Kusadasi sau răsfățul unui all-inclussive la el acasă

Poate sună aiurea, dar cred că nu merită să mergi la mare în Turcia fără "All Inclussive". Îi defineşte şi asta e ceea ce ştiu să facă mai bine: să-ţi ofere de toate, să te răsfeţe şi să te facă să te simţi bine. Eu, cel puţin, asta am simţit.

Am rezervat împreună cu familia mea, prin intermediul unei agenţii de turism, un sejur all inclussive de cinci nopţi la hotelul Vista Hill din Kusadasi.

Drumul București - Kusadasi

Am plecat din Bucureşti cu maşina, făcând o oprire în Chanakkale, un orăşel cochet care m-a impresionat plăcut. Fiind oraşul de tranzit al tuturor, mă aşteptam să  nu-mi placă prea mult, dar m-a surprins.

Drumul până în Kusadasi a fost destul de lung, dar frumos. Am mers mai mult pe malul mării, iar peisajul specific mediteranean, cu plaje frumoase şi livezi de măslini ne-au încântat privirea.

Destinatia finala: Hotelul Vista Hill

Hotelul Vista Hill se află la câţiva kilometri distanţă de centrul oraşului, chiar lângă drumul principal. Este un adevărat resort turistic, în care găseşti de toate: piscine pentru adulţi şi copii (exterioare şi interioare), o mică piscină pentru cei care preferă senzaţii tari, baie turcească, spa, plajă privată, restaurante, baruri, discotecă şi spaţiu pentru spectacole.  Camerele arată bine, sunt curate şi frumos întreţinute, iar design-ul minimalist. Cel mai mult ne-a încântat vederea spre piscina şi spre mare.

Ce înseamă All Inclussive la Vista Hill?

Din câte ne-am dat seama, prin conceptul de all inclussive se doreşte ca turistul să rămână permanent în hotel şi îi sunt puse la dispoziţie toate aceste servicii pentru a-şi ocupa timpul.

• La piscină, de dimineaţa până seara, animatorii organizează diverse activităţi, la care oricine poate participa: gimnastică de dimineaţă, dans, concurs de polo sau tenis de masă, aqua gym sau mici spectacole.
  • Mâncare este mai mereu: de la 8 la 10 se serveşte micul dejun, iar apoi micul dejun pentru întârziaţi. La 12 începe ora prânzului, iar pâna la cină este deschis snack bar-ul. După cină există şi "late dinner", în caz că i se mai face foame cuiva până la miezul nopţii.
  • Meniurile sunt extrem de diverisificate şi cred că până şi cei mai mofturoşi pot găsi ceva pe plac: la grătar se preparau mereu două tipuri de carne: vită, pui, miel sau peşte. Existau numeroase mâncăruri gătite, specifice sau internaţionale, inclusiv specialităţi dietetice, salate, antreuri (brânzeturi, măsline), fructe şi dulciuri cât cuprinde  (simt nevoia să fac o paranteză şi să spun că unii români au fost tare nemultumiţi de lipsa cărnii de porc). La snack bar-ul deschis după masă se găseau burgeri, pizza sau cartofi prăjiţi.
  • Băutură cât cuprinde. Şi nu glumesc.
  • În fiecare seară se organizează un spectacol de divertisment, pentru toţi turiştii aflaţi la hotel. Nu e chiar genul meu de distracţie, dar trebuie să recunosc, am râs destul de mult.
  • Noaptea, până pe la ora două, este deschisă discoteca. Din păcate, nu văd pot spune impresiile mele pentru că n-am fost acolo. Ştiu doar că băutura alcoolică se oferă contra-cost.

Pentru că nimic nu este perfect, aş vrea să menţionez şi câteva minusuri:

• În cele cinci zile nu au servit deloc îngheţată şi tare mergea una după o zi de plajă. Nici cu fructele nu au fost foarte generoşi, iar sucurile erau doar cele din categoria e-uri.
  • Accesul spre plajă se făcea puţin anevoios, pe scări sau cu liful, asta pentru că resortul era amplasat mai sus decât nivelul mării.
  • În apă se putea intra de pe un ponton construit, de beton, pe o scară metalică ruginită, iar adancimea era de peste trei metri. Din păcate, cei care nu ştiu să înoate au fost nevoiţi să stea doar la piscină.

Am înțeles că nu prea sunt suficiente cinci nopți într-un resort de cinci stele

Matematic vorbind, noi am petrecut doar patru zile întregi la acest hotel şi ne-am fi dorit să stăm mai mult. Asta pentru că am optat să vizităm împrejurimile şi n-am avut nicio zi dedicată doar relaxării. Fiind cu maşina, ne-a fost uşor să ne deplasăm, aşa că am profitat din plin de obiectivele turistice aflate în zonă. Am vizitat Efes, oraşul Kusadasi, templul zeiţei Artemis, am mers la shopping într-o localitate alăturată şi am făcut o excursie de o zi cu vaporaşul!

În concluzie, Kusadasi este o localitate interesantă, ce merită descoperită, însă musai alături de un pachet "All Inlcussive"! Și asigurați-vă că vă rezervați suficient timp pentru a profita atât de facilitățile hotelului, cât și de obiectivele turistice aflate în apropiere.