Cancun - una dintre cele mai frumoase destinaţii de călătorie. Partea 1 - Plajele

Cancun este recunoscut pentru plajele sale cu nisip fin, dar în special pentru culoarea turcoaz a apei. Se află în partea de nord a statului Quintana Roo, în Peninsula Yucatan şi este una dintre cele mai importante şi mai căutate destinaţii turistice din întreg Mexicul. Are între 20 km şi 25 km teritoriu doar de plajă, împărţit în două zone: zona de nord, în care apa este liniştită, şi zona de est, unde se pot regăsi valuri imense şi puternice. Chiar dacă nu este perioada de sezon şi nici temperatura foarte ridicată, pentru mine este suficient de cald ca să mă pot bucura de plajă şi mai ales de apa atât de limpede, cu o culoare atât de diferită decât oriunde altundeva.

Se simte briza mării în orice moment al zilei, însă cu ce m-am confruntat eu a fost umiditatea ridicată. În ciuda faptului că este sfârşitul lui februarie, numărul turiştilor este foarte mare, deci nici nu vreau să mă gândesc cum este în plin sezon.

El Mirador - imaginea unui răsărit ca în vise

Plaja pe care o să mergem azi se numeşte Playa Delfines (Plaja Delfinilor) şi este una dintre cele mai vizitate, fiind recunoscută pentru panorama care îţi este oferită în momentul în care păşeşti aici. Mi s-a spus că nu oricine înoată în această locaţie, pentru că valurile sunt destul de mari şi puternice, însă astăzi se pare că marea este destul de liniştită. Nu mă pot sătura de acest întreg tablou care este completat de numeroşii pescăruşi. Nu numai că sunt foarte mulţi, atât pe malul apei, cât şi în apă, dar se şi plimbă printre turiştii la fel de surprinşi ca şi mine de viteza cu care aterizează în apă pentru a-şi procura hrana. Sunt uimită să observ că apa are exact aceeaşi culoare ca în toate pozele găsite pe internet şi spun asta pentru că eu eram convinsă că sunt aranjate să arate în acest mod.

Mare, nisip, soare dar şi mâncare excelentă

Playa Langosta (Plaja Homar) se numeşte plaja pe care am ajuns şi, din câte îmi dau seama, este diferită de celelalte. Culorile sunt destul de variate, nuanţele de turcoaz  mai deschise şi mai închise se îmbină la un moment dat şi fac ca imaginea per ansamblu să fie una extraordinară.

Nisipul este extrem de fin, de curat, iar apa este foarte clară şi, tocmai de aceea, locul este căutat pentru snorkeling. Văd mulţi copii aici deoarece adâncimea apei e foarte mică, nu foarte mulţi turişti şi, din câte am înţeles, majoritatea persoanelor care frecventează această plajă sunt localnici. Am petrecut aici doar câteva ore pentru că soarele ardea mult prea puternic şi în plus am stabilit că mergem să fac cunoştinţă şi cu mâncarea specifică peninsulei Yucatan. Spre bucuria mea, fiind mai multe persoane am putut să gust diverse feluri de mâncare care arătau delicios. Am încercat o supă cremă de mazăre foarte bună, lasagna pregătită puţin diferit de cum o cunoşteam eu şi un pui umplut cu şuncă, servit cu sos de morcovi dulci şi pireu care se numea "Pechuga Veronica". Eu mi-am comandat ceva foarte interesant şi gustos: mâncare cu homar servită într-o nuca de cocos şi separat un fel de salată aşezată într-o frunză mare de varză.

Locuri inedite pentru toate gusturile

De când am ajuns în Cancun, am observat că, fie noapte, fie zi, pe cer sunt mai mereu prezenţi nori imenşi de diferite forme. Astăzi în schimb cerul e senin, este şi foarte cald astfel încât merg să fac cunoştinţă cu Playa Marlín recunoscută pentru apa adâncă şi valurile imense cu care se luptă înotătorii. Plaja se află pe bulevardul Kulkulkan, iar, ca să ajungem, o luăm prin Piaţa Kulkulkan – shopping Mall-ul, mergem foarte puţin pe o potecă asfaltată şi imediat apare nisipul fin şi alb care ne conduce către malul mării. Datorită faptului că este localizată atât de aproape de centrul comercial, este o plajă foarte căutată şi mereu plină de turişti şi localnici, dar fiind foarte întinsă nu realizezi cât este de aglomerată. Sinceră să fiu din toate plajele pe care am fost până acum de aceasta m-am bucurat cel mai mult. Pe de o parte datorită nisipului alb şi foarte fin, iar pe de altă parte pentru că a trebuit să mă lupt cu valurile atât de mari şi puternice, aşadar am profitat la maxim de ele şi, bineînţeles, de întreg peisajul. Înainte să plecăm am strâns o plasuţă întreagă de scoici de toate dimensiunile şi culorile, superbe, cumpărate parcă dintr-un magazin.

Un loc unde mi-am dorit mult să ajung este la Hard Rock Café şi să savurez pe malul mării un cocktail recunoscut aici "Hurricane". O dată ce îţi comandai această băutură aveai ocazia să şi rămâi cu paharul imens inscripţionat ca suvenir, lucru care m-a bucurat şi mai mult. Plaja pe care ne aflăm se numeşte Playa Gaviota Azul (Plaja Pescăruşul Albastru) şi este cea mai aglomerată pe care am întâlnit-o până acum. Este şi foarte comercială pentru că regăsesc vânzătorii cu fel şi fel de gustări şi suveniruri plus numeroase umbrele cu şezlong. Ca să fie distracţia completă am închiriat un jet ski cu care ne-am plimbat aproape o oră. Marea aici este mult mai accesibilă, valurile foarte mici şi destul de liniştite astfel că am putut să ne bucurăm de claritatea apei şi culoarea sa turcoaz şi în larg.