Orasul medieval Conwy din Tara Galilor, un loc de poveste

Nu mi-am dorit să ajung neapărat acolo, însă ma bucur că i-am dat o şansă.
În oraşul medieval Conwy, din Ţara Galilor, m-am plimbat prin locuri de poveste veche şi am vizitat castelul cu acelaşi nume, cel care îi dă oraşului puterea de a te face să simţi că te-ai întors înapoi în timp. Conwy este un oraş mic, liniştit şi nu foarte populat şi mi-a demonstrat că nu trebuie să vizitezi neapărat locuri faimoase pentru a simţi farmecul unui colţ de lume. Pentru că, uneori, esenţele tari se găsesc în... oraşe mici.

Cazare in Conwy

Am făcut cunoştinţă cu Conwy noaptea şi după aproape 10 minute de mers din centrul oraşului am ajuns la YHA Youth Hostel unde am fost întâmpinaţi de galezi primitori şi de mâncare bună.

Se spune că foamea este cel mai bun bucătar însă bucătarii de la YHA Youth Hostel se întreceau pe sine în fiecare zi. Meniul de la cantina hostelului a fost suficient de variat, inspirat din bucătăria locală (mai mult englezească decât galeză, sunt asemănătoare) şi nu în ultimul rând, delicios.Camerele, pentru patru persoane, aveau paturi suprapuse, baie proprie cu apă caldă la orice oră şi un singur minus: dulapuri prea mici (pentru cineva care obişnuieşte să ia prea multe lucruri în concediu, aşa ca mine).

Însă pe lângă mâncare gustoasă şi cazare bună, hostelul a mai avut ceva care le-a întrecut pe toate: o vedere superbă asupra Conwy-ului. Dis de dimineaţă din sala de mese sau noaptea târziu de pe acoperiş, panorama oraşului a fost la discreţie pentru noi cei cazaţi la YHA Youth Hostel.

Obiective turistice si activitati in Conwy

Castelul Conwy domină peisajul întregului oraş şi este negreşit “regele” obiectivelor turistice. Am bifat vizitarea lui inca de la inceput, odată cu o plimbare la înălţime, de jur împrejurul oraşului, pe zidul medieval care înconjoară întreg Conwy-ul. Vizita s-a mutat mai apoi mai departe de Conwy, în Llandudno.

Situat la aproximativ 5 mile de Conwy, Llandudno este cea mai mare statiune din Wales care, la fel ca şi vecinul său mai mic, păstrează foarte bine frumuseţea secolelor care au trecut. Are în plus ceva mai multă eleganţă şi un rafinament arhitectural din epoca victoriană care îi dau un farmec diferit faţă de aerul medieval al lui Conwy.

În Llandudno am petrecut numai câteva ore, suficient cât să ne plimbăm puţin pe plaja nordică, o plajă plină de pietre, care în ciuda aspectului puţin neprimitor, compensează prin peisajul superb de la malul mării si prin zona de promenadă. Tot acolo am dat o raită prin magazine, mai multe decât în Conwy, am cumpărat dulciuri şi am profitat de câteva reduceri la cărţi.

Impresii si ponturi despre Conwy

În ciuda peisajelor, a farmecului local şi a micilor detalii, Castelul Conwy rămâne frumosul oraşului galez. Vechiul castel medieval, ridicat cândva între anii 1283 şi 1289 de către Edward I al Angliei, a fost motivul pentru care vizita în Conwy a fost una specială. Ca o iubitoare de castele, am profitat din plin de vizita în Conwy iar un bonus special în ziua vizitei la castel a fost un mini-festival medieval cu actori, scenete şi diverse activităţi dar şi bucate locale alese. O experienţă medievală completă.

În afară de castel, Conwy mi-a mai oferit ceva de neuitat: cel mai bun tort de ciocolată pe care l-am mâncat până acum, bineînţeles, unde altundeva decât la deja-lăudatul restaurant al hostelului.

Ce aş avea însă să-i reproşez lui Conwy? Nu e o pasăre de noapte. În micul oraş galez cele mai multe uşi se închideau nu mult după ora 10 seara. Totuşi, unele localuri, printre care şi pub-ul Liverpool Arms rămâneau să vegheze în noapte, pline de oaspeţi locali şi străini.
Conwy este prea liniştit pentru un grup mare de tineri care caută ceva mai mult decât peisaje frumoase şi plimbări liniştite. Însă în cele din urmă, omul face locul, distracţia se poate improviza iar liniştrea unui oraş mic nu trebuie să fie neapărat partea goală a paharului.

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Conwy

Conwy nu îţi dă totul pe tavă, de la început, însă dacă ai răbdare cu el o să înveţi că frumuseţea stă (şi) în detalii. De la castelul care priveşte măreţ oraşul, la pub-uri şi restaurante specifice, până la magazine de jucarii, dulciuri sau accesorii şi obiecte gotice, Conwy ţi le oferă pe rând pe toate. Faptul că în oraş se vorbeşte încă galeza veche face ca toată vizita să capete un aer şi mai pitoresc.

Pub-ul Liverpool Arms merită încercat pentru că are un atu faţă de alte restaurante sau pub-uri din oraş: este situat într-o zonă frumoasă, la marginea golfului şi atât ziua cât şi noaptea îţi oferă un peisaj frumos, numai bun de „savurat” lângă o bere. Singurul său dezavantaj este spaţiul mult prea mic, atât în interior cât şi afară.

Şi, dacă ajungi în nordul Ţării Galilor, nu uita să vizitezi cea mai mică locuinţă din Marea Britanie. Eu nu am vizitat-o şi am regretat.
Conwy are farmec. Şi este mic dar are un suflet mare. Suflet galez.

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este Ioana Fotescu si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Poze din Tara Galilor

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.