Minunata mea excursie in Portugalia

Am sa va povestesc despre minunata mea excursie in Portugalia, o tara incredibil de frumoasa unde am fost "oaspete" timp de 7 zile. Am trait sub amprenta unui oras mic, numit Vouzela aflat la 300 de kilometri de Lisabona,unde totul era imbracat intr-o aura veche si fascinanta. Am vazut cladiri pline de detalii captivante si strazi cu pavajul uitat in alta epoca.
In mica mea calatorie am avut sansa sa vizitez si alte cateva orase care pentru o zi sau doar cateva ore petrecute acolo m-au incantat.

Am ajuns in incredibilul oras Aveiro situat la 60 de kilometri de Vouzela, langa Oceanul Atlantic, unde pe canalul ce strabatea orasul salasluiau niste gondole superbe, pictate fiecare cu diferite imagini. Am facut o plimbare cu acest fel special de gondole si m-am lasat purtata de apa intr-un paradis. Era un sentiment inimaginabil sa stau pe acea capodopera de arta si sa patrund printe acele constructii pline de delicatete in stilul Art Nouveau.

Dupa incantatoarea plimbare cu gondolele si admirarea orasului,ne-am indreptat spre Costa Nova, un cartier al Aveiroului situat chiar pe plaja. Lucrul cel mai interesant de acolo erau casele "dungate". Tot cartierul era plin de case deosebite care aveau dungi in diferite culori. Nu mai vazusem asa ceva niciodata,mi se parea extraordinar sa ai o casa atat de interesanta.

In alta zi am fost catre orasul Viseu situat la 30 de kilometri de Vouzela unde am vizitat un muzeu de arta religioasa fascinant si catedrala cea mai reprezentativa a orasului. De asemeanea o experienta inedita intr-un loc minunat.

Cazare in Portugalia

Am avut o vacanta foarte placuta in Vouzela, unde am fost cazata la o pensiune, care insa nu avea prea mare confort si lux dar camerele erau destul de spatioase si zona avea o panorama minunata mai ales dimineata cand vedeam soarele stralucind de printre dealurile unduitoare. Am fost cazata acolo pe gratis deoarece toata aceasta excursie a mea a fost de fapt un fel de tabara de pictura, care a asigurat totul participantilor fara ca ei sa plateasca altceva inafara de transportul cu avionul pana in Lisabona. Tabara aceasta a fost in urma unui concurs la care am fost castigatoare si la care am primit cel mai frumos premiu, aceasta magnifica vacanta!

Obiective turistice si activitati in Portugalia

Principala mea activitate ca membra a acestei tabere a fost sa pictez diferite locatii din Vouzela. Frumusetea ademenitoare a orasului mi-a usurat sarcina, devenind o placere sa ilustrez un cadru uitat in timp.
In celalte orase in care am fost, precum Aveiro am vizitat un muzeu de arta si am cutraierat strazile orasului pline de culoare si fantezie iar in Viseu un muzeu de arta religioasa si catedrala simbolica a orasului.

Impresii si ponturi despre Portugalia

Cel mai mult m-au impresionat casele intalnite pe strazile Aveiroului si gondolele. Orasul era plin de arta,fiecare straduta avand ceva aparte. Ma incantau sutele de modele amanuntite de pe exteriorul caselor si stradutele pavate cu modele de cercuri sau patrate.
Cat despre plimbare cu gondola nu stiu ce sa zic pentru ca a fost o placere inimaginabila sa ma relaxez sub razele soarelui bland plutind agale pe canalul unduios.

Nu este absolut nimic care sa-mi fi displacut, totul a fost o experienta foarte frumoasa si nu pot fi nemultumita de absolut nimic dintre toate frumusetile acestei tari. Vazand atatea locuri si "gustand" din cultura acestei tari a fost un vis pentru mine sa ajung in asa o tara ca Portugalia.
Sa fiu sincera, cred ca singurul lucru care nu mi-a placut a fost ca nu am mai putut ramane putin timp sa savurez din acele locuri superbe!

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Portugalia

Cred ca singurele lucruri pe care le-as avea de spus cuiva este ca daca vrea sa abia o vacanta minunata sa isi petreaca macar o zi in Vouzela si se va simti diferit. Sa se duca acolo relaxat si gata sa fie impresionat de frumusetea unui oras mititel. Nu se compara cu grandoare Parisului sau maretia Romei dar excursia mea in Portugalia a fost una magnifica!

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este Maria Bulancea si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Poze din Portugalia

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.