapoarte. Călătoria noastră fiind una de nuntă, am plecat la o zi dupa petrecere și după un drum de la București la Giurgiu - Ruse, cu gândul la mare, soare, liniște... surpriză , ne trezim in vamă dați jos din autocar , căci buletinul meu nu era valabil... un adevarat coșmar, am trecut printr-un moment foarte penibil, noi rămași în vamă cu tot cu bagaje și autocarul plecând mai departe.

Ne-am întors acasă (intr-un mic oraș de provincie) și m-am dat peste cap să rezolv aceasta problemă cu actele, pentru că nu puteam concepe să pierdem toti bani și să ratăm luna de miere. Astfel încât din ghișeu în ghiseu, intr-o zi aveam buletin provizoriu, pașaport și bilete de avion. Din cauza lipsei de comunicare a autoritaților care pe lânga zecile de acte necesare căsătoriei, adăugau si acest mic detaliu legat de valabilitatea buletinului am ajuns in mult dorita vacanță cu o zi întărziere. Acum privind în urmă a meritat , caci am aflat cum e sa zbori cu avionul .

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze statiunea Agios Gordis, insula Corfu

Sfaturi este foarte greu de dat, insă vă pot spune, după cum bine cred că știți, dacă rezervați din timp vacanța prețul plătit este unul considerabil mai mic.

Vă mai pot spune că puteți călători din stațiunea Agio Gordis la Kerkyra cu autobuzul, prețul este mult mai mic decât cel perceput de taximetriști. Există în stațiile de autobuz afise cu orarul , iar bilete se cumpără de la șofer.
În ultimul rând vă sfătuiesc să vă înarmați cu hărți ale insulei și ale orașului pentru o orientare cât mai bună și pentru a nu rata niciun obiectiv turistic, dar și cu aparatul de fotografiat pentru că veți avea multe locuri și peisaje frumoase de inmortalizat.

Călătorie plăcută!

Această lucrare îmi aparține, precizez însă că datele cu caracter istoric și geografic sunt citate din cartea: "Corfu" - N. Karela, Koropi, Attiki; editura Michalis Toubis, 1997

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil... Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este POPA ADRIANA OANA si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Pozele mele din statiunea Agios Gordis, insula Corfu, Grecia

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.