Circuit pe ruta Serbia-Muntenegru-Croatia-Italia-Slovenia- Ungaria

Am facut un tur prin Serbia - Muntenegru - Croatia - Italia - Slovenia - Ungaria in luna septembrie 2012. O vacanta de neuitat!
Toate tarile vizitate cu orasele si zonele sale sunt impresionant de frumoase, evident fiecare cu specificul sau si obiective diverse care dau un farmec aparte locului.

In Serbia am facut excursie pe Defilelul Dunarii - malul sarbesc (lacul de acumulare, Cazanele Mari si Mici) si am urmat drumul pe ruta Tekija-Mosna-Dobra-Golubac (Cetatea porumbelului)-Pozarevac cu destinatia Belgrad.
A urmat Muntenegru cu Durmitor Park si Marele Canion (al doilea ca marime dupa Grand Canion) si care pur si simplu iti taie respiratia prin peisajul oferit. Apoi a urmat capitala Podgorica si Cetinje. Impresionata am ramas si de cel mai sudic fiord din Europa si anume Fiordul Kotor.

In Croatia orasele vizitate au fost: Dubrovnik, Split, Trogir, Sibenik, Zadar,(Coasta Dalmatiei) Buzet, Porec, Rovinj, Pola (Coasta Istriei), Opatija, Rijeka, Zadar,Insula KRK dar si capitala Zagreb.
In Italia am trecut prin Trieste cu destinatia Venetia - orasul seninatatii.
In Slovenia am vizitat Pestera Postojna,fiind cea mai renumita pestera din Europa,si capitala Ljubliana.
In Ungaria am revazut Lacul Balaton si Budapesta dar de aceasta data am admirat capitala maghiara pe Dunare by night in croaziera.

Locurile in care ne-am cazat

Hotelurile au fost de 3 *** si am fost foarte multumita de conditiile oferite.
Hotelul care m-a impresionat cel mai mult este Hotel Fontana din Buzet (Trg.Fontana no.1) si il recomand celor care isi vor petrece vacantele in Croatia in aceasta parte a tarii. Celelalte hoteluri sunt in Belgrad: Hotel Slavija (St.Sava 1-9 streed,Belgrade), in Muntenegru Hotel Grand (Njegoseva St.1 Cetinje), in Sinj Hotel Alkar (Vrlicka 50,Sinj,Croatia), in Budapesta - Hotel Berlin (H-1117,Hunyadi Janos u.2.).
Preturile difera in functie de sezon,de tipul de camera si numarul de persoane.

De exemplu oferta Hotelului Fontana in perioada 1 ianuarie 2012-31 decembrie 2012, entru o persoana pe noapte in camera single (un pat si mic dejun ):330,00 kuna/47 euro, camera dubla:230,00 kuna/33,00 euro, camera tripla 210,00 kuna/30,00 euro, apartament 500,00 kuna/70,00 euro) la care mai adauga o taxa de turist intre 5-7 kuna in functie de perioada.

Obiective turistice si activitati

Obiectivele au fost multe. In Belgrad am vizitat Biserica Sf.Sava si popas in centru iar noaptea plimbare pe straziile Belgradului. In Muntenegru am facut o croaziera in Fiordul Kotor. In Croatia am vizitat obiectivele cele mai importante din orasele mentionate si baie in Marea Adriatica. In Dubrovnik (orasul medieval cel mai bine conservat si unic prin monumentele sale din Europa):Cetatea, zidurile orasului vechi, Catedrala, Biserica Sf. Vlaho (patronul orasului), Palatul Rectorilor,Turnul cu ceas, Coloana lui Orlando etc). In Split: Palatul imparatului Diocletian (unul din monumentele cele mai celebre din epoca romana), Mausoleul (exteriorul), Poarta de aur si statuia Episcopului Grigore din Nin.

Zagrebul un oras foarte frumos ne-a impresionat prin cladiriile sale: Catedrala Sf.Stefan, Cetatea,Opera etc. In Pola am ramas impresionata de Amfiteatru care mi s-a parut chiar mai frumos ca cel de la Roma avand si o culoare foarte spre alb. In Venetia am facut o plimbare cu vaporasul din Mestre Piata Tronchetto-Canal Giudecca-Piata San Marco cu vizitarea Bazilicaisi a pietei San Marco, Podului Suspinelor, plimbari si chiar la o prezentare a produselor de sticla de Murano.

