Gura Diham - prima dragoste

Primordiala in preferinte sau mai bine zis cea care ne-a starnit interesul pentru munte este aceasta oaza de liniste Gura Diham. Pe vremea cand am descoperit-o acum ani buni, ne-am indragostit subit de ea ca zona dar si cabana, coincidenta sau nu cu fiecare nou loc descoperit cele doua zona si cabana erau tize si noi le indrageam fara prea multe cuvinte.

Intr-o zi de primavara am hotarat sa mergem pe drumul pietruit si sa descoperim locul prea putin vizitat, stiut mai mult din excursiile scolare. Odata patrunsi in inima muntilor departe de civilizatie, inconjurati doar de paduri proaspat inverzite am avut sentimentul de teama. Nici un om, nici o cabana sau vre-o casa, doar noi si Muntii Bucegi rezemati unul de altul aratandu-ne drumul serpuit si din cand in cand dezgolindu-si umerii pentru a ne arata cel mai de pret altar al lor. Era Crucea Eroilor stralucind in razele soarelui, nemiscata in piatra stravezie, parand atat de mica ca o stea printre nori, aparand si disparand la fiecare cotitura de drum.

Dupa 4 km de drum anevoios am ajuns la cea care avea sa fie cabana nostra de suflet mult timp. Ea este cea care ne-a soptit atunci ,"Iubiti muntele si nu veti regreta"! Asa am si facut, din acea zi muntele a devenit fratele nostru pe care il vizitam in fiecare anotimp, scrijelindu-ne in inima dorul revederii.

Dupa ce ne-am cazat am urmat cararile muntilor stagaci fiind, caci nestiute erau de noi si tematori priveam spre creste. Incet, incet muntii ne-au dat mana si ne-au ajutat sa-i cunoastem, valea adancita ne-a aratat toate ascunzisurile, pasarile au zburat alaturi de noi, astfel am stiut ca acesta este locul in care am vrea sa ramanem si sa nu mai plecam niciodata . Ani la rand am revenit chemati de soapte nevazute, atrasi pe nesimtite parca spre locul primelor iubiri.

Cum ajungi la Gura Diham?

Venind dinspre Bucuresti spre Brasov, aproape de iesirea din Busteni pe partea stanga vei observa o straduta in capatul careia este amplasat un indicator "spre cabana Gura Diham". 4 km acesta portiune de drum este partea in care treptat lasi civilizatia in urma si incepi sa simti ca te apropii de munte, de padure, de salbaticie.

De ce sa mergi aici?

Pentru linistea covarsitoare, pentru o oaza de verdeata si aerul curat. Fiecare anotimp iti daruieste clipe fantastice in acest tinut fascinant. Primavara si iarna te bucuri de zapada pufoasa cernuta in straturi sidefate, toamna vei fi intampinat de un tablou nostalgic plin de culori iar vara te vei satura de zmeura caci valea este plina, te vei racori in raul nazdravan si vei avea un bronz ciocolatiu. Daca alegi sa te cazezi la cabana nu vei regreta, vei fi primit cu caldura si cu bucate alese, cei drept preturile sunt un pic cam mari. Poti veni si cu cortul sau rulota zona este foarte populata incepand cu aprilie si pana in octombrie. In fiecare seara ursii dau specatactacole la tomberoanele de gunoi in timp ce oamenii inarmati cu lanterne, aparate video sau foto imortalizeaza momentele haioase.

Daca esti un incepator in ale muntilor aici e primul loc in care ar trebui sa ajungi. E ca un abecedar in care inveti primele litere, asa a fost pentru noi, un fel de prima dragoste sau primul sarut pe care nu il vom uita niciodata. Aici am experimentat pentru prima data urcatul pe munti, aici am stat alaturi de ursi fara teama, aici ne-am cufundat in apele reci si am invatat sa iubim muntele!

Gura Diham o gura de ozon intr-un mic paradis pe Valea Cerbului, o deschidere catre trasee usoare cum ar fi Poiana Izvoarelor fiind primul traseu facut de mine sau mai greut pana la Omu, un loc in care uiti de toate cate sunt, in care te unesti cu vantul si te avanti catre tinuturi strajuite de Muntii Bucegi incercuind Crucea Eroilor cea care vesnic te insoteste.