Concediu la un buget bun la Nisipurile de Aur

Vara aceasta, bugetul mi-a permis o vacanta numai in apropierea Romaniei, si anume in Bulgaria. Am ales o vacanta in statiunea Nisipurile de Aur, pe litoralul Marii Negre, datorita faptului ca a fost destul de ieftin si aproape (eu sunt din Slobozia, iar drumul cu masina a durat vreo 3-4 ore, distanta fiind de aproximativ 300 de km) si pentru ca am vrut sa aflu daca si in ce fel difera aceasta statiune de partea romaneasca a litoralului. Mi-am petrecut vacanta alaturi de iubitul meu.

Cazare in Nisipurile de Aur

La capitolul cazare am avut un noroc incredibil: am mers sa facem rezervarile in plin sezon (nu din timp, cum face toata lumea) si nu credeam ca gasim nimic liber, ca totul este ocupat, dar agentia a reusit sa ne gaseasca o camera libera la un pret foarte bun. Am mers intr-o joi si am prins locuri pentru luni!

Ne-am cazat in hotelul pe care l-am dorit din prima, se numeste Hotel Malina, de doua stele, si am stat 3 nopti. Camera in care am stat (double) avea doua paturi, baie in camera, un dulap, un birou, o canapea si un mic balcon. La capitolul mancare, hotelul asigura numai mic-dejun.

Ne-a placut foarte mult acel hotel, am platit foarte putin si am primit servicii bune. Hotelul era curat, micut, era pozitionat bine fata de plaja (ajungeam in 3 minute pe jos), si nici nu aveam nevoie de altceva fata de ceea ce ni s-a oferit.

Micul-dejun era servit in stil auto-servire, sala de mese era la parter, trebuia numai sa mergem acolo intre orele 8 si 10 dimineata si sa ne punem in farfurie ce doream. Am observat ca, spre deosebire de alte hoteluri, acesta in care am stat noi gazduia preponderent bulgari, iar romani erau putini. Mi se pare demn de mentionat deoarece, in general, atunci cand cineva isi petrece vacanta in propria tara se orienteaza spre ofertele de calitate, dar mai ieftine, deci hotelul nostru era printre alegerile celor chibzuiti. De altfel, nici nu inteleg rostul cazarii la un hotel cu piscina atunci cand esti la mare!

Obiective turistice si activitati in statiunea Nisipurile de Aur

Prima si cea mai important misiune a noastra a fost obtinerea unui bronz! In consecinta, am mers la plaja in fiecare zi, dimineata si dupa ora 4, asa cum e recomandat. La orele pranzului ne plimbam prin statiune, cautand sa mancam ceva bun sau uitandu-ne pur si simplu pe la nenumaratele magazine si buticuri pentru ca aveau multe chestii haioase care te tentau sa le cumperi.

Seara ne plimbam iar prin statiune. Locul acela nu era doar pentru bronzat sau petreceri in cluburi, cum sunt unele statiuni la noi, ci avea si altceva care te indemna sa explorezi statiunea in lung si in lat. Ceea ce era atractiv era aspectul si senzatia de balci, strazile lungi si inguste erau populate in permanenta de oameni de diferite nationalitati, fiecare vorbind in limba lui, si de promoteri care mai de care mai vorbareti, care incercau sa te convinga de superioritatea produselor sau serviciilor de la buticul lor. Astfel, nu aveai cum sa te plictisesti, si in fiecare plimbare a noastra descopeream ceva nou, ceva haios, ceva ridicol, ceva impresionant.

Impresii si ponturi despre Nisipurile de Aur

Cel mai mult m-a impresionat diversitatea in acel loc. Sunt atatea de facut si atatea de vazut! Nu ai cum sa te plictisesti acolo, si o simpla plimbare te lasa cu gura cascata si zambind de amuzament.

Intr-o seara a avut loc o petrecere intr-un club din apropierea noastra si ne-am gasit intr-o clipa inconjurati de tot felul de nebuni costumati care mai de care mai haios, multi baieti in travesti, a fost total neasteptat si foarte comic! In plus, erau distractii de tot felul prin statiune: carusele, masinute, poze cu serpi mari si vii, poze cu papagali ara. Puteai sa-ti faci fotografii in costumatii elaborate de tot felul sau iti puteai comanda un portret realist facut din creta sau pictat in ulei (artistii de acolo lucrau direct in strada, ii puteai urmari, si erau extrem de talentati). Iti puteai impleti parul in stil rasta sau iti puteai face un tatuaj de orice fel, temporar sau permanent. E o statiune plina de viata si nu e de mirare ca nu duce lipsa de turisti!

Plaja si apa erau destul de curate, dar tot mai gaseam prin nisip mucuri de tigara, nu pentru ca nu ar fi fost conditii (cosuri de gunoi erau pe plaja peste tot, erau la 5-10 metri distanta unul de altul), ci mai degraba din ignoranta turistilor.

Alt lucru care m-a deranjat a fost faptul ca stradutele pe care mergeau turistii erau si pentru masini si uneori trebuia sa ne ferim din calea lor, spatiul fiind destul de mic. Era mai bine daca masinile aveau strazi separate. Apoi, eterna problema a parcarilor in Bulgaria - oriunde mergi in acea tara nu exista parcari gratuite iar cei care se ocupa de parcari abia asteapta sa mulga turistii de bani. Toate parcarile cer taxa pentru o intreaga zi si nu sunt dispusi sa negocieze daca vrei sa stai numai o ora sau doua.

Altfel, nu prea am ce reprosa - preturile de acolo sunt, in general, asemanatoare cu cele din statiunile noastre de pe litoral, deci unele lucruri (suvenirurile, de exemplu) iti permiti sa le cumperi, iar altele (cum ar fi cremele de plaja) stii bine ca au costuri exagerate.

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Nisipurile de Aur

Cat priveste cazarea recomand cu caldura hotelul in care am stat noi, Hotel Malina, pentru ca te ajuta din start sa economisesti multi bani. Apoi, recomand plimbarile lungi de-a lungul statiunii pentru a descoperi toate ofertele posibile. Nu trebuie sa te opresti la primul lucru interesant pe care il vezi pentru ca s-ar putea sa-l redescoperi mai incolo, la un pret mai bun. Ce-i drept, unele produse si servicii sunt la acelasi pret in toate statiunea (spre exemplu, buticurile cu fotografii in costumatii aveau toate aceeasi taxa: 10 leva), dar restaurantele au oferte diferite la mancare si bautura, si casele de schimb valutar au preturi diferite (ce-i drept, variatiile sunt minore, dar pentru un zgarcit cronic ca mine, 10 sau 20 de centi e o diferenta demna de luat in calcul). In rest, fiecare poate face ce doreste, in limita propriului buget. Sunt multe de vazut, deci eu trec in lista aceasta plimbarile lungi ca fiind obligatorii!

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este Arpasanu Mariana si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.