Roma respira istorie, fiecare straduta sau cladire ascunde secrete

Fiindca anul acesta nu am reusit sa luam o vacanta lenesa undeva pe o plaja pustie, ne-am gandit ca un city break ne-ar linisti setea de concediu, cel putin pentru o perioada Smile. Asa ca am fost extrem de obiectivi dar si subiectivi in acelasi timp. Aveam nevoie de o destinatie la care sa ajungem direct cu avionul din orasul nostru (Timisoara), de un pret accesibil si de o atractie imediata fata de una dintre optiuni: Roma, Italia. Cu toate ca am vizitat multe tari europene, cumva Roma imi scapase mereu.

Cazare in Roma

Suntem tineri si avem un buget limitat. In aceste conditii am optat sa cautam cazare pe internet si ne-am orientat catre hostel-uri si B&B. Am facut o rezervare online fara sa avem prea multe date si am ajuns de fapt la o doamna care inchiria camere intr-un apartament propriu. A fost bine fiindca eram cazati intr-o zona relativ centrala si bine legata prin mijloacele de transport de principalele obiective turistice din Roma.

In plus, doamna era foarte amabila, ne aducea micul dejun la pat in fiecare dimineata si ne corecta la vorbitul italianei Smile. Ca si conditii a fost acceptabil, curat si nepretentios. Insa noi eram setati pe exploratul orasului si ajungeam la apartament tarziu si obositi astfel incat un dus cald si un pat pufos ne ajutau cu brio sa o luam de la capat a doua zi. Ca pret am platit undeva la 60Euro pe noapte/ camera dubla cu baie proprie/ mic dejun inclus.

Obiective turistice si activitati in Roma

In total am petrecut 5 zile in Roma, dar prima si ultima zi au fost afectate de zborul cu avionul, astfel incat a trebuit sa fim eficienti. In prima seara nu ne-am putut abtine si ne-am suit in primul metrou catre Piazza del Popolo. De acolo am luat-o la pas pe Via del Corso si apoi pe Via del Babuino. Pasii (si harta, ne-au dus la Piazza di Spagna apoi la Fontana di Trevi si tot asa mai departe pe stradutele pitoresti si intortocheate.

A doua zi am plecat hotarati si atacam Colosseumul. O prietena ne-a dat un pont: ca sa evitam aglomeratia de la bilete de la Colosseum, sa achizitionam un bilet cu 3 obiective de la Palatini. Si asa am facut. Am vizitat forul roman, ruinele de pe Palatini si apoi Colosseumul si am fentat si aglomeratia Smile. Pentru Palatini ne-am luat si ghid si bine am facut fiindca altfel nu intelegeam nimic din ceea ce era acolo.

Chiar langa aceste obiective am desoperit Forul lui Traian si Columna lui Traian si in continuare am ajuns in Piazza di Venezia, la impozantul Monumento a Vittorio Emanuele II. Acesta din urma este cu adevarat magnific prin scara sa monumentala si reprezinta capatul de ax al Via del Corso care incepe la Piazza del Popolo. Vizitand acest obiectiv, am decoperit un lift panoramic care ne-a dus sus pe monument de unde Roma se vedea splendida, scladata de razele soarelui. Seara ne-a prins in cartierul Trastevere la o bere neagra cu gust de vin.

A treia zi am mers pe la Castelul San Angelo, pe stradutele din centru, avand ca obiective Piazza Navona si Pantheon-ul. Dupa masa, am urcat pe Aventino, unde am gasit un cartier rezidential uitat de timp, cu parculete fermecatoare si basilici pline de spirit. Aici am descoperit un loc magic: locul cavalerilor de Malta, de unde, pe gaura unei chei se vedea exact cupola Bisericii San Pietro incadrata de un arc de verdeata. A fost o imagine neasteptata si magica. Pe inserat am urcat spre Passeggiata Gianicolo, o colina unde este amplasat si monumentul dedicat lui Garibaldi si de unde am avut o panorama senzationala asupra orasului la apus.

