Londra - un oras impresionant

Am ales sa povestesc despre acest oras deoarece l-am vizitat recent si m-a impresionat in mod placut. Stilul de viata si civilizatia dau o nota aparte capitalei Marii Britaniei. Faptul ca oamenii iti zambesc tot timpul si ca se opresc pe strada sa te intrebe daca ai nevoie de ajutor, in cazul in care te vad cu harta in mana si cu uimirea pe fata te face sa te simti intr-o alta lume. O lume in care nu esti judecat pentru cum arati sau pentru cum te imbraci.

Interesant mi s-a parut si respectul dintre oameni in trafic, nu am auzit un claxon in cele 4 zile in care am stat in Londra. Dealtfel alternanta dintre cladirile vechi, pline de istorie si cele noi este impresionanta, noul este respectat si la tot pasul, trecutul avand locul sau de cinste. Londra este un oras in continua modernizare, sub forma unui santier, dar fara sa deranjeze.

Singurul aspect negativ in ceea ce ma priveste il reprezinta vremea, o vreme ciudata, nu stii cand ploua sau cand e soare, cert este ca trebuie sa ai umbrela permanent in geanta. Foarte important este deasemenea ca poti face shopping pe artera Oxford Circus, pentru toate buzunarele, de la branduri renumite pana la lanturile de magazine Primark, ce ofera produse la moda la preturi exceptionale.

Ce anume te-a impresionat cel mai mult in Londra

Londra m-a impresionat foarte mult prin civilizatie, modernism, cat si pastrarea traditiilor. Este incredibil de frumos sa vezi cum un oras poate sa evolueze atat de mult, in fiecare zi, dar oamenii sa ramana aceeasi, ba chiar mai receptivi, mai calzi, incantati de tot ce li se ofera, dar in acelasi timp sa aprecieze ceea ce e vechi. Este incredibil faptul ca se vorbesc mai mult de 300 de limbi, desi limba oficiala este engleza. Oameni care isi vad de drumul lor, postand in persoane serioase, sobre si cu multe treburi de rezolvat, dar care sunt dispusi sa te ajute in orice situatie. Este un oras in care pur si simplu domneste disciplina, desi democratia este profunda si este reflectata prin orice persoana.

Ce ai vizitat in Londra?

Am vizitat: Madame Tussauds, London Eye, Big Ben, House of Parliament, Hyde Park, Regent's Park, Museum of London, Buckingam Palace, Chinatown, Tower Bridge, Tower of London, Trafalgar Square, St Paul's Cathedral, National Gallery, Green Park, Westminster Abbey, British Museum, Sherlock Holmes Museum, The Monument, Picadilly Street, St James's Park, Covent Garden, Southwark Cathedral

Da-le cateva ponturi cititorilor noştri despre Londra

Daca zborul tau este la Luton, ca sa ajungi la hotel poti sa iei Greenline, biletul dus-intors este avantajos, de la Easybus poti plati doar cu cardul, in caz contrar, cumperi biletele direct de la sofer, dar pretul este dublat fata de cel normal. In orice caz ambele au opriri in apropierea statiilor de metrou, de unde poti lua in orice directie.

Cel mai importante lucruri pe care trebuie sa le ai inainte sa incepi turul orasului sunt harta a orasului, astfel incat iti poti stabili traseul dinainte, ca sa nu pierzi timp pe strazi laturalnice (eu am cumparat una din Londra, pe care am dat 2 lire), harta de la metrou (cel mai practic si mai rapid mijloc de transport) si umbrela.

Daca intentionezi sa vizitezi Madame Tussauds si London Eye, poti rezerva biletele cu cateva zile inainte de plecare de pe site (Madame Tussauds), astfel incat beneficiezi de reducere. Acelasi lucru este valabil si pt acvariul de langa London Eye. Intrarile la majoritatea obiectivelor turistice sunt gratis.
La 11:30 are loc schimbarea garzii la Palatul Buckingam, trebuie vazut.

Cazarea, in cazul meu a fost de 2*, dar nu am fost dezamagita, conditiile au fost chiar satisfacatoare, iar micul dejun pe masura, lucurul cel mai important a fost ca eram foarte aproape de metrou, inclusiv pe linia centrala. Mancarea este foarte diversificata, de la renumitele fish and chips pana la KFC (care nu este picant).

Gasesti Wi-Fi gratis la majoritatea localurilor si suveniruri la orice colt de strada.

Povesteste-ne cateva cuvinte despre costul unui City Break in Londra

City Break-ul meu la Londra a costat 187 de euro, inclunzand transportul si cazare 3 nopti + mic dejun. In principal am mancat fast food deoarece eram mereu pe fuga si nu aveam timp sa stau sa savurez o masa de la restaurant, astfel ca am mancat KFC (5 lire), sandvis + suc natural la Pret a Manger (4 lire), chopstix (5 lire-meniul cu orez+alte 2 portii la alegere+suc), fish an chips (max 5 lire), o portie de paste (5-7 lire), o pizza (8-10 lire), o cafea - 2 lire, o apa - mai putin de o lira, daca alegi sa bei ceaiul langa Palatul Buckingam atunci vei plati 2 lire, dar vei avea bonus laptele (fiind prea tare, ceaiul se bea cu lapte).

