Paris - un loc drag

Parisul este pentru mine prima iesire adevarata din tara. (Cea dinainte in Grecia nu a fost completa din toate punctele de vedere fiind o excursie scoalara). Asadar…Parisul… Oras romantic,plin de cultura. Imi aduc aminte cu placere de acea iesire. In primul rand am mers cu iubitul meu… sau mai exact… de atunci a inceput sa fie iubitul meu.Paris does magic tricks:D Poate eu,poate Parisul, poate impreuna.

A fost minunat sa exploram acest oras impreuna: de la strazi,parcuri,cafelene (my first Starbucks coffee cup and muffin), magazine pana la obictive turistice renumite, interesante, complete. Totul a fost perfect din prima pana in ultima secunda. Peripetiile aferente imi ajung sa povestesc pritenilor si nepotilor la vremea potrivita cel putin 2 zile. Este momentul in care m-am indragostit si de limba franceza pe care totusi o studiam de aproximativ 10 ani de zile mai mult sau mai putin intens cu sau fara voia mea… adica din voia parintilor care imi doreau binele. Tot acolo am descoperit si frumusetea feminine la ea acasa: delicatetea femeilor, cochetaria, frumusetea. Si toate existau intr-un mod natural, nativ. Mi-am dorit sa pot insipira acelasi rafinament, in acelasi stil nonsalant. Si am facut-o usor usor. M-am transformat cu multa ambitie si un model puternic.

Parisul mi-a schimbat in cateva zile multe idei, pareri pe care le consideram bine sedimentate. M-a facut sa imi doresc mai mult prentru mine ca persoana si ca femeie. Si toate astea doar mergand pe strada, doar privind oamenii din jurul meu.

Nu vreau sa va ganditi ca toate acestea sunt gandurile unei indragostite. Iubitul nu mai este iubitul actual dar trebuie sa recunosc ca a infrumuseteat povestea si pentru mine Parisul va fi mereu o amintire frumoasa, un loc in care mi-as dori sa ajung cat mai des, un loc drag inimii mele. Orasul schimbarii, al finetii, al frumosului pentru mine.

Ce anume te-a impresionat cel mai mult la Paris?

Asa cum am mentionat in rubrica anterioara, nu este lucru care sa nu ma fi impresionat in acest oras. Pentru un raspuns mai concis as putea alcatui o lista nu neaparat in ordinea preferintelor:

-rafinamentul oamenilor
-curatenia
-cultura
-Sena cu ale ei barcute
-starzile pavate cu piatra
-politetea
-amabilitatea
-usurinta cu care am obtinut informatiile ca turist
-sistemul de transport in comun ( timp relativ scurt pentru o deplasare intre 2 obiective)

si .... cersetoarea romanca in Gare du Nord

Ce ai vizitat in Paris?

Am incercat sa atinq cat mai multe puncte turistice in timpul limitat avut la dispozitie.

Asadar...am vizitat Cathédrale Notre Dame unde s-a intamplat sa fie si un cocosat cu care lumea facea poze (nu stiu daca am fost norocoasa sau este in mod curent acolo)

Versailles (unde am fost impresionata de fuziunea,contrastul vechi-nou. Pe langa muzeul in sine...am putut admira si ceva sculpturi moderne.Gradinile...superbe.)

Arcul de Triumf si Champs-Elysees
Gradinile Tuileries
Galeries Lafayette
Montmartre
Moulin Rouge (nu si spectacolele, desi acum regret putin. Este un motiv sa ajung din nou)

Da-le cateva ponturi cititorilor noştri despre Paris

Sfatul principal este sa nu leneasca in camera, sa umble cat este ziua de lunga chiar si noaptea. Daca ar putea exista o exceptie de la somn cateva zile ar fi minunat. Este un oras atat de complex si ofertant incat ai nevoie de o buna conditie fizica pentru a atinge cat mai multe obiective intr-un timp atat de scurt.

Din punctul de vedere al cazarii nu consider ca o locatie centrala este neaparat necesara. Eu personal am stat la unul din hotelurile Ibis intr-o suburbie a Parisul,dar asa cum mentionam sistemul de transport este foarte bine pus la punct: multe rute, legaturi bune si rapide, preturi acceptabile pentru orice buzunar. Nu consider ca se merita taxiul.

Mancarea este oricum extraordinara, trebuiesc incercate diverse specialitati locale (intrebati chelnerii daca nu aveti idee ce sa incercati- chiar si in engleza. Va vor raspunde foarte prietenos).

Obiectivele turistice trebuiesc exploatate la maxim. Eu regret ca nu am avut rabdarea necesara sa stau la coada sa urc pe scarile Catedralei Notre-Dame, in schimb ma pot mandri ca am urcat pana in cel mai inalt punct accesibil turistilor din Turnul Eiffel. Privelistea minunata, insemne lasate de cei care au trecut pe acolo care de care mai interesante si ca bonus, pentru ca era decembrie am putut admira si cateva sculpturi in gheata la un etaj intermediar.

