Aleg sa fiu ghidul turistic al Parcul National Plitvice din Croatia

Aleg sa fiu ghidul turistic al Parcului National Plitvice din Croatia, pentru ca este unul din cele mai frumoase locuri pe care le-am vizitat.
16 lacuri cu apa in diferite nuante de albastru, turcoaz si verde se scurg unul intr-altul prin cateva zeci de cascade. Toate aceste minunatii ale naturii pot fi vizitate pe cateva trasee, care difera in functie de distanta pe care doriti sa o parcurgeti.

Cazarea la Parcul National Plitvice

Aventura mea la Parcului National Plitvice a fost intamplatoare. De fapt, am mers intr-un concediu pe litoralul Croatiei si la insistentele catorva prieteni care vazusera niste poze din acest loc am ajuns si noi. Asa ca, noi nu am platit cazare in acest loc, insa de jur imprejurul parcului sunt numeroase pensiuni si case care ofera camere cu aproximativ 15 euro de persoana. In functie de preferinte pot fi si in regim demipensiune.

Obiective turistice si activitati in Parcul National Plitvice

Pentru ca am fost inspirati si am ajuns de dimineata am avut posibilitatea sa strabetem cel mai lung traseu, care are aproximativ 8 kilometri. Nu pot sa va spun in ore cat am stat, pentru ca la Plitivice timpul se masoara in fotografii. Totul depinde de cat de impresionat ramai de peisaje si cat de mult din acel loc vrei sa duci cu tine acasa.

Pe langa renumitele cascade pe care le-am vizitat din toate unghiurile, am mai fotografiat si cateva mii de pesti, unii chiar si de jumatate de metru si am vizitat si doua pesteri. (Trebuie sa recunosc ca sa justific faptul ca nu am retinut numele pesterilor ca nu am intrat in ele, mi-am incurajat prietenii din exterior. Erau foarte multe scari de coborat si dupa cei 8 kilometri de care va povesteam mai sus imi era putin groaza de momentul in care trebuia sa urc inapoi).

Impresii si ponturi despre Parcul National Plitvice

In afara de natura care nu te lasa sa o descrii in mai mult de un cuvant: PERFECTA, am ramas impresionata de felul in care este organizat totul si de corectitudinea turistilor. Cu toate ca nu exista o bariera sau un aparat in care sa-ti validezi tiketul de intrare, la ghiseul unde se videau aceste bilete era o coada imensa. De la intrarea in parc pana in punctul in care incep lacurile, se merge cu un autocar la care nu se imbulzeste nimeni la usi si ca indiferent de traseul pe care-l urmezi, nu se paseste decat pe un pod de lemn, special amenajat, de la care nu lipseste nicio dala.

Nu pot spune ca exista ceva ce nu mi-a placut, dar ar fi fost ideal sa existe pe traseu cateva cismele de unde sa se poata bea apa si bineinteles cateva toalete. In rest, va recomand sa va luati mancare la pachet, pentru ca in parc nu gasiti foarte multe alternative. In afara de senvisuri si cateva variante de mancare gen fast-food nu gasiti mai nimic.

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Parcul National Plitvice

Un prim sfat ar fi sa tineti cont de biletul de intrare. Chiar daca nu-l controleaza nimeni si puteti intra si gratis este frumos sa-l patiti. Este un loc minunat si nu va va parea rau de acei bani. Se vede ca s-a investit foarte mult in loc si daca noi nu contribuim la intretinerea acestor locuri se vor pierde...

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este Miu Iris si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.