Piatra Craiului - "Instinctul matern"

Piatra Craiului -

Obiectivul turistic despre care voi vorbi este Piatra Craiului, dar titlul pe care vreau sa-l dau povestioarei este "Instinctul matern", imi pare foarte potrivit pentru cele intamplate in vara anului 2011, intr-un concediu de 11 zile, cu sotia, in care ne-am propus sa terminam o harta (cand spun asta ma refer la Muntii Piatra Craiului, Bucegi, Piatra Mare si Ciucasul).

Trebuie sa recunosc, a fost un concediu in care am cunoscut multi oameni, locuri si de fiecare data cand stau si ma gandesc la acele momente ma cuprinde o emotie, de parca as trai din nou aceleasi clipe. Nu voi face referire decat la Piatra Craiului pentru ca nu doresc sa plictisesc pe nimeni si daca ar fi de povestit tot ce merita vazut si tot ce am trait cred ca mi-ar trebui mult timp sa le scriu. De ce merita vizitat?
Nu cred ca sunt in masura sa raspund la aceasta intrebare, deoarece nu am reusit sa cutreier toti muntii din tara si nu pot sa va spun decat un lucru: pur si simplu am simtit ca sunt aparte au acel "ceva" care exista numai aici. De asemenea prea multe detalii nu pot sa va dau din cauza ca nu am facut decat partea sudica, de la Cabana Brusturet pana la Refugiul Grind II, am urcat pe Varful La Om apoi din cauza vremii am fost nevoiti sa coboram la Refugiul Grind si sa continuam concediul mai departe.

Sper din tot sufletul ca intr-un viitor nu prea indepartat sa putem face si partea nordica. Din ce am vazut va recomand traseul de creasta, Cheile Pisicii si Prapastiile Zarnestilor. Metaforic vorbind, la ce merita vizitat in Piatra Craiului, nu v-am putut oferi decat "micul dejun".

Ce anume are deosebit Piatra Craiului?

Pentru mine totul a fost deosebit, imi aduc aminte de anul trecut, eram la Sibiu si stateam de vorba cu o cunostinta, care ma intreba, "din cate locuri ai fost, care iti place cel mai mult?". Am cugetat putin, cum facem noi ardelenii, si i-am raspuns ca nu as putea spune exact care mi-a placut mai mult, TOATE mi-au placut, este ceva aparte care nu se poate exprima in cuvinte atat timp cat traiesti momentul, este o clipa unica cu care nu te mai intalnesti, nu ma refer la timpul care este ireversibil.

O sa va dau un exemplu, am facut Muntii Rodnei de "n" ori, ei bine , de fiecare data este altfel, de fiecare data are alt farmec, poti merge prin aceleasi locuri si de 100 de ori, niciodata nu este la fel, totul se rezuma la trairea fiecaruia. Revenind la subiect, cred ca deosebit este totul floarea de colt, garofita Pietrei Craiului, capra neagra, fondul forestier, foarte multe flori, relieful calcaros si nu in ultimul rand peisajele de basm atat spre Fagaras si Bucegi cat si spre Depresiunea Barsei (spre Brasov).

Cui ai recomanda sa viziteze Piatra Craiului?

Cred ca nu exista un adevarat iubitor al muntelui care sa nu fi fost in Crai, daca nu, recomand cu cea mai mare caldura sa petreaca cel putin cateva zile, satisfactia cred ca va fi pe masura. Motive sunt o multime incepand de la formele carstice existente acolo (pesteri, chei), la diversitatea vegetala, sunt o multime de trasee pentru alpinism, sporturi de iarna, drumetie, odihna si recreere, un loc ideal in care dispar grijile cotidiene.

Cred ca fiecare picatura de sudoare si efortul depus pana sus, in creasta, iti aduce cea mai mare satisfactie, de liniste si pace sufleteasca, parerea mea, intr-un secol al vitezei, in care suntem dependenti de tehnologie si in care de cele mai multe ori devenim niste mici "robotei" controlabili, dependenti de lucruri materiale. Imi aduc aminte de o intamplare, din Brasov am negociat cu un taximetrist sa ne duca pana la Podu Dambovitei. In timpul calatoriei, am aflat de la domnul respectiv ca a fost prin toata Europa, sofer pe tir, a fost plecat si in Dubai si la un moment dat spunea:

"mai nu inteleg un lucru, din toata Europa, toata lumea tanjeste sa ajunga in Dubai, am fost si eu acolo dar nu prea am fost impresionat de nimic, in afara de nisip si multa sticla nu prea ai ce sa vezi, mult mai bine este la noi, ai ce sa vezi mare, munte, Delta...."

Nu pot sa va spun imi salta inima de bucurie nu alta, nu doar pentru ca respectivul isi facea cursa, lua banii si atat, ci pentru ca acolo in sufletu sau exista o picatura de mandrie. Cred ca o sa ma repet si tin sa precizez, nu aduc nici o critica nimanui, fiecare are gusturile lui si iarasi nu ma pot abtine sa nu va spun o alta povestioara, scurta, de care am fost impresionat: se intampla in vara lui 2012, in Cheile Rametului (un loc deosebit pe care de asemenea-l recomand) unde ne-am intalnit cu un grup de proaspeti absolventi de liceu, din Republica Moldova, care cu banii stransi pentru banchet, au preferat sa faca o excursie in Romania, la Manastirea Ramet, Cheile Rametului, Alba Iulia si imprejurimi, sa ramana cu o amintire placuta. Am apreciat foarte mult acest lucru.