In Slovenia am parcurs in pestera Postojna 5 km mirifici pietonal dar si cu trenuletul. In Budapesta am admirat din vaporas podurile: Podul cu lanturi, Podul Elisabeta etc dar si Parlamentul, Bastionul Pescarilor etc.

Impresii si ponturi pentru un astfel de tur

Desi am m-am spus ca nu o sa fac un top al celor mai frumoase locuri o sa mentionez totusi Parcul National Plitvice din Croatia,un adevarat paradis al apelor si cascadelor turcoaz.
Lacurile, in număr de 16, sunt dispuse intr-o succesiune de la sud la nord, in trepte, trecerea de la un lac la altul facandu-se prin frumoase cascade. Sunt numite "salba de rauri". Ele s-au format in timp, prin aparitia unor praguri de travertin, care este un tuf calcaros, adica o roca sedimentara poroasa, formata prin depunerea bicarbonatului de calciu din apele colectate din muntii calcarosi aflati la sudul lacurilor. Procesul de depunere are loc continuu (este cu atat mai lent, cu cat temperatura este mai mica), astfel ca stratul depus creste cam cu 1 cm pe an.

Parcul are două intrări. Intrarea 1 este la nord, iar intrarea 2 cam la mijloc, intre grupul lacurilor superioare şi cel al lacurilor inferioare. Biletul a costat 100,00 kuna. Pe biletul de intrare, valabil o zi, este reprezentată harta parcului şi traseul de urmat. Recomandarea este sa ajungeti cat mai devreme (la ora 8 se deschide) pentru ca sunt foarte multe de vazut pentru ca se aglomoreaza fiind foarte vizitat! Mancare gatita se poate procura din cabanele cu puncte de amenajare din parc dar sunt la suprapret (am incercat pui prajit cu sos de ardei gras rosu si carnati specifici croati).Toaletele exista si sunt gratis. Iar ca echipament e recomandat o incaltaminte foarte buna si aparatul foto pentru cat mai multe poze!

Ceva care sa nu imi placa sigur a mai fost cate-ceva dar prea insignificant cum ar fi : cateva zone din Serbia si Croatia, zone in care vegetatia era arsa. N-as vrea sa cred ca au fost incendii cauzate de mana omului. Plajele nu sunt cu nisip in Croatia (doar cateva si acelea create artificial). Cafeaua e un punct slab (desi eu nu beau) toata lumea din jur s-a plans de aceasta.

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze tur

Daca nu sunteti hotarati unde sa va petreceti concediul viitor atunci e bine de stiut ca o optiune de luat in seama este Croatia, iar de aici, printre multele locuri frumoase unde merita sa mergeti, sa nu ratati nicidecum lacurile Plitvice.

De asemenea orice loc pe care l-am mentionat merita vazut! Slovenia de asemenea m-a impresionat prin natura sa iar Venetia este locul potrivit mai ales pentru tinerii indragostiti!

Vizitarea acestor locuri a fost posibila printr-un circuit turistic, cu masina privata ar fi fost mult mai scump. N-au fost probleme la granite (nu e nevoie de pasaport fiind suficient cartea de identitate). Va spun si cateva preturi pentru a va face o idee:

• Bere Karlovaci (Croatia): 5,99 kuna la sticla
  • Coca Cola 2 l 9,99 kuna
  • Mere 3,99 kuna
  • Midi max croissant cacao 4,69 kuna
  • Struguri 7.99 kg kuna
  • Cafea Barcaffe 23.99 kuna punga (100g=4.80 kuna)
  • Gloria Cappucino 250g 11.99 kuna punga
  • Chifla (Pan Pek Zemlja) 75 g 0.99 kuna
  • Inghetata de la 6 la 10 kuna cornetul
  • 1 euro apox 7.5 kuna (Croatia)
  • 1 euro 110 dinari (Sirbia)
  • In Ungaria moneda este forintul iar pentru restul tariilor am folosit euro.

Un pont pentru Croatia: Daca vreti sa economisiti, puteti sa va duceti linistiti si in extrasezon pentru ca va fi vreme de plaja si vei trai cu siguranta multe momente de neuitat. Plajele sunt 98% cu piatra si stanci si uneori sunt amenajate intrari cu scari metalice.
Cravata este originara din Croatia si este o idee buna pentru a face cadou unui domn iar pentru doamne bijuterii specifice numite “Mori” sau "Morčići" (care pot fi de argint sau de aur).

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este Ghinda Tatiana si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Poze din Serbia-Muntenegru-Croatia-Italia-Slovenia- Ungaria

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.