Cu trenul prin Italia, scurt ghid pentru toată lumea

Sincer am ajuns să mergem în octombrie în Italia, la Bologna, deoarece nu am mai găsit bilete ieftine la Valencia. Aşa că având zilele libere luate, am ales o destinaţie care ni s-a înscris în buget ... sau aşa credeam noi Undecided

Folosind logica "să găsim bilet de avion ieftin, că restul nu poate fi scump" şi după o documentare de jumătate de oră pe site-ul TrenItalia (Cfr-ul italienilor), am decis că vom face un concediu în care vom vizita Bologna, Florenţa şi Veneţia. Nu pot să zic că a fost dificil, doar că am avut multe surprize, unele bune, unele rele Laughing

Gările în Italia

Partea bună este că toate gările prin care am trecut - Forli, Bologna, Veneţia, Florenţa - sunt curate, cu multe panouri informative şi nu prea ai cum să te încurci.

Gara din Firenze Rifredi

Pe fiecare peron - binario - ai panou digital cu informaţii despre trenul care soseşte sau pleacă de la acel peron. Deci la acest capitol, nota 9.

Trenurile

Recunosc că am ales intenţionat poza de la articol ca să vă captez interesul (am reuşit ?). Nu sunt toate trenurile aşa!Tongue Out

Trenurile in Italia

Noi am călătorit cu InterCity şi Regional. Sunt mai curate ca la noi, şi clasa a 2-a de la ei e cam ca şi clasa I-a de la CFR-ul nostru. Doar că şi la ei sunt oameni care nu au auzit de săpun, mai ales în trenurile Regionale, aşa că uneori mai şi miroase Sealed

Trenurile FrecciaRosa sunt cele de mare viteză şi biletele sunt mai scumpe.

Cum îţi cumperi bilete

La acest capitol, tehnologia mi-a plăcut. În gară în Forli m-am aşezat la coadă la casa de bilete dar am remarcat nişte automate verzi de unde îşi lua toată lumea biletele.

Trenurile in Italia

Ca un adevărat explorator, m-am apropiat de această cutie plină de surprize şi am apăsat pe steguleţul englezesc şi apoi totul s-a luminat. E foarte uşor : cauţi destinaţia, alegi cursa care îţi convine, alegi clasa la care vrei să stai, numărul de bilete, plăteşti cu cardul (sunt şi cu cash) şi se tipăreşte biletul. Merge repede, şi în 2-3 minute eşti gata de plecare.

Noi am folosit aceste automate de bilete şi ca ghid de mersul trenurilor deoarece arăta cursele pe ore foarte clar. În schimb neapărat să apăsaţi butonul magic "ALL THE SOLUTIONS" pentru a se afişa toate cursele, altfel o să circulaţi numai cu FrecciaRosa Laughing

Preţurile biletelor

Ei bine, aici noi am avut o pauză în gândire. Diferenţa de preţ este mare între InterCity şi FrecciaRosa : un bilet la clasa a 2-a pe ruta Bologna- Florenţa costa 11 Eur pe InterCity şi 24 de Eur pe Freccia Rosa. Asta însemna că un drum dus-întors pentru două persoane era 44 Eur sau 96 Eur!

Există şi o diferenţă de timp care pe de o parte justifică preţul - durata cu InterCity era de 1h 45m şi cu FrecciaRosa de doar 37 de minute.

Deci fiţi foarte atenţi când alegeţi cursa. Oricum preţul se vede direct din pasul de căutare.

Compostarea biletelor

Am mai întâlnit o situaţie : când am luat biletul dus-întors pentru Veneţia, nu am avut trecut locul pe bilete şi nici numărul vagonului cu care mergeam. Un domn controlor ne-a explicat amabil că trebuie să compostăm biletul pe peron la unul din "compostatoarele" de acolo. Deci dacă aveţi bilet fără locuri trecute sau fără numărul evident al cursei, să îl compostaţi neaparat.

Trenurile in Italia

Acelaşi lucru trebuie făcut şi dacă luaţi un tren regional care merge pe o distanţă scurtă, gen metrou de suprafaţă. Biletele de obicei pentru acestea sunt şi pentru autobuz.

Încă un aspect important: aproape la fiecare cursă am avut întârzieri de minim 10-15 minute, şi chiar de o oră. Am înţeles că singurele trenuri care nu prea întârie sunt cele foarte rapide FrecciaRosa.

Concluzia mea: trenul este o variantă pentru călătoria în Italia deoarece totul este bine organizat. Preţurile sunt accesibile şi raportate corect la calitate, existând variante pentru toate buzunarele!

Dacă aveţi întrebări sau mai doriţi alte amănunte lăsaţi un mesaj şi vă răspund cu plăcere. Până la povestea următoare vă transmit doar gânduri de bine!

Citeşte şi celelalte articole legate de city-break-ul meu italian: Despre FlorenţaLa pas prin VeneţiaFlorenţa văzută din CampanileGalleria degli Uffizi din Florenţao după-amiază în Bologna şi ce am învăţat în concediul din Italia.