De ce mi-e dor de pârtiile de schi din Franţa, staţiunea Les Ores

Pentru că sezonul rece îşi intră deja în drepturi şi poate din decembrie vom avea parte şi de zăpadă mi-am amintit automat de vacanţele petrecute la schi şi m-am gândit să vă povestesc cât de frumos este acest sport practicat în condiţiile oferite de staţiunile cu renume din străinătate.

De câţiva ani buni petrecem cel puţin o săptămână pe an la schi în străinătate. Adevărul este că am încercat experienţa de schi doar în Austria şi Franţa, dar cred ca şi 20 de ani la rând dacă am petrece vacanţa de iarnă în oricare din staţiunile din Tirol sau sudul Franţei va fi imposibil să ne plictisim de sutele de kilometrii de pârtii cu zăpadă garantată din noiembrie până în martie.Laughing

Schi Franta

În 2012 am ajuns la sfârşitul lunii ianuarie în sudul Franţei în staţiunea Les Ores, o staţiune cu mii de locuri de cazare, toate în apropierea pârtiilor, hoteluri imense ce găzduiesc pe parcursul sezonului iubitorii sporturilor de iarnă. Merită din plin să parcurgi distanţa de 1600 km din Timişoara, pentru a schia pe multitudinea de pârtii de la cele mai uşoare, marcate cu verde şi albastru, la cele mai dificile marcate cu negru. Instalaţiile pe cablu sunt de o mare diversitate, de la telescaune cu 6-8 locuri la teleschiuri care ajung la pârtiile situate la mare altitudine.

În Franţa, spre deosebire de Austria am găsit şi pârtii verzi, care sunt considerate cele mai uşoare şi care sunt de fapt nişte drumuri de legătură între pârtii, unde cei mici învăţau la şcoala de schi primele mişcări. Sunt de părere că aceste lecţii sunt foarte potrivite pentru începătorii de toate vârstele pentru a învăţa corect de la bun început.

Accesul pe pârtiile din Les Ores se face cu o varietate de instalaţii pe bază de card valabil o săptămână în valoare de aproximativ 125 Eur. Cu acest card ai acces nelimitat în zona respectivă în fiecare zi între orele 09:00 – 17:00. În acest interval ai tot timpul necesar pentru a descoperii pârtiile proaspăt pregătite în fiecare seară pentru a doua zi, dar ai şi multe locuri în care te poţi relaxa, savurând un ceai cald şi o clătită, specialitatea francezilor.

Schi Franta

Merită ajuns şi în staţiunile din apropiere cu maşina sau cu autocarul. Trebuie verificat în momentul în care achiziţionaţi schi pass-ul dacă este valabil pentru mai multe zone de schi din apropiere. Dacă nu este, trebuie sa vă cumpăraţi un alt schi-pass de o zi din staţiunea aleasă. Noi am avut norocul să avem accesul inclus pentru mai multe zone din apopiere poate şi pentru faptul că am cumpărat pe perioadă de o săptămână. Astfel am schiat aproape în fiecare zi în altă staţiune şi am rămas împresionaţi de fiecare în felul ei. Dacă aveţi ocazia merită să includeţi pe lista voastră de staţiuni următoarele: Les Deux Alpes, Alpe d'Huez, La Grave – pentru pasionaţii de freeride, Serre Chevalier Vallée, nu veţi regreta.

Spre deosebire de Austria, în sudul Franţei, aproape de graniţa cu Italia majoritatea unităţilor de cazare sunt situate la baza pârtiilor împreună cu cafenele şi restaurante unde să îţi potoleşti foamea sau să te relaxezi după o zi lungă la schi.

Ne-am bucurat că dimineaţa aveam de unde cumpăra croissante proaspete şi pain au chocolat (preferata mea Smile), faimoasele baghete calde şi o varietate de brânzeturi franţuzeşti, cele mai potrivite pentru un mic-dejun copios. În timpul zilei mâncam pe pârtie, ceva rapid, pentru a nu pierde prea mult din timpul alocat schiatului. După cum am amintit şi mai sus la ora 17:00 toate instalaţiile se opreau, iar mica staţiune era automat populată, fiecare restaurant, fiecare bar devenind neîncăpător. Încă din prima zi la unul din restaurantele de lângă hotelul în care eram cazaţi am întâlnit un chelner român cu care ne-am înţeles de minune. Recomandările sale culinare au fost deliciul nostru în fiecare seară.

Sper că v-am făcut poftă de o vacanţă la schi cu tot ceea ce implică o astfel de experienţă, şi dacă articolul nu v-a convins sunt sigură că pozele o vor face. Pârtieeeeee!

Poze de la schi din Franţa