Mare si soare din belsug in statiunea Agios Gordis, insula Corfu

Pentru ca foarte multe persoane au spus ca au fost in Corfu am zis ca anul acesta sa mergem si noi in Grecia, insula Corfu, statiunea Agios Gordis. Pentru mare m-am dus si pot spune ca a fost cel mai frumos lucru din toata excursia, o mare albastra, clara, in care puteam sa inot incontinuu datorita salinitatii si a lipsei valurilor.

Cazare in Agios Gordis, insula Corfu

Hotel Alonakia se numeste. Este foarte dragut, sincer nu ma asteptam, avand in vedere ca grecii sunt cunsocuti pentru faptul ca prezinta hotelurile in poze de genul "afara-i vopsit gardul...".

Hotelul este amplasat pe un deal, de unde se vedea jumatate din statiune si restaurantul este facut cu bun gust si de calitate. Exista si o piscina cu 7-8 sezlonguri unde te poti relaxa in voie, doar ca trebuia consumatia sa fie de la restaurant. Paturile si draperiile erau facute din fier forjat, asa cum imi place mie, iar saltelele erau de calitate. In fiecare zi se facea curatenie, in schimb cearsafurile se schimbau la trei zile.

Am avut demipensiune cu bufet suedez. Nu a fost vasta oferta, dar nici nu trebuia mai mult. Mancarea a fost buna, iar meniul se schimba la o zi jumatate. Noi am stat intr-o parte a hotelului unde erau 4 camere separate, cu terasa mare dinspre care era o priveliste extraordinara a muntilor inalti, nu am avut nevoie de aer conditionat pentru ca era pozitionata in lateralul hotelului, unde nu batea soarele. Recomand cu mare placere si celor pretentiosi, ca mine. Nu se afla foarte aproape de mare, dar din pozitia aceea poti sa vezi si marea si muntele.

Obiective turistice si activitati in Agios Gordis, insula Corfu

Cand ajungi in Corfu e musai sa faci excursia Paxos si Antipaxos. Fantasticul din excursia asta nu prea exista, dar daca tot ajungi in Corfu, merita sa mergi o data si atat. A costat 35E si am plecat de la 8 cu autobuzul local (care de fapt e un autocar) si ne-a adus in port la un ferry. Iar cu acel ferry am mers de ne-am plictisit. Macar am vazut delfini, cam departe dar am fost surprinsa pentru ca nu stiam ca sunt pe acolo care sa inoate asa aproape de mal. Si ne-am plimbat cu ferry in jurul celor doua insulite, am intrat intr-o pestera, unde apa era de un albastru exact ca in Laguna Albastra apoi inainte sa ancoram pe Paxos, ne-au lasat sa facem baie intr-un loc unde toate barcile si ferry-urile veneau sa isi lase turistii sa se balaceasca. Am sarit de pe vas, ne-am balacit, dar nu mai mult de jumatate de ora. Cei care nu stiau sa inoate, pt ca eram la o distanta de tarm, aveau colace, dar nu erau suficiente. Am ajuns pe insulita, draguta, plina de terase si cam atat, locul de plaja era de 2m, iar nisipul era inexistent, erau numai pietre mari si rotunde, abia puteai sa ajungi in apa, daca nu cadeai de cateva ori inainte de asta.

Corfu Town, capitala insulei mi-a placut in mare parte. O arhitectura veche, dar tipic greceasca si intretinuta. Am ajuns in centrul vechi al lor de unde poti sa iei vrute si nevrute, de la orice facut de kumkuat, un fruct care se gaseste doar in Corfu si undeva in Asia, pana la ochelari Ray Ban la 7E si ceasuri Chanel.

Am cumparat si nou lichior si un fel de peltea mai lichida cu fructe in ea de kumkuat, sunt destul de bune, insa sugerez sa cumparati totul din supermarket, este mai ieftin si gasiti cam acelasi lucru. Noi am dat de el abia la plecare...

Corfu Town are doua cetati, una veche si una noua. Am vizitat una dintre ele, intrarea a fost libera, insa nu prea aveai ce vizita, decat se vedea fortareata si niste scari vechi, alte cai de acces erau inchise.

Impresii si ponturi despre Agios Gordis, insula Corfu

Cel mai mult mi-a placut marea, a fost foarte suprinsa cand am vazut pesti adunati la picioarele mele, si cateva specii pe care nu le-am vazut niciodata, foarte frumos colorati, inclusiv pesti plati (din pacate nu cunosc specia) si ca vedeam fundul marii chiar si la cativa metri buni adancime. Nu trebuia sa ma obosesc sa inot, apa ma ajuta. Iar pe plaja mi-a placut ca erau niste stanci mari de 4-5m, la umbra carora puteam sta, fara umbrele.

Am ramas totusi surprinsa ca erau gunoaie aruncate pe plaja si erau de ceva timp.

Nu mi-a placut ca erau foarte multi romani, aproximativ 75% dintre turisti. Nu m-ar fi deranjat ca erau romani, daca nu erau genul amatori de manele, tatuaje cu sirene si saorma majoritatea.

Nu mi-a placut nici ca nu prea existau cosuri de gunoi, iar pe plaja erau destul de multe gunoaie aruncate, dupa parerea mea, cam cate sunt si in Romania si stiu ca Grecia nu prea are plaje murdare, am mai fost in alta parte in Grecia si era foarte curat.

Sfaturi pentru cei care vor sa viziteze Agios Gordis, insula Corfu

Ghidul din Corfu a laudat Agios Gordis ca fiind cea mai frumoasa statiune din Corfu. Ne-am dat seama si noi de asta pana sa ajungem, pt ca mergand cu autocarul, i-au lasat pe ceilalti turisti in nordul insulei, unde mi s-a parut ca era abandonat, neingrijita nici zona si nici hotelurile nu erau prea atragatoare.

Recomand din nou hotelul, am numai cuvinte de lauda.

Plaja este mare, este loc pentru toata lumea, atat la sezlonguri, cat si pe nisip. Zona este plina de aer curat, dintr-o parte vin aerosolii marii, iar din cealalta aerul curat din padurea deasa a muntilor.

Luati in considerare totusi ca sunt 1300 km si nu se ajunge chiar usor. Cei care vin cu masina personala sa se pregateasca pentru niste serpentine periculoase, avand in vedere ca drumul este foarte ingust.

Ar mai fi lucruri de spus, dar pana la urma fiecare isi traieste povestea dupa propriul stil… Imi pare bine ca am avut ocazia sa retraiesc sentimentele acestui concediu, chiar si pentru cateva minute, pentru ca fiecare calatorie in care "ne reintoarcem", chiar si cu gandul ne invata aceeasi lectie: in concediu se traieste in prezent – ca sa ne putem hrani cu amintirile frumoase pana la urmatoarea escapada!

Acestea sunt cateva din motivele pentru care aleg sa fiu ghidul turistic al acestui loc, "functie" care ma trimite automat in concursul "Povestea vacantei mele". Numele meu este Roxana Dragoi si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Pozele mele din insula Corfu, Grecia

Casa Moşului

Realizat in colaborare cu: Casa Moşului

Pensiunea Casa Mosului din Cârţisoara situatã în imediata apropiere a centrului comunei, te întâmpinã cu ospitalitatea specificã zonei de munte. Oamenii pe care îi veţi întâlni aici, mâncarea şi bãuturile tradiţionale de cea mai bunã calitate precum şi condiţiile de cazare de 4 stele vor crea atmosfera de recreere, confort, linişte şi relaxare pe care le-aţi dorit.