Bordeaux m-a cucerit din prima clipa

Eu am ales sa va vorbesc despre Bordeaux, al patrulea oras ca marime din Franta, un oras care pe mine m-a cucerit din prima clipa in care am pasit in el. De obicei, cand alegi sa faci un city-break intr-un oras dintr-o tara straina, de cele mai multe ori acesta este capitala. Poate pentru ca este mai intens promovata sau pentru ca ne gandim ca nu stim daca vom mai avea ocazia sa ajungem in tara respectiva si atunci alegem sa vedem obiectivele turistice de interes general. Si va spun pe cuvant ca aceasta mentalitate ne face de multe ori sa ratam ocazia de a vedea orase superbe.

Eu am avut ocazia sa ajung din intamplare in Bordeaux si va spun cu mana pe inima ca l-as alege multor capitale pentru parfumul de epoca care dainuie pe strazile lui, pentru catedralele superbe care se inalta printre cladirile de epoca, pentru vinurile delicioase de care sunt sigura ca majoritatea ati auzit, pentru bucataria savuroasa si pentru oamenii prietenosi pe care ii poti intalni aici.

Cazare in Bordeaux

Am ales pentru cazare hotelul Mercure Chateau Chartrons din centrul vechi al orasului Bordeaux. Este cotat la 4 stele si fusese renovat cu un an in urma. In poze arata incantator si va pot garanta ca in realitate este si mai superb. Camera in care am fost cazati, desi mai mica decat cea afisata in pozele de prezentare, a meritat din plin cei 120 E/ noapte cat a fost tariful, in weekendul de Valentine's Day.

Patul imens care ocupa aproape toata camera a fost pe bune cel mai bun pat in care am dormit vreodata, avea o saltea incredibila dupa care inca tanjesc. Baia cu cada te invita la o baie relaxanta in spuma sapunului de Marsilia pe care hotelul il punea la dispozitia clientilor. Am avut inclus micul dejun in pretul camerei si am fost foarte multumita de el. Am avut ocazia sa testez o multitudine de sortimente de branzeturi specific frantuzesti si specialitatile de patiserie atat de indragite aici, dat fiind ca erau in regim de bufet suedez. Foarte bogat as putea spune: branzeturi, salamuri, produse de patiserie, fructe, dulceturi, cereale, lapte, cafea, ceai, sucuri naturale.

Ce mi s-a parut absolut senzational a fost faptul ca in interiorul hotelului aveau o gradina interioara ce servea ca terasa pentru clientii hotelului, iar pe acoperisul terasei cultivau portocali din fructele carora faceau niste borcanele mici cu dulceata, ca tot veni vorba o dulceata dumnezeiasca, pe care o vindeau in magazinul de suveniruri al hotelului dar o puteai si servi la restaurantul lor.

Daca aveti ocazia sa ajungeti in Bordeaux vi-l recomand cu incredere mai ales ca datorita amplasarii in centrul vechi este foarte aproape de aria de interes a orasului, vechiul cartier al afacerilor cu vinuri din oras.

Obiective turistice si activitati in Bordeaux

Nu am fost si nici nu cred ca voi fi vreodata omul sejururilor la soare, undeva pe marginea unei mari cu apa cristalina... ehh bine probabil odata la cativa ani merge si o astfel de vacanta, dar in general eu imi incarc bateriile vizitand. Desi am fost la Bordeaux in februarie am avut parte de o vreme minunata si am putut sa vizitam o parte din obiectivele turistice ale orasului.

Am vazut faimoasa catedrala Sf. Andre inchinata sfantului care patroneaza orasul si care m-a impresionat profund cu arhitectura ei din secolul al XI-lea. Este imensa si cu o multime de basoreliefuri care pur si simplu iti taie respiratia. Se spune ca daca il rogi cu ardoare pe sf. Andrei sa-ti indeplineasca o dorinta, acesta ti-o va indeplini dar ai obligatia sa vii din nou si sa te rogi in aceasta biserica. Am vazut si basilica sf. Mihail a carei clopotnita are cel mai inalt turn din sud-vestul Europei.

