Cum am regăsit eu Grecia de care îmi era dor, insula Lefkada

Fusesem în Grecia cu mulți ani în urmă, în Corfu. După care au început să îmi placă orașele. Și toate vacanțele mi le petreceam vizitând diverse orașe din Europa, mai mari sau mai mici, mai noi sau mai vechi, mai aproape sau mai departe. Acum nu mai am răbdare să îmi plimb pașii doar pe asfalt. Și mi s-a făcut dor de Grecia, de amestecul de urban și rural, de natura și peisajele deosebite, de simplitatea vieții și de bogăția gastronomică, de culorile și de parfumul din insule.

Lefkada

Cu acest dor am plecat din București, cu mașina, înspre Lefkada. Drumul a fost lung și obositor. Dar bucuriile pe care ni le-a oferit insula legată de continent printr-un tunel subacvatic, au făcut să merite toată oboseala. Diminețile le petreceam pe terasa căsuței noastre din Agios Nikita, unde între noi și marea albastră, care cu greu se diferenția de cer, se întindeau leneșe plantații de măslini. Acolo luam micul dejun, făcând planurile pentru o nouă zi. Și tot acolo am văzut și câteva apusuri ce se stingeau în mare.

Am luat la rând plajele, ne-am mirat de culorile apei si ne-am întrecut în a reda în fotografii tot ce vedeam. Am închiriat scutere cu care am străbătut insula din buza mării până în vârf de munte, unde vântul tăios nu ne-a împiedicat totuși să ne bucurăm de piesajele stâncoase și aride. Am căutat restaurante mici și ascunse în satele frumoase, pentru experiențe culinare cât mai autentice. Am răspuns zâmbetelor sincere ale bătrânilor din sate, care ne salutau făcându-ne cu mâna. Am făcut poze care rulează încă pe desktopul meu.

Lefkada este un colț exotic pe care suntem norocoși să îl avem aproape. Are plaje întinse și liniștite, adăpostite de stânci înalte pe partea vestică. Și plaje mai ușor accesibile și mai aglomerate în est. Și dacă vă plictisiți de plajă, are câteva orășele cochete – Lefkas, capitala sau Vasiliki, un orășel port, vesel și cochet. Cel din urmă mie mi-a amintit de Puerto Mogan din Gran Canaria.

Egremni Beach

Egremni și Porto Katsiki sunt două plaje ca în cărțile poștale. Perfecte pentru câteva cadre cu care să-ți faci invidioși urmăritorii de pe Facebook, spunându-le că ai fost în Caraibe sau în Maldive. Generoase în dimensiuni, cu pietriș alb fin ce le acoperă, mângâiate de ape limpezi și turcoaz. Accesul nu este ușor, dar când vezi imaginea ireal de frumoasă de sus, nu știi cum să cobori mai repede treptele pentru a te convinge că totul este cât se poate de adevărat.

Egremni vazuta de sus

Mylos Beach

Mylos Beach te face să te simți ca un mic explorator. După vreo 20 minute de urcuș pe un teren accidentat, printr-o pădurice, dintr-o dată ți se deschide în față această plajă. Aproape pustie. Fără șezlonguri, fără muzică. Și cobori într-un suflet să-ți găsești colțul perfect de plajă și-ți vine să o străbați pe toată, dintr-un capăt în altul, pentru a te bucura de descoperirea ta, deși pietrele destul de mari și încinse ce o acoperă te deranjează la fiecare pas.

Desimi Beach

Desimi Beach este un golf minuscul, cu o bucată de nisip ce părea pus acolo doar să facă trecerea de la bărcile pescărești trase la mal la căsuțele modeste închiriate peste vară de turiști boemi. Campingul din apropiere și cantina m-au făcut să mă simt ca la Delfinul de la Sfântul Gheorghe. Taverna de pe plajă, apa caldă și clară și nisipul umed. Dacă aș vrea să mă ascund de lume, aceasta ar fi a doua opțiune pentru mine. Firește, după Sfântul Gheorghe, mai sus numit.

Kathisma Beach

Kathisma Beach ne-a primit atunci când am fost comozi și am vrut acces ușor, nisip și șezlonguri. Și masaje. Pentru că nu am stat prea mult pe gânduri ca să acceptăm oferta fetelor venite tocmai din Asia pentru a masa pe plajă umerii turiștilor prea obosiți de la atâta stat cu burta la soare.

Grecia ne-a primit cu tot ce avea mai bun și mai frumos. Nu mai avusesem de mult timp o vacanță atât de liniștită. Am plecat fără planuri, dar am avut cu ce să ne umplem fiecare zi, fără să ajungem de două ori în același loc. Pe cât de frumoasă prin simplitate ne-a fost nouă acea săptămână de Grecia, pe atât de simplu am încercat și eu să vă conving să mergeți acolo. Dacă nu ați făcut-o încă.