Hajduszoboszlo - locul mirific în care îţi doreşti să revii

În luna iulie, în plină caniculă, am decis să evadăm pentru 4 zile la vecinii noştri unguri, la băi, la Hajduszoboszlo. Am căutat pe net informaţii despre staţiune şi despre ştrandurile de acolo, dar nu m-am lămurit pe deplin decât la faţa locului despre cum stau lucrurile.

Hajduszoboszlo este un orăşel aflat la circa 70 de km distanţă de Oradea. Noi am urmat traseul : Alba Iulia – Cluj- Huedin – Oradea- Berettyoujfal - Derecske - Hajduszovat – Hajduszoboszlo. Din Oradea am trecut pe la vama Borş, apoi am urmărit indicatorul de Budapesta până am ajuns în localitatea Berettyoujfal - cam 25 de km, unde la sensul giratoriu am luat-o stânga spre Debrecen. Am continuat drumul până la Derecske, de aici tot la sensul giratoriu spre Hajduszovat - Hajduszoboszlo. Am evitat astfel oraşul Debrecen şi am scurtat drumul cu 20 de km.

În Ungaria pe drumurile naţionale nu e necesară vigneta. Important de ştiut e că folosirea telefonului mobil e permisă doar cu headset. Folosirea centurii de siguranţă e obligatorie şi pentru pasagerii din spate, iar copii sub 135 cm trebuie să aibă scaun sau înălţător.

O dată ajunşi ne-a întâmpinat o staţiune superbă, curată, plină de flori şi verdeaţă, cu pensiuni şi căsuţe cochete, cu hoteluri moderne sau rustice, frumoasă şi mândră de frumuseţea ei. Surpriza cea mare o vom avea la intrare în ştrand. Smile

Hajduszoboszlo

Există aici două posibilităţi de scaldă: Ştrandul de vară si Aqua-Palace-ul. Despre ambele locaţii am doar cuvinte de laudă. Meritată.

Ştrandul de vară din Hajduszoboszlo

Ştrandul de vară este imens în comparaţie cu ştrandurile de pe la noi. Suprafaţa pe care se întinde este de 30 de hectare, iar posibilităţile de distracţie sunt multiple, ştrandul fiind deschis din 1 mai până în 30 septembrie. Am putut alege între cele 13 bazine exterioare, băile termale acoperite şi în aer liber.

Hajduszoboszlo

Cel mai interesant loc a fost Ştrandul Mediteraneei, cea mai mare piscină din centrul Europei. Aici atmosfera este 100% mediteraneană, asigurată de plajele nisipoase, corabiile cu piraţi, plantaţiile de palmieri. Zona pentru copii e dotată cu tobogane micuţe, cu tot felul de animăluţe din ipsos care aruncă jeturi de apă, aici copiii mei s-au simţit în al nouălea cer Laughing. Piscinele termale sunt protejate cu parasolare. Pentru cei ce vor să se răcorească există zone cu aburi reci.

Când ni s-a făcut foame am servit un pranz pe cinste la una din terasele care împânzesc strandul. Am preferat meniul zilei, costă cam 950 Huf şi oferă ciorbiţă, felul doi şi o sticlă de apă. Preţurile sunt pentru toate buzunarele. Ungurii sunt foarte ospitalieri, gătesc de obicei în ceaune şi îţi oferă, la fiecare terasă să guşti, aşa că... dacă dai turul tuturor teraselor... eşti gata sătul!Cool

Intrarea la ştrand costă 1500 huf pentru adulţi, 1100 huf pentru copii. Şezlongurile se plătesc separat, dar noi nu am luat, am văzut că unii folosesc băncile din parc, şi noi am procedat la fel. În zona piscinei mediteraneene există ţăşnitori cu apă potabilă.

