Londra - cel mai frumos oras

Londra, prima mea vacanta si singura in afara tarii Impresionant oras, o cultura si un oras pastrat intr`un mod impecabil imbinand vechiul cu modernul. Am locuit intr`o zona ( Highbury and Islington ) unde toate casele erau din caramida o vedere impresionanta si un parc imens in zona. Am avut bilet dus-intors pe o perioada de 4 zile, insa a fost indeajuns incat sa vizitez tot ce mi-am propus, am colindat de dimineata pana seara am avut timp si de shopping.

Shopping pe oxford street, foarte scumpe magazine noroc cu faimosul PRIMARK care este foarte foarte accesibil si are lucruri destul de bune in raport calitate-pret.

Vacanta a fost mult mai frumoasa incat la sfarsit eram sa pierd avionul din cauza unui taximetrist englez neserios, care desi englez, conducea cu ajutorul unui GPS si desi avea GPS nu a reusit sa ma duca la timp la destinatie de unde apoi eu trebuia sa iau un autobuz catre aeroport.Am pierdut autobuzul, nu m-am panicat ,imi plac aventurile, am luat un urmatorul si am ajuns la aeroport la timp.Culmea la aeroport dupa ce am trecut de porti am pierdut biletul de avion, l-am cautat nu l-am gasit noroc ca eram in baza de date si am putut pleca doar cu buletinul.Am fost am intrebat la informatii si mi-au spus ca e suficient buletinul insa nu m-am gandit sa intreb numarul portii de la care trebuie sa plec. Imaginati`va intr`un ditamai aeroportul sa fug de colo colo .. nu stiu cum mi-am aruncat privirea pe un panou si am vazut, gresit de altfel, ca avionul meu decoleaza intr`un minut atunci chiar ca m-am panicat si am fugit nu stiu cum dar din toate directiile am nimerit-o exact pe cea buna, parca m-a ghidat Dumnezeu.

Am recunoscut la o coada cateva 2 persoane ce stateau la rand in fata mea cand am facut chek-in-ul. M-as intoarce si as trece inca o data prin asta, nu regret nimic si ma bucur ca am avut ocazia sa vizitez Londra !

Ce anume te-a impresionat cel mai mult la Londra?

E greu de spus ce m-a impresionat cel mai mult cred ca oamenii, bucuria, respectul acestora. Deci am ramas socata cand oamenii faceau coada asteptand sa imi faca mama o poza,zambeau , ba chiar se ofereau sa ne faca poze impreuna, aveau rabdare si practic refuzau sa treaca prin fata aparatului. Fiind un oras imens, aglomerat si circulatia fiind mare se strangeau cam 10 oameni pana fixa mama camera si apasa mai ales ca nu se pricepea asa bine..

Cat despre atractii turistice e dificl, totul este uimitor dar m-a impresionat ceva nu atat de umitor ba dinpotriva foarte simplu! Stiti cu totii acele cabine telefonice cunoscute in toata lumea rosii. Ei bine uimirea mea a venit cand pe o strada ,intamplator,cand ma indreptam catre catedrala sa dau de o cabina telefonica NEAGRA! Nu stiu daca asta m-a impresionat cel mai mult insa m-a uimit a fost ceva neasteptat .. M-a impresionat si stabilitatea oamenilor din zona Tower Bridge care pur si simplu stateau nemiscati o zi intreaga, pictati colorati in tot felul, absolut incredibil,cat despre restul atractiilor turistice,am avzut fotografii inainte erau puncte turistice stabilite, a fost frumos sa le vad in realitate insa deja erau cunoscute. M-au impresionat mai mult acele lucruri marunte mentionate mai sus decat maretia constructiilor.

Ce ai vizitat in Londra?

Ce am vizitat ?In 4 zile am vizitat destule si inca mai vroiam sa vizitez insa timpul a fost destul de scurt. Nu le voi spune in ordine ci le voi enumera doar dupa cum imi amintesc: Tower Bridge, Buckigham Palace, Hyde Park, Oxford street, London Eye, Big Ben,Saint Paul`s Catedrale,Trafalgar Square, Finsbury Park,National Gallery,St Jame`s park,Tower of London,Palace of Justice, Regent Park,Piata Picadilli,Madame Tussaud- muzeul ce ceara, British Museum.

Da-le cateva ponturi cititorilor noştri despre Londra

Despre cazare nu prea stiu ce sa spun deoarece am avut cunostinte la care am stat, transportul in comun cu autobuzul este foarte bine gandit, circula regulat exista autobuze de noapte, am circulat numai cu autobuzul insa costul unei calatorii este de 1.5 lire , trebuie sa ai si card si daca o sa aduni cate autobuze schimbi sa ajungi dintr`o parte in alta este destul de costisitor, mancarea este acceptabila exista rastaurante cu specific diferit chiar si restaurant romanesti, si o zona destul de mare numita "China town "unde totul este chinezesc de la restaurante pana la magazine cu diferite obiecte haine, suveniruri etc.

Ca si activitati interesant mi-a parut turul orasului cu acel autobuz special e furmos sa vezi totul dintr`o data insa tot trebuie luat la mana si vazut in deaproape. Obiective turistice sunt destule puteti da chiar si un search pe facebook la " Ghiduri turistice" si aveti de unde alege Londra este un oras foarte mare cu foarte multe de vazut, foarte multe muzee, recomand sa platiti bilet la London Eye este magnifica privelistea, sa vedeti orasul nu numai ziua ci si noaptea ( noaptea consider ca este mult mai frumos) sunt multe lumini si Big Ben`ul parac este poleit in aur.

