Concediu la mare

O escapada plina de peripetii la Thessaloniki

Aleg sa va povestesc despre Thessaloniki din Grecia, deoarece modul in care am ajuns aici a fost haios Smile.
S-a intamplat acum 5 ani si parca a fost ieri cand o colega de servici de-a mea m-a invitat sa mergem cu ea si sotul ei la Ruse –Bulgaria pentru a face niste aprovizionari de la Metro pentru copilul lor de 1 an si 8 luni. Normal ca am fost de acord, eu neiesind din tara pana in momentul acela si chiar imi doream. Zis si facut, si intr-o zi a lunii septembrie ne-am dus, am facut cumparaturile asa cum am vorbit, ne-am plimbat prin centru si apoi ne-am dus la un restaurant.

O vara fierbinte pe Insula Corfu in statiunea Paleokastritza

Locul pe care l-am ales in aceasta vara fierbinte a fost insula Corfu , Grecia, in statiunea Paleokastritza. O statiune superba, cu 7 golfuri superbe si construita la intalnirea muntelui cu marea de smarald!

O vacanta de vis pe insula Thassos sau Insula de Smarald din Grecia

Grecia, insula Thassos sau Insula de Smarald cum i se mai spune datorita culorii apei ce o inconjoara. Am stat in Limenas capitala insulei, un orasel pe malul Marii Egee plin de turisti dornici sa descopere - ca si noi de altfel - o alta lume, o alta cultura. Strazi inguste cu case mici, majoritatea zugravite in alb, cu balcoane micute pline de flori, maslini la tot pasul, freamatul si zarva din port au fost primele lucruri care ne-au atras atentia de indata ce am ajuns. Soarele bland de septembrie, amabilitatea grecilor, plajele curate cu nisip fin si curat, apa limpede si intr-adevar de culoarea smaraldului nu au cum sa nu te impresioneze.

Peisajul mirific a statiunii Paleokastritsa din insula Corfu

In statiunea Paleokastritsa ne-a impresionat foarte mult peisajul mirific, stancile, golfurile si culoarea apei de un albastru deschis precum cerul cand este senin fara nori. Paleokastritsa nu e o statiune aglomerata si cand spun lucrul asta nu ma refer la trafic. Statiunea are o singura strada care o strabate de la un capat la altul. Traficul prin statiune devenea obositor, multe scutere care circula cu viteza, atv-uri, autocare.

Un sejur in statiunea Paralia Katerini

As dori sa va povestesc despre cea mai frumoasa vacanta de care am avut parte pana in prezent si anume, un sejur in Grecia de 8 zile, pe Riviera Olimpului, mai exact in statiunea Paralia Katerini. Incepand cu momentul plecarii din Bucuresti si pana la intoarcere totul a fost o experienta de neuitat, asta si datorita prietenilor care m-au insotit si care au contribuit la conturarea tabloului intitulat o “vacanta de vis”.

Sunt o multime de lucruri care mi-au placut la greci, dar ce m-a impresionat cel mai mult a fost caldura sufleteasca, amabilitatea, seriozitatea si modul in care erai intampinat si servit oriunde mergeai.

Concediu la mare

Prima mea destinatie greceasca: insula Thassos

In vremuri imemoriale Zeus, sefu’ zeilor, calca in strachini mai mult decat oricare subaltern. Cum inventivitatea nu-i ducea lipsa subterfugiile erau care mai de care. La un moment dat ii picase cu tron Europa, fiica regelui Agenor. Pentru mandra cu nume de continent s-a transformat in taur si a dus-o in Creta. Banui ca avea si un cercel in bot si un trandafir dupa ureche ca altfel nu vad motiv pentru care sa te lasi asa usor. Tata lu' Europa suparat fiind si a trimis fiii sa o caute, cu ordin sa nu se intoarca fara usurateca. Unul din ei, pe nume Thassos, a ajuns pe o insula care l-a incantat nespus. Cum nu se putea intoarce acasa la parinte cu mana goala dar mai ales pentru ca locul era minunat a ales sa se stabileasca acolo.

Concediu in statiunea Paleokastritsa din Corfu

Nu pot decăt să spun că această micuţă statiune mi-a tăiat rasuflarea de la intrare munţii plini de vegetaţie pe dreapta şoselei iar pe stânga marea de culoare turcoaz. Vreti mai mult? Golfuletele cu apă cristalină,cu noanţe de la albastru cerneală la turcoaz m-au tulburat in sensul pozitiv normal ca as putea sa zic că mi-aş dori o casuta mica doar cu utilităţi nu cer mai mult , acolo,pe mal.

O vacanta in frumoasa insula Rhodos din Grecia

Batuta de vanturi puternice dinspre vest si valurile marii Egee, iar dinspre est de Mediterana si un soare nemilos, Rhodos este una dintre cele mai indepartate insule ale Greciei, aflata undeva in buza Turciei, dar poate tocmai din acest motiv si una dintre cele mai interesante.

Insula Rhodos, cea mai mare dintre cele 12 insule Dodecaneze de pe partea de est a Marii Egee, este si cea mai populara. Orasul medieval, care a fost bine conservat, se afla in partea de nord a insulei si poata acelasi nume. Totodata, insula se mandreste cu importante hoteluri si resorturi. Rhodos satisface cu brio interesele diverse ale turistilor care variaza de la plaje, baruri, pana la situri antice.

Am ales Grecia, statiunea Halkidiki

Am ales Grecia - bratul Kassandra, Halkidiki - statiunea Hanioti vilage, pentru ca am auzit numai lucruri frumoase si de bine despre acest loc. La agentie ne-au aratat mai multe posibilitati de a nepetrece concediul, dar nu stiu de ce, ce ne-a atras mai mult de am alesa aceasta locatie.

A fost prima excursie in afara si oricum orice alegeam cred ca era frumos. Mi-a placut mult marea, imprejurimile, mancarea, oamenii si hotelul .