AquaPark-ul din Hajduszoboszlo

Hajduszoboszlo

În incinta ştrandului de vară, dar cu bilet plătit separat este şi Aquaparkul. Biletul costa 2800 huf de persoana. Aquaparkul este de fapt parcul cu 9  tobogane uriaşe a căror lungime totală depăşeşte 1 km: kamikaze, gaura neagră, Niagara, gaura uriaşă. Băile termale sunt căutate mai ales de cei suferinzi, dar şi eu m-am alintat în căldura apelor de culoarea mierii şi cu miros de petrol. Copii sub 14 ani nu au permisă îmbăierea.

Aqua Palace-ul din Hajduszoboszlo

Aqua-Palace-ul , baia de aventuri acoperită, cum o numesc ungurii, este ceva mirific. Preţul de intrare este mai mărişor 3200 huf pentru adulţi, 2200 huf pentru copii şi 1200 huf pentru copii mai mici de 7 ani. Fiecare bănuţ este meritat, aici nu am simţit cum trece timpul, e ceva divin.

Hajduszoboszlo

Acest centru de aventuri este deschis pe parcursul întregului an, fiind acoperit, temperatura aerului este constantă: 30-32 grade, indiferent de anotimp. Complexul oferă servicii de wellness şi fitness şi numeroase opţiuni de scăldat. Există patru niveluri: subsol, unde sunt vestiarele, parter cu cele 8 piscine tematice, etajul întâi dedicat în intregime celor mici şi etajul al doilea unde e piscină pentru inot, trei zone private pentru îmbăiere şi saunele şi bazinele de surf şi squash. Pentru aceste ultime facilităţi şi pentru saune se plăteşte suplimentar, cum afară era sauna, noi nu am mai intrat. Există un restaurant foarte modern, cu mâncare excelentă şi o cofetărie. Dupa ce am plătit biletul de intrare, ni s-a pus pe mână o brăţară, cu ea am deschis uşa dulapului de la vestiare.

Piscinele de la parter sunt demenţiale, pentru toate gusturile. Peste tot sunt şezlonguri ce intră în preţ. Am luat pe rând toate piscinele: baia termala Pavai - aici nu au voie copiii, baia tip peşteră de gheaţă cu jeturi subacvatice şi jacuzzi, baia Gange ce imită atmosfera hindusă, piscina tropicală - cea mai mare dotată şi cu tobogane, baia romană - preferata mea, piscina cinema - aici am stat frumuşel în apă, pe fotolii şi am privit la tv, piscina cu tematică marină - împânzită cu tot soiul de meduze şi corali, iar culorea apei este verde, tipic marină. Piscina peşteră pare mai întunecată datorită luminilor când difuze când în culori închise, aprinse. Peste tot am avut parte de masaje cu jet de apă, masaje energice, băi cu bule.

Cum să îţi petreci timpul liber in Hajduszoboszlo

Hajduszoboszlo

Distracţia nu se încheia o dată cu ziua de bălăceală, seara am făcut lungi plimbări pentru a cunoaşte cât de cât staţiunea. În centrul oraşului ne-am plimbat prin parc şi am admirat Casa Clopotelor şi o frumoasă colecţie de statuete confecţionate din lemn, vopsite şi reprezentând simboluri din mitologia maghiară. Într-o altă seară am închiriat o bicicletă pentru întreaga familie, cu 4 locuri, a costat 2000 huf /30 de minute. Centrul de închiriere este peste drum de Hotelul Hungues Aqua-Sol. În cea de-a treia seară ne-am plimbat cu trenuleţul care face turul oraşului. Acesta are haltă exact unde este şi centrul de închiriere biciclete. O plimbare costă 700 huf pentru adulţi şi 500 huf pentru copii.

Cam aşa am petrecut noi un sejur de vis în Ungaria, unde parcă am depăşit mai uşor canicula, datorită apelor "clear-cristal", amabilităţii cu care am fost trataţi, politeţii generalizate, a curăţeniei care sălăşluieşte în această staţiune, datorită faptului că am fost cu soţul şi cu copilaşii noştri, dar mai ales fără telefoane! Laughing