O vacanta plina de distractie in Hurghada, Egipt

Cu o usoara strangere de inima am decis sa vad dupa mult timp Egiptul, aceasta tara cu atat de multa istorie in urma, cu atatea mistere si... cu celebrele piramide. Piramide pe care din pacate nu am ajuns sa le vad. Poate la anul...

Daca stai si te gandesti ca Hurghada a fost un sat de pescari pe malul Marii Rosii si vezi cam ce s-a putut realiza in prezent prin multa munca si vointa... iti dai seama cat de mic poti sa fii. Intre intinderi nesfarsite de nisip, apare cate un resort desprins parca din filmele cu James Bond- extrem de multa vegetatie luxurianta,metal si sticle si culmea... extrem de multa apa! Am avut privilegiul pot spune, sa stau la Makadi Saraya Resort (Makadi fiind o zona mai exclusivista din ce ne spuneau gazdele noastre de la hotel), un hotel de 5*.

Hurghada, (se intinde pe cca 40 de km de-a lungul litoralului Marii Rosii) este impartita in 3 zone distincte: Downtown sau El Dahar care este partea antică, Sekalla, zona moderna iar El Korra Road cea mai recentă.

În zona Sekkala sunt cele mai numeroase resort-uri, iar in Dahar este bazarul, si portul, un loc plin de localuri si cafeele, unde seara poti sa-ti petreci timpul liber, ne-existand riscul ca sa te plictisesti.

Cazare in Hurghada, Egipt

Unde am stat? Makadi Soraya Resort 5*( printr-o minune si prin cineva am gasit o oferta extrem de tentanta pt a sta aici). O locatie de vis, o combinatie desprinsa din filmele cu James Bond si 1001 de nopti. Extrem de multa vegetatie, piscine, baruri, locuri de joaca pt copii, restaurante si tip bufet si a-la-carte... tot ce-ti puteai inchipui, exista acolo. Am vazut cu ochii mei, le-am testat pe propria piele si am plecat cu un imens regret. Dar... tot ce e bun, tine putin, cum ar spune cineva...

Obiective turistice si activitati in Hurghada, Egipt

Am avut deasemenea norocul sa particip si la 2 optionale: croaziera pe mare si mini-safari in desert! Doua aventuri fabuloase pot spune! Cum poti sa imbini mai bine un concediu decat petrecand in mare sau in desert!

Prima a fost croaziera pe Mare, plecand din portul... Marina Hamata cred,cu un vas relativ ok. O gasca de vreo 30 de turisti nebuni, romani marea majoritate, intr-o plimbare pe care nimeni nu si-o putea imagina: snorkeling printre corali (acolo mi-a putut da seama ce este acela PARADISUL), opriri la 2 insulite care iti aduceau aminte de Blue Lagoon, celebrul film, si timp de inotat printre corali (in Marea Rosie, sunt, daca nu cele mai frumoase, unele din cele mai pitoresti bariere de corali, cu sute de pesti tropicali).

Ar fi multe de povestit despre croaziera, dar risc sa plictisesc cititorul si nu este ceea ce imi doresc. Cert este ca prima aventura s-a incheiat extrem de palpitant... vasul nostru s-a defectat, a trebuit sa asteptam vreo 3 ore ca sa vine altul sa ne preia, dupa care... am ajuns cu greu la mal, pentru ca se facuse seara, a doua nava nu avea sisteme electronice la bord, si ca sa nu avem probleme cu coralii, au lasat la apa 4 narci cu motor care verificau drum inaintea noastra cu... niste sulite, niste bete lungi!!! Foarte tare Smile

A doua aventura, incredibila si ea, a fost mini-safari-ul prin desert. Asta undeva la amiaza cand erau la umbra in jur de 45de grade, cel putin. Am inceput cu o prima plimbare cu jeep-urile prin desert, pe dunele de nisip, o senzatie super tare! Evident ca la un moment dat unul din jeep-uri a facut pana, prilej pentru noi sa facem poze in desert si pe masini!

A urmat o cursa cu "Spyder-ul" tot prin desert, pe dune! Ce e acest Spyder cum il numeau Egiptenii?? Este acea masina pe care o tot vedem in filmele de comando, doar caroseria din teava, banchetele(4 locuri) si motorul. Simteai adrenalina cum creste la maxim.

Dupa asta, am ajuns intr-in sat de beduini (destul de fake din pacate, dar in lipsa de altceva a mers). Plimbatul cu camila, fumat narghileaua de rigoare, ascultat povestile ghizilor care ne-au povestit despre viata beduinilor...
By the way! stiati care e singurul animal care "miroase" apa?? pana acum sigur nu stiati, aflati de la mine..Laughing CAMILA!Cand bedunii raman aproape de tot fara apa, nu mai lasa camila sa bea nimic! cam 10 zile sau 2 saptamani! Dupa care ii dau drumul prin desert! Unde se opreste, SIGUR exista apa.

Asa... si am incununat aceasta aventura cu ultima oprire - curse de ATV-uri prin desert - o nebunie, ceva ireal (cel putin pt mine, care nici nu sunt conducator auto). Viteza,dunele de nisip, nisip-ul care te frigea pe piele, multa adrenalina, din nou... greu de spus in cateva vorbe!

Impresii si ponturi despre Hurghada, Egipt

In aceasta combinatie complexa care este Egiptul, este ceva care m-a impresionat teribil de mult! Oamenii de acolo, lucratorii, muncitorii, desi platiti extrem de prost (din spusele egiptenilor) muncesc non stop, cat e ziua de mare si seara. Ii vedeam prin curtea resort-ului unde am stat, de cum dadea soarele, pana noaptea tarziu. Constiinciosi, facandu-si treaba, udand vegetatia, curatand fiecare frunza de palmier cazuta....! Si asta pe un salariu extre de mic (repet, asta din spusele lor). Altfel nu avea cum sa rasara dintr-un sat amarat de pescari, asa un miracol in mijlocul desertului.

E greu de spus ce nu mi-a placut... poate faptul ca centrul comercial si portul erau la aproximativ... 18-20 de km de hotel. Nu puteai ajunge acolo decat cu taxiul, cu niste soferi extrem de... dubiosi in prima faza, dar care faceau spectacol in taxiurile pe care le conduceau, de cum urcai. Poate nici inghesuiala care era seara in centrul comercial, implusivitatea unora dintre vanzatori ca sa te faca sa intri in magazinul lui si sa cumperi ceva... orice!

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Hurghada, Egipt

Prima chestie... totul se negociaza, ca la Istanbul! De la cursa cu taxiul (depinde de distanta, dar mai mult de 60 de pounds nu trebuie sa dati), pana la shopping.

In al doilea rand, daca vreti sa faceti cumparaturi cereti-le soferilor sa va duca in centru la CLEOPATRA. E singurul magazin cu preturi fixe si cica, ceva mai mici, in celelalte se cer preturi mai mari ca sa se negocieze.

Iar pentru distractie cereti-le soferilor sa va duc in port, la Marina. In rest, sa aveti bani si chef de distractie.

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este Decu Gheorghe si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Pozele noastre din Hurghada, Egipt

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.