Aventuri la capătul lumii sau cum am descoperit magia Atlanticului în Soulac-sur-Mer

Dintre toate vacantele minunate pe care le-am petrecut pe diferite plaje din Europa, una singura mi-a rămas în minte ca cea mai interesantă experiență la malul mării… deși nici măcar nu eram la mare. Într-o lună fierbinte de august am luat direcția vest și nu m-am oprit până nu am dat de apă. Iată prima mea experiență la Oceanul Atlantic într-o mică stațiune pitorească numită Soulac-sur-Mer!

Dintotdeauna am fost pasionată de vacanțele leneșe cu mult soare, nisip fin, scoici colorate și mai ales valuri perfect albastre și nu concep să treacă o vară fără să văd marea măcar o săptămână. După o copilărie petrecută pe litoralul românesc și apoi o sumedenie de concedii minunate pe plajele de la Mediterana și Adriatica, într-o vară am decis să văd oceanul. Cum cel mai apropiat ocean este Atlanticul, m-am urcat în mașina si… road trip. Nu m-am oprit până nu am ajuns la valurile uriașe ale oceanului.

Lungul drum până la Oceanul Atlantic

Soulac-sur-Mer

Distanța dintre vestul României și Soulac-sur-Mer (drum întins) este de aproximativ 2.460 de kilometri. Dar, cum eu nu puteam să traversez întregul continent fără să mai fac câteva ocoluri prin locuri minunate, călătoria mea a durat 5 zile cu opriri în Bruxelles, Luxembourg, Versailles, Tours și Bordeaux, adică în jur de 2.800 de kilometri. Dar despre aceste orașe incredibile îți voi povesti mai pe larg altă dată. Acum să ne întoarcem la ocean.

După un mic city-break în Bordeaux, am urmat drumul vinului prin cea mai faimoasă regiune viticolă din Franța până în vârful peninsulei Medoc. Micuța localitate Soulac-sur-Mer se află în sud-vestul Franței, în regiunea Aquitaine, la 96 de kilometri de Bordeaux, drumul fiind unul dintre cele mai frumoase și interesante din Franța. De o parte și de alta nu este decât vie cât vezi cu ochii, iar, din când în când, apar frumoasele chateaux-uri cu nume prețioase precum Saint-Emillion, Haut Lafitte sau Giraud.

Coasta de argint a Franței

Soulac-sur-Mer

După ce te lași fermecat de acest peisaj minunat, vei ajunge, în sfârșit, pe Cote d’Argent. Majoritatea localităților de pe această coastă… de argint sunt stațiuni sezoniere de mici dimensiuni, cu vile din secolul al XIX-lea, o atmosferă relaxantă și mulți pasionați de sporturi acvatice.

Soulac-sur-Mer este locul perfect dacă îți dorești o vacanță liniștită la plajă, într-o stațiune ce se mândrește cu o cultură de excepție și cu o mulțime de peisaje de vis. Bineînțeles, ca orice altă stațiune de vară, Soulac-sur-Mer are multe locuri de cazare, de la hoteluri mai mari, la vile, case de vacanță sau camping-uri. Eu îți recomand să închiriezi o mică cabană, cât mai aproape de plajă, astfel încât să nu ratezi incredibilul spectacol al apusului în valurile liniștite ale oceanului. Crede-mă, apusul în Soulac-sur-Mer este motiv suficient pentru miile de kilometri parcurși până acolo.

Valuri și surf în Soulac-sur-Mer

Soulac-sur-Mer

Întreaga regiune este o dună uriașă de nisip, așa că plajele sunt vaste și fără pietricele. Ceea ce mi-a plăcut enorm de mult aici este că, deși eram în mijlocul sezonului estival, plaja nu era invadată de turiști și puteam să-mi pun cearceaful într-un loc retras, aproape de apă, fără a fi deranjată de nimeni.

Dacă te-am convins să-ți petreci următoarea vacanță în acest capăt de lume, trebuie neapărat să ții seama de un lucru. Deoarece Soualc-sur-Mer se află la malul Oceanului Atlantic, apa nu este la fel de caldă ca la Mediterana, Egee sau Adriatică. Imaginează-ți că, de pe plaja din Soualc-sur-Mer, Atlanticul se întinde până pe coasta Americii de Nord, așa că temperatura apei este ceva mai scăzută, chiar și în luna august. Poți să te bălăcești, dar nu cred că vei rezista mai mult de câteva minute. De asemenea, de cele mai multe ori, sunt și valuri uriașe așa că nu ar trebui să îți plănuiești sesiuni lungi de înotat.

În schimb, valurile uriașe înseamnă și altceva – surf, sportul preferat al localnicilor, dar și a multor turiști de aici. Nu am văzut niciunde altundeva atât de mulți surferi la un loc. Faleza este mărginită de mici magazine și buticuri unde poți alege dintre plăci multicolore și alte accesorii ciudate pentru acest sport. Fie că te trezești devreme sau faci o plimbare la apus, valurile oceanului sunt împânzite de surferi în căutarea valului perfect.

Soulac-sur-Mer

După ce m-am săturat de soare și briză am început să explorez superba stațiune. Atmosfera generală a locului este una relaxată (poate și din cauza numărului mare de surferi Laughing), cu ora de siestă respectată cu sfințenie în fiecare zi, din moment ce mă aflam aproape de granița cu Spania. Strada principală, Rue de la Plage, este mărginită de baruri, restaurante și mici magazine unde poți degusta preparate locale. Bineînțeles, vinul este mai popular decât apa în aceste părți și pe bună dreptate.

Ce să faci în Soulac-sur-Mer

Dacă ești interesat de arhitectură, în Soulac-sur-Mer vei putea admira Bazilica Notre-Dame-de-la-fin-des-Terres construită în secolul al XII-lea, dar care a fost înghițită de dunele de nisip. Acest lăcaș de cult era o oprire importantă pentru pelerinii care mergeau spre Santiago di Compostela. Din fericire, superba clădire a fost salvată în secolului al XVII-lea, iar astăzi o poți admira în toată gloria sa. Tot în Soulac-sur-Mer mai poți vizita un muzeu de artă și arheologie interesant.

Atracții turistice în Soulac-sur-Mer

Sufletul acestei stațiuni minunate se află, însă, chiar în piața municipală, Marche Municipal. Aici, în fiecare dimineață ești întâmpinat cu un spectacol gălăgios și plin de culoare. În Marche Municipal din Soulac-sur-Mer găsești fructe și legume proaspete, pește și fructe de mare, o multitudine de preparate tradiționale, dar și vânzători veniți din cele mai îndepărtate locuri din Africa cu obiecte și haine colorate. Iar dacă întreaga tevatură te-a obosit, poți oricând să iei un loc la mesele înalte unde se servește un singur lucru – scoici proaspăt scoase din apă, servite cu lămâie și un pahar de vin alb rece.

Dacă și tu vrei să petreci o vacanță de vis în Soulac-sur-Mer, iată locurile de cazare pe care ți le recomand.

Tu ai ajuns până la malul Oceanului Atlantic? Povestește-ne experiența ta!