Descoperind la pas frumusetea orasului Roma

Ma numesc Anca si vacanta despre care vreau sa va povestesc mi-am petrecut-o la Roma, unul dintre orasele cu cea mai bogata si fascinanta istorie din lume,care mai este considerat si capitala lumii sau la Citta Eterna (Orasul Etern).

Nu pot sa spun ca m-a impresiunat ceva in mod special ci ca m-a impresionat tot, deoarece pe unde mergeam era ceva care ma fascina mai mult decat ce vazusem anterior; de la ruinele Forumului, Colosseum-ul, basilicile, pana la fantanile si obeliscurile care impanzesc orasul !!! Tot te impresioneaza sau cel putin m-a impresionat pe mine!

Cazare in Roma

Am fost in vacanta la Roma chiar la trecerea dintre ani, 2011-2012, pentru ca mama lucreaza acolo, iar cand mi-a propus sa ma duc pentru 2 saptamani nu am stat pe ganduri si de emotii imi facusem bagajul cu o luna inainte sa ma urc in avion. Nu am fost cazata la hotel, ci am locuit in casa unde lucra mama, in zona Battistini, la niste oameni extraordinari care m-au indrumat in aventura pe care am avut-o in acel oras.

Obiective turistice si activitati in Roma

Pentru ca nu mai iesisem de mult intr-un loc nou, in fiecare dimineata plecam dupa micul dejun si cutreieram orasul de una singura (de precizat ca nu aveam cu cine sa ies atunci cand mama era in timpul programului de munca), cu o harta turistica in mana si cu rucsacul pe umar. In fiecare zi aveam cate un traseu stabilit de cu seara, iar timp de 2 saptamani am vizitat toata Roma cat de multe am putut. Am mers pe jos pe toate strazile si stradutele in cautarea a ceea ce stiam numai din carti si de la televizor.

Astfel am vizitat Basilica St Pietro, muzeul Vatican, Castelul Sant Angelo, Pantheon-ul, Fontana di Trevi, Piazza Navona unde se afla o fantana extraordinara scluptata de Bernini, Piaza Venezia, Monumentul Vottorio Emanuelle (de pe acoperisul monumentului ai o panorama a orasul care te face sa uiti sa mai respiri), Campidoglio, Coloseum-ul, Basilica St Maria del Popolo, Piazza di Spagna si multe alte monumente istorice si basilici!

Impresii si ponturi despre Roma

Centrul istoric al orasului care se afla si pe lista patrimoniului mondial UNESCO, arhitectura orasului care a supravietuit celui de-al doilea razboi mondial si a ramas aproape neschimbata din ce spun ghizii turistici de la fata locului. Mi-a mai placut foarte mulr si faptul ca erau multi artisti pe strazi, unii care pictau, unii care scluptau, altii care faceau tablouri cu spreiuri, atii care imitau tot felul de statui si care te faceau sa te intrebi daca nu cumva sunt cu adevarat din piatra, mi-a mai placut si faptul ca erau garzi pe strazi, aglomeratia din fiecare seara, o aglomeratie placuta Smile

Despre oras in sine nu am ce sa spun ca nu mi-a placut, as contrazice tot ce am scris mai sus, insa ce mi-a displacut a fost mizeria din localuri, mizeria din cartierele marginase, duhoarea de pipi care venea de pe o strada din zona Termini, etc. Oamenii au tendinta de a distruge tot in calea lor, fara sa le pese de cei ce vor veni dupa ei si de ce vor lasa mostenire copiilor lor, adica o educatie proasta! nu mi-a venit sa cred ce mizerie era intr-un restaurant McDonalds, sau ce mizerie era la o terasa de pe Via del Tritone!

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Roma

Sfatul pe care mi-a la dat si mie mama: niciodata sa nu stai inchis in apartament sau in camera unde esti cazat atunci cand te duci in vacanta, atunci cand esti intr-un loc nou, du-te si plimaba-te, viziteaza si invata cat mai multe.

Din partea mea va scriu un citat care imi place mult si care apartine lui Seneca: "Viata este ca o piesa de teatru, nu conteaza cat de mult a tinut ci cat de frumos s-a desfasurat" si un sfat: sa nu va pierdeti aparatul foto sau camera video cum am patit eu Cry... (eu nu am putut sa atasez decat pozele pe care le aveam puse pe contul de facebook).

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil... Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este Minciu Anca si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Pozele mele din Roma

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.