Nu puteam sa ratam nici muzeele D'Aquitane si cel de Arte Frumoase, recunosc nu sunt atat de grandioase ca Prado din Madrid sau Luvrul din Paris, dar va garantez ca merita vazute. Din pacate timpul nu ne-a permis sa vizitam si Muzeul de Arta Decorativa.

Un obiectiv reprezentativ pentru Bordeaux este Monument aux Girondins situat in piata Quinconces. Istoria spune ca a fost ridicat in onoarea oamenilor trimis la ghilotina in timpul revolutiei franceze. Este impunator, deosebit din punct de vedere arhitectural, inconjurat de fantani arteziene superbe.

Am avut surpriza si bucuria ca in duminica in care am fost noi acolo sa se desfasoare una din editiile festivalului anual al masinilor de epoca din Europa. Dimineata bulevardul central a fost inchis si toate minunatiile aceastea au defilat prin centrul orasului apoi s-au retras in piata Quiconces unde toata lumea le-a putut admira. Din ce am inteles de la ghizii locali, dat fiind ca sunt multi proprietari de masini de epoca, in general o duminica pe luna, bulevardul se inchide pentru ca acestia sa-si poata scoate "bijuteriile" la rodat. Dat fiind ca hotelul nostru era situat in centrul vechi al orasului am putut sa ne bucuram si de bucataria specifica zonei fiind multe restaurante in care te puteai delecta cu mancaruri alese si vinurile atat de cunoscute.

Mi-as fi dorit foarte mult sa vad si plantatiile de struguri de la St. Emilion dar intr-un singur weekend nu s-a putut, mai ales ca e nevoie de o zi numai pentru aceasta zona. Erau excursii organizate catre castelele si cramele de la St. Emilion care iti puneau la dispozitie accesul in vinariile vechi si puteai sa vezi exact cum se pregateste vinul, sa-l gusti si sa te bucuri apoi de o masa campeneasca. Pentru cei care ajung in zona si au la dispozitie mai multe zile, ar fi pacat sa rateze ocazia de a vedea traditiile locale.

Cu siguranta daca ajungeti in Bordeaux veti avea ocazia sa vedeti si Pont de Pierre, imensul pod de piatra pe care inca ai senzatia ca circula calestile cu cai de alta data, doamnele in rochii de crinolina si domnii imbracati in fracuri.

Impresii si ponturi despre Bordeaux

Ce m-a impresionat? Probabil ar trebui sa incep cu vigilenta politiei de pe aeroport. Este o intamplare care acum cand v-o povestesc ma amuza dar atunci va asigur ca m-a speriat bine. Cand am decis sa facem excursia asta, am vrut sa fie o surpriza pentru sotul meu cu ocazia Sf. Valentin. Zis si facut am ales orasul, hotelul, am facut bagajele si am plecat sa ne bucuram de putin aer frantuzesc. Si ca surpriza sa fie completa am pus in bagaj o lenjerie intima deosebita, rosie din matase cu care urma sa-mi seduc sotul, o sticla de vin si o buclucasa punga cu praf spumant pentru baie. Plecam cu avionul din Bucuresti cu escala la Paris de unde am luat urmatorul zbor spre Bordeaux. Pana aici toate bune si frumoase. Imi creasem deja imaginea serii romantice pe care o vom petrece sub aer francez. Ajungem in aeroport la Bordeaux si o doamna de la vama de la ei ne spune frumos in franceza sa deschidem bagajul. Deschid bagajul si dansa cu inca un domn incep sa caute de zor prin bagaj, nu-mi trecea prin cap ce ar putea cauta. Si scoate lenjeria mea pe un deget, o vantura bine in fata noastra, scoate si sticla de vin se uita la intrebator (ce faci cu o sticla de vin de acasa in orasul vinurilor?), mai cauta ca ce mai cauta da si peste vreo 10 teste de sarcina pe care ma rugase o prietena sa i le aduc pentru ca erau mai ieftine in tara, se uita la ele dubios, le pune deoparte pentru ca mai apoi sa scoata punguta cu spumantul si sa ma intrebe ce e in ea. Incerc sa-i explic in franceza mea ruginita jumate engleza ca e spumant de baie si ca dat fiind ca-i sf. valentin ma gandisem la o seara romantica si ea se uita sceptic la mine si-l trimite pe colegul cu punga de praf la analiza. In final s-au convins ca nu sunt droguri sau ce le-o mai fi trecut prin cap ca ar putea fi ne-au inapoiat spumantul si si-au cerut scuze pentru deranj. Pe cand ieseam din aeroport sotul meu foarte amuzat isi imagina deja lenjeria rosie.Laughing

