O vacanta la Paris

Parisul este capitala europeana cea mai vizitata din lume si probabil locul unde mi-am dorit cel mai mult sa ajung. Mi-am facut toate temele in ceea ce priveste Parisul, rezervari facute din timp, m-am imbarcat la avion si allez!

Trebuie sa recunosc ca am fost un turist model in ceea ce priveste acest oras. Am planificat fiecare zi cu diferite obiective si, in mare parte, m-am si tinut de ele. Laughing

In prima zi, am ales sa vizitez Versaille-ul. Aflat in apropierea Parisului, gradinile, cat si palatul, te lovesc din plin si te aduc in Franta pe care o cunosti din filmele istorice. Impunator, maret si foarte frumos. Dupa ce am vizitat palatul, am petrecut o zi intreaga plimbandu-ma prin gradinile de la Versaille care sunt foarte intinse si extraordinare. Aceste locuri te transpun intr-un alt loc si intr-un alt timp si nu regret ca am pierdut prima zi inconjurat de atata frumusete.

Ca un mic pont de vacanta pentru Paris: majoritatea muzeelor ofera intrarea gratuita celor sub 24 de ani. Bucuros de aceasta veste, a doua zi am vizitat Louvre-ul avand in mana un bilet in valoare de 0 euro. Acest muzeu este unul din cele mai celebre din lume poate datorita faptului ca are atat de multe tablouri si sculpturi celebre in el. Din experienta personala pot spune ca am dedicat acestui loc o zi intreaga, insa a fost prea putin. Cand am fost intampinat cu o harta la intrare, eu am crezut ca e o gluma, insa este genul de loc unde ai nevoie de o harta deoarece te poti pierde usor in aceasta imensitate de muzeu.. Imi place sa vizitez, insa eu recomand ca pentru Louvre sa acorzi mai multe zile si poate sa o iei treptat de la ultimul etaj spre subsol. Vazand atat de multe lucruri, mergand atat de mult atunci cand am ajuns inapoi la cazare, in mintea mea era o valmaseala generala.

Urmatoarea zi a fost dedicata lui Cate de Science sau Muzeul Stiintelor de Paris. Aflat departe de nebunia prezenta pe strazile acestui oras, eu am fost innebunit dupa acest muzeu care este facut intr-o maniera 100% educationala. Am citit foarte mult m-am jucat foarte mult si am invatat foarte multe. M-am lasat pierdut in acest muzeu si am petrecut foarte multe ore. De altfel, am vazut si un film la Planetariu care a fost ca o incununare la toata aceasta vizita.

Urmatoarea azi am facut o mica pauza din itinerariu ssi am decis sa vizitez doar Catacombele sau tuneluri subterane pline de osaminte umane. Aflat sub pamant aici este destul de rece, multa umezeala si, in mare parte, plictisitor. Zecile de gramezi de oase parca se tot repeta in semi intunericul in care cobori.

Suparat ca nu am fost impresionat am decis sa ma duc la turnul Eiffel. Ceea ce nu citesti nicaieri este ca pentru a vizita turnul trebuia sa stai foarte mult la coada, accesul in turn se face cu liftul la care se creeaza o alta coada. Sunt 2 tipuri de bilete pentru Eiffel: pana la etajul 2 unde poti gasi un restaurant sau pana sus de tot. Am ales sa ajung cat mai sus insa intre etajele 2 si 3 iar am dat peste o alta mare coada. Din cate am inteles aceasta situatie este mereu avand in vedere ca turnul este simbolul Parisului si poate unul din cele mai cunoscute locuri de vizitat din lume. Dupa ce am fost in subteran am ajuns undeva foarte sus... si foarte frumos. Am facut foarte multe poze si vazand de la asa inaltime Parisul am inteles mult mai multe despre cum sunt dispuse cladirile si strazile. Trebuie sa fiu sincer: mi-am dorit foarte mult sa urc in Eiffel, insa nu as repeta experienta.

In penultima zi din micuta mea vacanta la Paris am ajuns la 2 muzee mi-au ramas pentru intotdeauna in memoria afectiva. Primul, Domul Invalizilor care are inauntrul sau Muzeul Armelor, cat si mormantul lui Napoleon mi-a placut foarte mult deoarece m-a adus mai aproape de istoria Frantei.

Urmatorul loc vizitat este locul meu favorit din Paris Muzeul d'Orsay. Creat intr-o fosta gara centrala, acest muzeu m-a impresionat pana la lacrimi cu tablourile si sculpturile expuse. De retinut faptul ca eu nu am nicio inclinatie spre pictura sau arhitectura, insa frumusetea exponatelor m-a ravasit.

Trebuie sa recunosc ca am incercat sa vad atat de mult incat am mers foarte, foarte mult in toate aceste zile, iar spre finalul zilei eram mereu frant. Abia in ultima zi am lasat totul la voia intamplarii si am mers pe celebrul Champs-Elysee unde am vizitat diferite magazine si am alergat dupa cateva suveniruri pentru cei dragi.

Am vazut o mica parte din Paris si trebuie sa recunosc ca, personal, consider Parisul supraapreciat. Poate nu m-am plimbat cat trebuie sau pe unde trebuia, insa nu am atat de multe amintiri legate de acest oras care sa ma faca sa ma intorc. Pentru un pasionat de calatorie consider ca Parisul este un must see, insa in ceea ce ma priveste eu nu o sa ma intorc prea curand acolo!