Transportul: de la aeroportul Luton la statia de metrou Victoria, statia principala am platit 17 lire, bilet dus-intors (biletul de intors este valabil 3 luni din momentul in care il iei) ; in oras am folosit doar metroul (si foarte mult mers pe jos), nu a fost foarte mult: primele 3 zile am luat cate un abonament de o zi (7,30 lire pt zonele 1 si 2), iar in ultima zi am avut un soc sa aflu ca trebuie sa platesc 4,5 lire doar pentru o singura calatorie. Trebuie sa precizez ca in weekend se fac lucrari la metrou, astfel ca nu poti folosi toate magistralele ceea ce iti poate da peste cap programul, dar poti alege sa mergi cu autobuzele.

Obiective turistice: Madame Tussauds + London Eye (35 de lire-am facut rezervare pe siteul Madame Tussauds si am beneficiat de reducere), Tower London (20 de lire), St Paul's Cathedral (15 lire). Aveti grija la muzee ca intrarile sunt gratis, dar deseori sunt expozitii in cadrul acestora pentru care trebuie sa platesti, asa ca mai bine intrebi inainte despre ce e vorba ca sa stii daca este pe placul tau sau nu. Eu am patit la Museum of London, am platit 9 lire sa vad muzeul, dar am aflat intre timp ca intrarea era gratis, banii ii dadusem pentru expozitia destinata doctorilor. Am intrat, iar dupa 2 minute am iesit, dar am avut noroc ca era o doamna draguta ce mi-a explicat despre ce e vorba si mi-a returnat banii.

Ce nu ţi-a plăcut in Londra?

La Londra nu mi-a placut vremea. Cred ca este singurul impediment pentru care as refuza sa ma mut acolo, daca s-ar ivi vreodata ocazia.Trebuie sa ai umbrela in permanenta in geanta, lucru ce am omis, astfel ca am umblat o zi intreaga prin ploaie.

Nu-mi place diversitatea persoanelor, sunt mai multi straini (multi dintre ei rai, majoritatea romani) decat englezi. Am intalnit romani mascati, pictati pe fata ce cantau langa Big Ben, iar cand au zuzit ca vorbim romaneste, eu si prietena mea ne-au cam asaltat, abia am reusit sa plecam din zona aia. M-a cam inspaimantat lucrul acesta, sincera sa fiu, mi-am dat seama ca nu este tocmai sigur sa mergi singur pe strazile Londrei.

Dacă ar trebui să asociezi Londra cu un oraş din România, care ar fi acesta şi de ce?

Eu as asocia Londra cu Bucurestiul doar prin simplul fapt ca de-a lungul oraselor avem Tamisa si Dambovita, mi se pare elementul comun cel mai potrivit celor doua. O alta asemnare ar fi centrul vechi, am descoperit in Londra o parte a orasului unde tinerii ies in oras la fel ca si pe Lipscani, in Bucuresti. Este adevarat ca la civilizatie nu se pot compara, dar ca si obiective le putem asocia. De exemplu avem Palatul Parlametului echivalent a House of Parliament londonez, Parcul Herastrau ce poate fi un mic Regent's Park.

Ce alte oraşe iţi doreşti să vizitezi şi de ce?

Imi doresc sa vizitez Barcelona pentru ca este un oras superb in care gasesti obiective unice: Sagrada Familia, Casa Mila, ambele cu o arhitectura unica specifica lui Gaudi, cat si Arenas de Barcelona.

Un alt oras ce mi-ar placea sa-l vizitez este Roma, capitala cu monumente cu o vechime de peste 2000 de ani, imi doresc sa vad Colosseumuul, sa merg la Vatican si sa arunc monede in Fontana di Trevi.

Pe lista "must see" sunt si orasele: Viena (Ring, biserica din centru, Domul), Praga, am auzit multe pareri despre calitatea vietii si despre frumusetea orasului, incat as vrea sa le traiesc eu insumi, Budapesta (Palatul Parlamentului, Palatul Regal Buda, Bastionu Pescarilor), Copenhaga, tarile nordice in special, au un nivel de trai ridicat, cat si o zona in Indonezia, doar ca sa vad pe viu diferentele de trai dintre noi si ei.

Numele meu este Chicioreanu Alexandra si aceasta este povestea mea pe care va recomand sa o votati..."lumea este o carte, iar fiecare călătorie reprezintă încă o pagină citită!"

Acesta este un articol din cadrul concursului "Povesteşti şi călătoreşti!", organizat împreună cu agenţia de turism Turist Center.

Poze din Londra

Agentia Turist Center

Realizat in colaborare cu: Agentia Turist Center

Turist Center este o agentie tour-operatoare care va ofera o gama larga de pachete turistice pe litoralul Marii Negre, in statiuni balneo-climaterice si la munte.