O vizita in Viena si imprejurimile acesteia

Am vizitat Viena, Austria si imprejurimile acesteia, incluzand cateva sate. Ghizii vorbesc in engleza la orice obiectiv turistic, chiar si pentru doua persoane, toata lumea a fost amabila si de fiecare data ne-am simtit extrem de bine. Diversitatea produselor alimentare/nealimentare din piete, magazine sau targuri este impresionat de mare.

Cazare in Viena

Cazare ieftina si conditii foarte bune gasiti la Marc Aurel Hotel (Hauptstrasse 10, 2404 Petronell-Carnuntum, Osterreich), am stat acolo de 3 ori, cate 4-5 nopti si nu am avut nimic de reprosat. Se afla intr-un sat linistit la 30km de Viena (puteti merge pe autostrada sau pe drumul national), parcarea este gratuita, in fata hotelului.

Dimineata aveti asigurat micul dejun cu:lapte,cafea,ceai,suc de fructe/portocale, unt, finetti, gemuri de 3-4 feluri, parizer, salam, sunca presata si multe alte feluri de mezeluri, paine de 2-3 feluri, mozzarela, cereale si cam atat cred..toate acestea la un pret de 50 de euro/camera dubla.

Obiective turistice si activitati in Viena

Iata cateva locatii vizitate, la care am si adresele:

Parcul de distractii Prater
Sudportalstrasse, 1020 Wien (Leopoldstadt)

L-am vizitat seara pe la 9:00, foarte multe jocuri pentru cei impatimiti, ne-am tot plimbat prin parc incercand doar cateva din jocuri (doar pe cele care nu ne provocau frica) si am incercat si un fel de London Eye, doar ca erau niste ciupercute cu bancute, fara centuri de siguranta, se invarteau destul de repede si nu stiam de unde sa ne mai tinem de frica. Am stat pana la 11:30 cand nu prea mai era lume si devenise aparent periculos sa mai stam prin zona, erau numai prosituate (cam din 10 in 10 m cate una), lume care a consumat prea mult alcool si desigur...cativa compatroti care injurau crezand ca sunt singurii care vorbesc romana.

Pentru parcare, era chiar langa parc una..am parcat, am luat tichetul de parcare dar cand sa plecam...am bagat tichetul si surpriza..se platea doar cu card. OMG.. ma tot gandeam la o solutie sa ies din parcare cand, ca prin minune, am vazut un butonas salvator pe automatul de parcare..am apasat, mi-a raspuns un operator..vorbea engleza... i-am explicat ca nu aveam bani pe card, a inteles situatia si ne-a ridicat bariera.

Panorama Viena
Cobenzl, 1190 Wien, Osterreich

Din acest loc puteti admira Viena, mergeti si ziua si noaptea.

Hundertwasser House
Kegelgasse 44, 1030 Wien (Landstrasse), Osterreich

Este un bloc de locuinte unic dupa parerea mea, cu multiple culori si forme. Merita vazut (Se viziteaza doar de afara pentru ca blocul este locuit).

Restaurant Chinezesc
Mollersdorfer Strasse 3, 2353 Guntramsdorf, Osterreich

Este restaurantul unor chinezi de approx. 35 de ani unde mancarea este geniala (daca sunteti fani ai bucatariei asiatice) iar cel mai scump fel de mancare este 12 EUR dar va asigur ca merita. Incercati sa intrati in vorba cu EA (doamna) si o sa primiti si un suvenir la plecare. Am incercat multe din preparatele din meniu si am fost multumit de toate.
Se afla la doar 15-20 km de Viena. Merita, nota 10.

Zona cu magazine pe Maria Hilfersstrasse
Neubaugurtel/B221. 1070 Wien, Osterreich

Cea mai mare piata (dupa parerea mea) unde gasiti de toate. Daca va plac branzeturile aici trebuie sa mergeti.
Brunnengasse, 1160 Wien, Osterreich

Este o piata imensa, in lungime are cam 800 - 1000 m (as zice eu) unde merita sa mergeti, e ceva diferit.

Turnul Dunarii (parcare chiar langa el)
Mispelweg, 1220 Wien, Osterreich

L-am vizitat de doua ori, si ziua si noaptea si este genial. Se vede toata Viena din acest turn cu ajutorul unui binoclu turistic. Exista un restaurant care se roteste cat timp stati acolo, pentru a putea vedea toata Viena. Pretul / bilet este approx 7-8 eur / persoana dar merita cu varf si indesat. Accesul pana la ultimul nivel se face cu ajutorul unui lift cu acoperis din sticla iar casa liftului este iluminata.
Este un loc ce merita vizitat !

Parcare 1,5h Gratis
Europaplatz 132, 1150 Wien (Rudolfsheim-Funfhaus). Osterreich

Datorita faptului ca nu am vrut sa am probleme cu politia, sa primesc amenda sau sa-mi ridice masina, am ales sa parchez numai in locurile in care exista parcare amenajata cu plata sau fara. Parcarea poate fi destul de scumpa uneori, ajungand pana la 5-6 EUR pe ora.

Seegrotte
Grutschgasse 2a, 2371 Hinterbruhl, Osterreich

Este o grota/pestera care are un lac subteran din care se pompeaza mii de litrii de apa in fiecare noapte pentru a nu se inunda grota. Parcarea este gratuita chiar langa intrare si sunt destule locuri de parcare. In aceasta grota s-a turnat filmul “Cei trei mușchetari” si se construiau si fuselaje de avion pentru modelul Heinkel He 162.
In grota se merge pe jos si cu barca iar temperatura este destul de scazuta. Ghidul ne-a surprins cand ne-a spus “Noroc Bun“ in romana.
Merita vazut acest loc !

Magazin alimentar chinezesc
Rechte Wienzeile/B1, 1040 Wien, Osterreich

In aceasta zona se afla o piata destul de mare si nenumarate magazine alimentare chinezesti in care merita sa intrati, macar pentru experienta.

Impresii si ponturi despre Viena

Din bucataria austriaca am incercat doar celebrul snitel vienez care nu putea sa fie decat: bun ! In rest am mancat doar la restaurantul chinezesc mai sus amintit unde merita sa mergeti daca sunteti fani ai bucatariei asiatice. Localnicii te ajuta cu orice informatie de care ai nevoie si cei pe care i-am intalnit vorbeau engleza destul de bine, desi erau trecuti de a doua tinerete. Austriecii au grija de fiecare obiectiv turistic, stiu cum sa puna in valoare orice lucru pe care-l au, strazile sunt curate, se circula foarte bine cu masina, sunt multe locuri de parcare.

Prezenta prosituatelor dupa ora 9:00 era deranjanta daca mergeam pe jos dar aceastea erau doar in anumite zone ale Vienei, carburantii au un pret cu 20% mai mare decat la noi, in special pe autostrada, in orase/sate preturile tind sa fie normale. Putine au fost lucrurile care nu mi-au placut, nu am prea multe sa reprosez Austriei vizitate de mine.

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Viena

Centrul pietonal merita vizitat, in perioada sarbatorilor e plin de brazi, tarabe cu castane coapte, vin fiert si multe altele. De la Viena la Bratislava sunt aprox 60-70km, daca sunteti cu masina merita sa mergeti.

Intrarea la obiectivele turistice este intre 5 si 20-25 EUR (din cele vizitate).
Muzeul Tehnic din Viena si Casa Fluturilor merita si ele vizitate.
Atentie mare la politie/radare, nu iarta mai nimic.

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este Pirvu Silviu Ionut si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Poze din Viena

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.