O excursie la Cetatea Severinului

Articol realizat de prietena noastra Elly Elena. Articolul face parte din seria de articole inscrise la concursul Te trimitem 7 zile cu 7 prieteni la cabana in Retezat.

Cetatea Severinului are o multime de obiective turistice, la inceput fiind construita pentru inabusirea barbarilor care invadau teritoriul roman. Unele dintre principalele obiective de la Drobeta Turnu-Severin ar fi Podul lui Apolodor din Damasc, Ruinele Castrului Roman, Amfiteatrul Roman si multe altele.

Toamna trecuta am avut ocazia sa merg in Cetatea Severinului si sa vizitez aproape toate punctele turistice existente. Calatoria a durat aproximativ o jumatate de zi, plecand de acasa la ora 7, am ajuns la Portile de Fier 1 la ora 12. Drumul a fost bun, desi cam plin de curbe, ca la un moment dat am simtit ca mi se face rau. Am fost impreuna cu fratele meu si cu inca 2 prieteni.

Ajunsi acolo, am intrat intr-o parcare si am servit si pranzul in portbagajul masinii, deoarece restaurantele erau pline si era si sezonul cand se organizau nunti, pe la Taverna Sarbului.

Pe unul din panouri era scrisa pe scurt istoria ridicari Hidrocentralei Portile de Fier 1: "Hidrocentrala Portile de Fier 1 a fost construita prin distrugerea insulei Ada Kaleh, o insula din Dunare, la 3 km in  aval de Orsova si avea 1,7 km lungime. Insula Ada Kaleh era pentru locuitorii din regiune un puct turistic indragit datorita cultivari trandafirilor, din care faceau parfum si a cultivari smochinilor.Portile de Fier 1 este cea mai mare hidrocentrala de pe fluviul Dunare si are o putere instalata de 1080 MW. Ambele Hidrocentrale, Portile de Fier 1 si Portile de Fier 2, sunt exploatate in parteneriat cu sarbii.[...] Sistemul Portile de Fier 1  este una dintre cele mai mari constructii hidrotehnice din Europa... ."

Dupa ce am mancat si am facut si cateva poze, am mers spre Defileul Dunarii. Exista o multime de lucruri ascunse acolo, cum ar fi: Parcul Portile de Fier ( trebuie sa aveti mare grija la vipere daca mergeti acolo), statuia lui Decebal, mai in jos mergand pe defileu puteti vedea Arcul de Triumf al Dunarii de la Bazias, ruinele fortului turcesc.

La intoarcere am trecut prin Targu-Jiu si ne-am oprit la parcul central Brancusi, pentru a vedea Poarta Sarutului, Masa Tacerii, si putin mai in jos de parcul central, unde am vazut vreo 3-4 nunti, este un mic parc tot cu numele lui Brancusi unde se afla Coloana Infinitului.  In final ne-am gandit sa ne intoarcem acasa, dupa o zi de distractie pe care nu o sa o uit niciodata.

Tin sa mentionez ca am ajuns inapoi in Valcea la 10 seara, deci daca doriti cine se decide sa plece la drumetie sa ramana si peste noapte undeva, caci preturile sunt mici, si sa se bucure de distractie.

Daca ti-a placut articolul acorda-i autorului un vot de incredere (apasa LIKE) care ii poate aduce lui ELLY ELENA un concediu de 7 zile la cabana Pin Alpin in Retezat.