Ziua 4 am dedicat-o vizitarii Vaticanului. Incerasem si cu o zi inainte insa prinsesem exact Inizio del Anno della Fede, sarbatoare importanta cu prilejul careia Papa Benedict si o serie de inalti prelati au tinut o ceremonie religioasa in Piazza San Pietro si nu s-a putut vizita biserica. A doua oara a fost cu noroc Smile. Am dat insa de o coada luuuuuuunga pentru a intra in biserica deoarce se efectua verificarea fiecarui turist la fel ca in aeroport. Sa nu uitam ca Vaticanul este un stat distinct. Insa coada impresionanta a mers destul de repede si in jumatate de ora eram inauntrul bisericii. Am fost impresionati de diverse aspecte, insa cred a o astfel de experienta este una personala si fiecare trebuie sa o simta. A fost mai mult decat vizitarea unui obiectiv turistic, o experienta spirituala.

Am stat apoi la o a doua coada si am urcat cele 551 de trepte in cupola Bisericii de unde am avut o alta perspectiva de sus asupra orasului. Am ales sa nu vizitam gradinile si muzeele Vaticanului. Poate ca o promisiune ca ne vom intoarce Smile.  Fiindca eu sunt arhitect, nu m-am putut abtine sa nu atac niste arhitectura contemporana si am dat o fuga pana la MAXXI (muzeu dedicat artelor sec. XXI) si pana la Auditoriumul lui Renzo Piano. Si ca sa incheiem ciclic, fiind ultima seara, am dorit sa ne intoarcem iar la Fontana di Trevi, care a fost locul nostru preferat din intreaga Roma.

Ca sa ne lasam purtati de magie, am cinat la o terasa pe una din stradutele pitoresti, am baut un pahar de vin si ne-am indreptat visatori catre metroul din Piazza Barberini. Ultima dimineata ploua.  Avusesem doar zile insorite pana atunci. Doamna Carol ne-a trezit cu cafeaua ei fara pereche si ne-am indreptat catre aeroport. Fusese o vacanta minunata!

Impresii si ponturi despre Roma

Cel mai mult ne-a impresionat caracterul locului. Roma repira istorie, fiecare straduta, fiecare monument sau cladire ascunde secrete. Si toata sunt ascunse de zgomotul scuterelor care trec milimetric pe langa tine, sau de vocile exhuberante ale italienilor. Prietenul meu a fost surpins sa constate ca aveau doar masini mici: gen Smart, Fiat Punto, Opel Corsa, etc.

E logic, trebuiau sa razbata in configuratia orasului si in marea de turisti :) Eu m-am indragostit de mancarea lor simpla si usora. Ador pastele cu rosii si busuioc proaspat, bruschetele cu un pahar de vin si mai ales inghetata (gustoasa si multa Smile). Mi se pare senzational ca ei traiesc zi de zi in orasul in care mi-as petrece oricand vacantele.

Nu cred ca exista nimic care sa nu-mi fi placut. Poate ca prietenul meu m-ar contrazice in legatura cu mancarea, fiindca dupa ore de hoinarit pe strazi, el visa la o ciorba ca la mama acasa. Italienii nu mananca la fel ca noi. Dar tin sa mentionez ca toti erau supli si ingrijiti. Deci poate stiu ei ce stiu Wink.  Asa ca, ca in orice relatie, noi si Roma suntem abia la inceput si inca nu am ajuns sa ne descoperim defectele :)

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Roma

Recomand tutor sa viziteze Roma. Obiectivele turistice merita toata atentia si italienii sunt foarte primitori. Totusi preturile sunt piperate in zonele centrale si va recomand zona Trastevere unde sunt localuri frumoase, preturi accesibile si bere buna. Un pont ar fi sa nu va cumparati apa, caci ei au fantani potabile la tot pasul si apa e foarte buna. Noi aveam o sticluta de 0,5l si o tot "reincarcam" :).

La capitolul transport, ne-am facut un abonament pe toate mijloacele de transport (3 zile-16E) si ne-am plimbat cu metroul, autobuzele si trenurile urbane cat am vrut. De mancat inghetata de la Vatican, pizza rossa de la orice pizzerie, de vizitat Campo dei Fiori - o piata mai putin turistica, plina de flori si localnici -, si de vazut orasul de sus de pe una din colinele sale :) si cel mai important: plimbati-va!!! Mergeti pana faceti basici, pierdeti-va pe strazi si simtiti pulsul orasului. Va doresc o vacanta minunata! :)

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este GIURGIU Anamaria si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Pozele noastre din Roma

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.