Neaparat trebuie luat la pas bulevardul Champs-Elysees, parca din alta epoca.

Povesteste-ne cateva cuvinte despre costul unui City Break in Paris

Tin sa mentionez ca sunt genul de persoana care incearca sa obtina beneficii maxime cu un cost cat mai redus in ceea ce priveste calatoriile. Pentru mine Parisul a fost un loc multumitor din acest punct de vedere. Nu ma pot lauda ca am facut economii dar nici nu ma pot plange ca m-am intors cu o gaura in buget. Ca pentru orice City Break trebuiesc cautate ofertele din timp pentru a economisi cam jumate din banii dati pentru o plecare din scurt.

Obiectivele turistice au preturi comparabile cu cele din alte capitale europene. Asa cum bine se stie...scarile sunt mai ieftine decat liftu (chiar un chilipir as putea spune). Intrari in general pana in 10 euro sau foarte putin peste cu reduceri considerabile pentru studenti, card Mancare foarte buna si la preturi decente chiar si in restaurante. Eu personal am dar doar peste servire impecabila si am incercat si baruri unde chelerii sunt cu zambetul pe buze hotarati sa te molipseasca si restaurante mai "serioase".

Trebuie neaparat incercata berea cu diverse arome. Este adevarat ca este din ce in ce mai prezenta si la noi.

Pentru preturi consider ca este bine sa ne informam chiar din meniurile restaurantelor ce detin si un site sau o pagina de Facebook pentru a evalua costul aproximativ al unei zile.

Personal consider ca undeva intre 70 si 100 de euro/zi sunt suficienti pentru 2 mese, obiective turistice si suveniruri pentru cei de acasa. Cineva mai cumpatat, nu foarte pofticios la o inghetata, un mar copt carmelizat (care apropo...sunt de incercat) se poate descurca si cu 50 euro/zi

Ce nu ţi-a plăcut in Paris?

Este greu de gasit ceva la acest capitol fara a parea ca incerc din rasputeri sa gasesc si ceva negativ. Nici macar cersetoarea romanca (cam aroganta ce-i drept cu noi,co-nationalii ei)nu este vina orasului.

Cozi la intrarile in obiectivele turistice vom gasi in multe locuri si consider ca mai bine stau la coada la intrare decat sa nu am loc inauntru sa vad lucrurile pentru care am venit si sa ma pot plimba in voi.

Si totusi mi-am amintit... Turnul Eiffel este colorat in fiecare seara intr-o anumita culoare, nu extraordinara. Mi se pare ca strica putin din frumusetea turnului, din imaginea pe care o asteptam in urma pozelor vazute pe internet. Dar m-am intors in timpul zilei si l-am descoperit conform asteptarilor.

Dacă ar trebui să asociezi Paris cu un oraş din România, care ar fi acesta şi de ce?

Din punctul de vedere al strazilor pietruite m-a facut sa ma gandesc la Sibiu/Brasov.

Sibiul invinge si pentru Muzeul Astra - o gradina imensa verde...dar nu foarte asemanator

Din punctul de vedere al Arcului de Triumf si Champs-Elysees as putea zice ca aduce putin cu Kiseleff-ul Bucurestean.

Arhitectural din nou imi vine in gand Bucurestul cu ale lui cladiri vechi (nu mixul de culori,texturi (mai ales metal si sticla) pe care il vedem acum la tot pasul)

Curatenia ma face sa ma gandesc la Cluj. Tot aici intra si amabilitatea oamenillor.

Nu cred ca un oras poate fi regasit intru totul in altul.

Ce alte oraşe iţi doreşti să vizitezi şi de ce?

Urmatorul City Break pe care deja l-am planificat din punct de vedere al transportului si cazarii este in Roma.

Am ales o alta capitala europeana pentru bogatia culturii. Abia astept sa vad mai de apoape chiar si ramasitele istoriei invatata inca din clasele mici,sa fac un tur al fantanilor, sa pun piciorul in Vatican, sa dorm ca un copil cateva ore pe noapte doar pentru a imi reface picioarele pentru un nou traseu.

Numele meu este Bulimar Eliza si aceasta este povestea mea pe care va recomand sa o votati..."lumea este o carte, iar fiecare călătorie reprezintă încă o pagină citită!"

Acesta este un articol din cadrul concursului "Povesteşti şi călătoreşti!", organizat împreună cu agenţia de turism Turist Center.

Poze din Paris

Agentia Turist Center

Realizat in colaborare cu: Agentia Turist Center

Turist Center este o agentie tour-operatoare care va ofera o gama larga de pachete turistice pe litoralul Marii Negre, in statiuni balneo-climaterice si la munte.