Ce te-a impresionat cel mai mult la Piatra Craiului?

Punctul initial este localitatea Podu Dambovitei de unde am inceput deplasarea prin Cheile Dambovicioarei spre Cabana Brusturet. Pe traseu am vizitat si Pestera Dambovicioarei unde am fost placut impresionat de un ghid care nu avea mai mult de 7 ani care la sfarsitul turei avea o vorba: "si acum cine doreste, ghidul plateste!". Bineinteles ca fiecare a lasat un comision cat a crezut de cuviinta. Ne-am cazat la Cabana Brusturet o noapte urmand a doua zi de dimineata sa incepem urcarea.Zis si facut, eram in grafic asa ca nu aveam nici o graba, seara trebuia sa ajungem la Refugiul Grind II din Saua Grindului.

In creasta ne-am intalnit cu inca doi tineri care voiau sa faca acelasi traseu dar din Saua Grindului sa coboare la Refugiul Grind si sa se intoarca la Cabana Brusturet. Am stat la o poveste, ne-am energizat cu niste glucoza apoi ne-am despartit, au luat-o inaintea noastra, erau in criza de timp. Noi nu ne-am grabit, oricum nu mai aveam prea mult de mers, probabil si ora cam tarzie ( era in jur de 18.00 ) si faptul ca eram ultimii pe traseu, ne-a facut sa avem parte de o intamplare care nu cred ca o voi uita vreo data. La un moment dat sotia mea era in fata la vreo 20 de metri ( trebuie sa precizez ca este mai mica de inaltime, are 1,45 m ), a inceput sa ma strige, mai mult sa gesticuleze, deoarece putin mai jos era un iedut de capra neagra. La un moment dat de dupa o stanca si-a facut aparitia si o capra neagra. In momentul in care a vazut-o pe sotia mea, cum va spuneam fiind mai mica de inaltime, a venit cativa metri spre ea. Pe moment nu si-a dat seama de ce se intampla acest lucru. Intre timp, am ajuns si eu din urma, dar inaintam incet sa nu le sperii. Am ajuns pana langa sotie si am ramas amandoi nemiscati. Nu se auzeau decat bataile inimii si asteptam cu sufletul la gura sa vedem ce se va intampla. La un moment dat a mai aparut un iedut ceva mai jos. Capra neagra a ramas pe loc si nu ne-a scapt din ochi nici o secunda timp in care cei doi ieduti au urcat, au trecut peste poteca pe care urma sa mergem si au urcat pe niste stanci chiar pe creasta. In momentul in care iedutii erau la o distanta sigura a trecut si ea dupa ei, a mai ramas pret de 2-3 minute chiar pe creasta dupa care au trecut pe cealalta parte. Nu va pot spune ca eram ca paralizat, nu credeam ca poate sa se intample asa ce, sa vad pe viu un asemenea lucru, ma gandeam la instinctul matern si multumeam lui Dumnezeu ca am avut parte de asa intamplare.
Credeti ca am reusit sa dorm in acea noapte, mai greu.Intr-adevar sunt anumite lucruri care nu se pot exprima in cuvinte. Numai cata emotie am avut cat am facut pozele, de frica sa nu le sperii. A fost ceva de vis.

A doua zi nu am reusit decat sa urcam pana pe Varful La Om si din cauza vremii am fost nevoiti sa coboram la Refugiul Grind. De la Refugiul Grind ne-am indreptat spre Cheile Pisicii, am trecut prin Prapastiile Zarnestilor si am iesit la Cabana Gura Raului. Aceasta este una din placutele intamplari de care am avut parte in cele 11 zile de concediu din 2011.

Da cateva ponturi celor care doresc sa viziteze Piatra Craiului

Pe traseul care l-am urmat nu va pot spune prea multe, tin doar sa punctez citeva sfaturi: la Cabana Brusturet, preturile sunt acceptabile la mancare, pe cazare am dat 90 de roni pentru o noapte 2 persoane, conditiile sunt bune, in schimb am fost foarte dezamagit la Cabana Gura Raului, nu mai retin exact cat am dat pentru cazare, dar nu am avut lenjeria de pat schimbata, cat despre apa calda, am avut destul de mult de asteptat.

Nu este vina angajatilor si tin sa precizez acest lucru, dar cabana este un complex ramas de pe vremea "conducatorului Iubit", un loc in care nu s-a mai facut nici un fel de investitie. Am ajuns destul de tarziu altfel cred ca ramaneam la cort. In spatele afacerii cred ca se afla un ins care probabil voia sa se imbogateasca peste noapte. Traseele sunt marcate iar despre obiectiv nu va doresc decat sa aveti parte de ce am avu noi! CEASURI BUNE SI GANDURI ASEMENEA!

Prin acest articol doresc şi eu să adaug un motiv la campania 499 de motive să fii turist în România organizată împreună cu agenţia de turism Turist Center. Împreună trebuie să promovăm frumuseţea ţării noastre România!

Numele meu este Miresan Sorin Laurentiu si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Poze din Piatra Craiului

Agentia Turist Center

Realizat in colaborare cu: Agentia Turist Center

Turist Center este o agentie tour-operatoare care va ofera o gama larga de pachete turistice pe litoralul Marii Negre, in statiuni balneo-climaterice si la munte.