Pentru indragostiti, cei care merg in cuplu sau in luna de miere sau pur si simplu in vacanta, pe Tower Bridge puteti prinde un lacatel, sa faceti juraminte si apoi sa aruncati cheita in apa. S-a format un fel de traditie in marile orase din Europa, de-a lungul podului o sa observati foarte multe lacate si nume imprimate pe marginea podului, este foarte dragut si romantic!

Povesteste-ne cateva cuvinte despre costul unui City Break in Londra

Transportul nu este foarte scump cu avionul daca iei bilete din timp sau poti gasi la oferta un city breack cu totul inclus. de la aeroport pana in oras este distanta foarte mare sunt autobuze numite " Easy bus" care merg catre diferite zone, si nu sunt foarte scumpe insa biletele usnt mai ieftine daca sunt achizitionate pe internet din timp sau de la ghiseu in aeroport, un ghiseu portocaliu scrie mare Easy Bus e imposibil sa nu il vezi la fel,portocalii, sunt si autobuzele, circula regulat la o diferenta de timp relativ mica , recomand!

Tranportul in comun poate fi metrou tren sau autobuz evident si taxiul este o varianta eu am circulat doar cu autobuzul 1.5 lire o calatorie mai ieftin daca incarci cardul decat sa platesti la sofer, nu astepti mai mult de 5 minute autobuzul sunt cu etaj toate .. despre metrou sau tren nu pot sa spun deoarece nu am circulat.Nu recoman taxiul, eu am avut o peripetie, soferul m-a plimbat ore in sir deoarece nu gasea statia cu GPS`ul in fata.

O masa nu te ajunge foarte mult poti manca orice de la mancaruri traditionale romanesti cat si ale lor englezesti dar si englezesti, chinezesti etc.. sunt si Mc` donals si KFC plus alte fast food`uri mari, patiserii la tot pasul. Bilete pentru diferite atrctii turistice este bine sa le luati de pe inetrnet deoarece scutiti in jur de 10 lire de exemplu la Madame tussaud sau la London Eye, nu sunt foarte scumpe daca nu calzulezi repede in lei si depinde si in aceptiunea fiecaruia ce inseamna scump. Ex concret la muzeul de ceara Madame Tussaud biletul este 35 de lire ieftin lire ins adaca calzulezi in lei vine aproximativ 2 milioane.Sunt foarte multe muzee in Londra iar majoritatea sunt fara plata ceea ce este un lucru bun pentru vizitatori.

Ce nu ţi-a plăcut in Londra?

La inceput nu mi-a placut aspectu vechi al orasului as fi preferat sa merg intr`un oras unde totul este nou modernizat insa apoi m-am obisnuit si nu regret, au orasul conservat asa cum trebuie ca la carte! Nu mi-a placut vremea dar stim cu totii ca in vest ploua foarte mult, eu am fost in noembrie am prins vreme frumoasa sar in una din zile a plouat. Nu m-a deranjat ca a plouat a fost frumos insa e un oras foarte aglomerat nici nu aveai cum sa mergi cu umbrela deschisa pe strada si nu exagerez!

Dacă ar trebui să asociezi Londra cu un oraş din România, care ar fi acesta şi de ce?

Daca ar fi sa asociez Londra cu un oras din Romania cred ca ar fi Sibiul, pentru multitudinea cladirilor vechi, istorie, pentru repectul bunatatea si veselia sibienilor, pentru traditii, frumusete. Pe langa asta detine si un numar mare de muzee lucru reprezentativ pentru ambele orase atat Sibiu cat si Londra!Structura socială a oraşului este bazată pe o experienţa de viaţa istorică şi multiculturală, diversitatea locuitorilor săi, aparţinand diferitelor grupuri etnice, generaţii şi stiluri de viaţă, dând oraşului o aură specială asemanator Londrei unde gasim diversitate rasiala,religioasa.

Siubiul este unul dintre cele mai importante orase din Transilvania asa cum Londra este pentru Marea Britanie. O alta asemanare ar fi aeroportul propriu de care nu beneficiaza multe orase din Romania, cu toate ca in Londra exista adunate cat in Romania. Siubiul are un remarcabil potential de dezvoltare economica la fel Londra. O alta asemanare ar fi ca Siubiul este considerat "capitala culturala a Romaniei" ceea ce este si Londra pentru Anglia si anume capitala iar de cultura nu mai vorbim!

Ce alte oraşe iţi doreşti să vizitezi şi de ce?

Imi doresc foarte mult sa vizitez Parisul. Stiu sa vorbesc franceza, as vrea sa imi imbunatatesc accentul, consider ca este un oras foarte romantic, as vrea sa invat despre traditiile si obiceiurile pariziene, sa vad in realitate celebrul Turn Effel, sa ma plimb pe Bulevardul Champs -Elysees, sa vad Luvrul, Pantheonul, castelul Versailles, dar si cabaretul Moulin rouge si sa prin un lacat al dragostei de podul Alexandru al III-lea.

Numele meu este Giurca Ionela si aceasta este povestea mea pe care va recomand sa o votati..."lumea este o carte, iar fiecare călătorie reprezintă încă o pagină citită!"

Acesta este un articol din cadrul concursului "Povesteşti şi călătoreşti!", organizat împreună cu agenţia de turism Turist Center.

Poze din Londra

Agentia Turist Center

Realizat in colaborare cu: Agentia Turist Center

Turist Center este o agentie tour-operatoare care va ofera o gama larga de pachete turistice pe litoralul Marii Negre, in statiuni balneo-climaterice si la munte.