Trecand peste amuzamentul situatiei, m-a impresionat aerul de epoca al orasului, deliciile culinare, aroma vinurilor si nu in ultimul rand oamenii care aveau acel sarm frantuzesc despre care citesti in carti. Serviabilitatea personalului si calitatea serviciilor este un al punct forte al turismului de aici. Si ca sa va dau un exemplu despre un serviciu pe care l-am apreciat foarte mult acolo si care din pacate n-ai sa-l vezi prea curand in turismul nostru. Cand ne-am hotarat eu si sotul meu ca vom face aceasta mica escapada de weekend in Bordeaux si am inceput sa caut informatii despre oras, obiective turistice, etc. Am luat legatura cu un punct de informare turistica din oras in vederea aflarii informatiilor si a rezervarii unui tur organizat al orasului. In doua zile nu poti sa cuprinzi tot, mi-am zis dar cu ajutorul unor agenti de turisti locali putem vedea macar esentialul. Zis si facut, le-am trimis un e-mail in care le-am specificat data in care va avea loc city-break-ul nostru si hotelul la care urma sa fim cazati si i-am intrebat cam ce ar fi de vizitat in zona. La vreo cateva saptamani am primit un plic foarte mare plin cu pliante ale zonei, cu harti pe care erau trasate traseele de la aeroport la hotel, de la hotel la punctul de informare turistica, de la hotel la cel mai apropiat troleu, restaurantele bune, punctele de atractie turistica, etc. Va spun sincer ca am ramas mai mult decat frumos impresionata si mi-au fost foarte utile.

Ce nu mi-a placut? Cred ca cel mai mult mi-a displacut mizeria ramasa in urma pietii de vechituri din fata basilicii st. Michel care am aflat ca are loc in fiecare duminica. Mi-am dat seama ca orice oras oricat ar fi el de european si modern are parte de personajele lui mai putin placute. Am vazut zona sambata inainte de deschiderea pietii si am vazut-o si duminica seara dupa fializarea ei si semana foarte bine cu zonele acelea mizere pe care noi le prezentam la televizor si despre care spunem ca nu sunt demne de Europa. Ei bine se gasesc si la ei astfel de zone si mare pacat de minunatiile construite in zona a caror farmec este stirbit in totalitate in astfel de momente.

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Bordeaux

As sfatui pe toata lumea sa incerce troleul din Bordeaux care este cel mai perfomant din toata lumea la ora actuala pretul este rezonabil, 7 euro/ 10 calatorii. Este ceva ce nu vreti sa ratati. Nu stiu cat ar fi costat un taxi de la aeroport in centrul Bordeaux-ului dar cu autobuzul am dat 15 euro/ persoana, mi s-a parut putin cam mult.

Mancarea la restaurantele din centrul orasului este destul de piperata, dar va puteti aproviziona la magazinele Lidl din zona sau Ocean cu o multime de alimente la preturi rezonabile. Cafenelele au preturi pe masura pozitionarii, noi cand am vizitat muzeele am oprit la o cafenea in zona prietenii si sotul si-au comandat cate o cafea sau o bere la un pret de 2 euro/ bucata, eu nefiind amatoare de cafea sau bere am comandat o ciocolata calda si am avut surpriza de a constata cand a venit nota de plata ca a fost un deliciu de 6 euro. Acum nu ma plang, a fost cea mai buna ciocolata calda pe care am baut-o in viata mea.

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este mihalache simona si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Pozele mele din Bordeaux, Franta

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.