Escapadă pe insula de smarald - Thassos

Cu toții știm cum este drumul către o destinație mult așteptată, minutele par ore, iar fiecare frână pe care șoferul o pune este o piedică pe care o întâmpinăm. Kilometri care distanțează orașul în care locuiesc de Giurgiu nu au fost foarte palpitanți, având în vedere că nu a fost prima dată când am străbătut acel drum. Abia a doua zi mi-a stârnit interesul, Bulgaria.

Imediat după trecerea graniței, primul obiectiv pe care l-am putut admira a fost celebrul pod peste Dunăre. De-a lungul celor 410 km necesari pentru traversarea Bulgariei am fost destul de atentă la tot ce înseamnă detalii, și anume arhitectura caselor, pentru a putea vedea diferența dintre cele două culturi. Pe măsură ce mă apropiam de locul mult dorit, arhitectura se apropia din ce în ce mai mult de stilul grecesc.

Thassos

Primul oraș prin care am trecut a fost Komotini. În caz că nu era destul de clar în ce țară te aflai, câteva elemente specifice ajutau la creionarea peisajului: palmierii ce păzeau drumul, casele albe cu acoperișuri plate și mai ales leandrul ce armoniza priveliștea la tot pasul. Ultima treaptă până la destinația mult așteptată era feribotul, pe care l-am luat din orașul Keramoti. După ce am hrănit pescărușii și am admirat peisajul care îmi tăia răsuflarea, am ajuns în Limenas, capitala insulei Thassos, iar de acolo mi-am continuat drumul cu mașina către Skala Potamia.

Thassos, un colț de paradis

După ce am ajuns în cameră, obiectivul principal a fost plaja. Tot ce am putut spune când am ajuns a fost WOW! Golden Beach Skala Potamia din Thassos se ridică la așteptările create! Doar simplul fapt că atunci când simțeai că marea ți-a fost de ajuns, te întorceai și aveai o cu totul altă panoramă, muntele, care îi oferea acelui loc un plus.

Thassos

În următoarea zi, cu ghiozdanul în spate și adidași comozi am vizitat și capitala insulei Thassos, Limenas. Plimbându-mă pe străzile înguste, pietruite și aglomerate, sentimentul care îmi sugera că fac și eu parte din acea comunitate a fost inevitabil. Fețele blânde și primitoare ale persoanelor care te invitau să mănânci la tavernele lor, proprietarii magazinelor de suveniruri care erau gata să răspundă la orice întrebare, dar și turiștii care doreau, ca și mine, să găsească și să experimenteze magia locului ofereau acestui oraș o energie nemaiîntâlnită. După o lungă plimbare pe străduțele vechi am făcut un popas. Îmi doream foarte mult să gust și eu tradiționalul gyros. A fost grozav. Trebuie să încercați și voi!

Tu ce locuri ai vizitat vara aceasta? Împărtăşeşte cu noi aventurile tale!