Cum să călătoreşti prin 12 judeţe şi să nu poţi hotărî care e cel mai frumos

Suntem oameni hipnotizaţi de verbul "a călători", vizualizăm pământul pe o coală A4, visăm cu ochii deschişi şi ne dăm cu părerea pentru că putem. Nu suntem experţi, dar avem un bagaj mare de informaţii din călătorii virtuale… Am format o mare comunitate pe pagina noastră de Facebook şi ne mândrim cu iubitori de călătorii ca noi.

Astăzi, Geanina Stănescu ne povesteşte vacanţa ei în România.

Am hotărât ca în concediu să vad Dunărea la Cazane, căci din auzite ar fi minunată, aceasta fiind destinaţia iniţială. Mi-ar fi plăcut să intru prin toate oraşele mari pe care le-am ocolit, dar timpul îmi e duşman uneori…

Primul obiectiv a fost Porţile de Fier, însă n-am putut decât să aruncăm un ochi fugar, fiind păzit şi nici n-aveam voie nici să făcem poze. Am intrat în Orşova uitându-mă admirativ la ce frumoasă e Dunărea şerpuind alene prin Defileu, la poale de Carpaţi. Şi ţinând înainte am ajuns la podul unde în dreapta e Statuia lui Decebal, un colos de piatră de 55/25 metri sculptat relativ recent, iar la celălalt capăt, pe stânga e Mănăstirea Mraconia. Ne-am cazat, fără rezervare prealabilă şi ni s-a facilitat de către gazdă plimbarea cu barca cu motor la Cazane, Peştera Veterani, Gura Ponicovei, crucea care marcheaza locul unde a fost satul înghiţit de Dunăre.

Am plecat încântaţi de unicitatea zonei spre Moldova Nouă - Cheile Nerei. După drumul minunat pe traseul Dunării, pe cealaltă parte a ei văzându-se malul sârbesc, am ajuns cu mare greutate din cauza lipsei indicatoarelor, la Beuşniţa. Am intrat cu maşina vreo 5 km pe un drum de ţără, pe lângă râul Nera, am lăsat-o într-o parcare şi loc de camping, apoi pe jos cca. o oră pe carare de munte lina, până la Ochiul Beiului. Cascada situată în amonte de el era secată atunci, în august, aşa că ne-am oprit la el să-i admirăm limpezimea şi lumina reflectată magic în el printre crengile copacilor şi sculpturile apei în roca de lângă el. Am continuat spre Băile Herculane, dupa mine cea mai frumoasa staţiune montană, având izvoare termale cu calităţi curative deosebite, descoperită de pe vremea romanilor, intrată acum în renovare capitală, de la clădiri până la amenajarea râului Cerna care o străbate.

Cascada Bigar – minunea care m-a-nvăţat să nu judec după aparenţe

Am plecat spre Cascada Bigăr prin Oraviţa - Bozovici, loc pe unde trece şi Paralela45. Am oprit la Cascadă. La prima vedere nu mi s-a părut nimic senzaţional, decât o stâncă acoperită cu muşchi pe care se prelingea continuu firul de apă izvorât din adâncul muntelui. Când s-o fotografiez însă, am înţeles misterul… O aură de lumină sălăşluia la picioarele-i şi nu te săturai privind-o în adâncu-i, ca o poezie a apei şoptită în curgere de izvor.

Am dorit să respir istoria la Sarmisegetusa Regia, de aceea m-am îndreptat către Costeşti-Grădiştea de Munte, de unde după un drum de 20 de km plin de gropi şi praf, am văzut minunea ascunsă vederii. Întreaga aşezare uimeşte cu tehnicile şi meşteşugurile utilizate la naşterea ei.

Ultima desţinatie e Târgu Jiu. Mai întâi Hobiţa, la casa unde s-a născut Brâncuşi, apoi spre oraş, în parcul unde sunt "Poarta sărutului" şi "Masa tăcerii" plimbându-ne de mână, ca doi îndrăgostiţi ce suntem, căci dacă nu eşti aşa nu prea ai ce căuta acolo, tot înainte, pe o axă imaginară de 1,5 km la capătul căreia se află "Coloana infinitului", iar la mijloc Biserica Eroilor. Atât de multe sentimente te-ncearcă atingând piatra "făcută să cânte" că-i foarte greu să le exprimi prin nişte cuvinte banale… Am trecut prin Defileul Jiului, am admirat tunelurile săpate în stâncă, structuri în care se regăseşte simbioza om-natura. Şi pentru că nimic nu-i fără de Dumnezeu, la marginea şoselei o lumină albă, atât fizic cât şi spiritual - Mănăstirea Lainici.

Poze deosebite din România

Articol şi fotografii de Geanina Stănescu

Articol înscris în CONCURS: Povestea ta de vacanţă pe Ghiduri Turistice.
Dacă vrei şi tu să participi la concurs, citeşte regulamentul de aici şi află cum îţi poţi publica povestea de vacanţă pe www.ghiduri-turistice.info.