Mini-vacanţă la Băile Herculane: traseu la Crucea Albă
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Nu ştiu ce ştiţi voi despre Crucea Albă, dar eu una nu ştiam nimic înainte să ajung la ea. Văzusem ceva poze pe internet, dar nu ştiam cum va fi traseul sau peisajul superb de sus. Ştiam că e locul pentru o privelişte de excepţie asupra staţiunii Băile Herculane şi, dacă echipa noastră tot era acolo, am urcat veseli şi/sau obosiţi până sus.

Mini-vacanţă la Băile Herculane: traseu la Cascada Vânturătoarea

După ce ne-am plimbat (în urcare) până la Crucea Albă, am luat la picior alt traseu. De mult aveam pe lista de musai de văzut Cascada Vânturătoarea aşa că traseul m-a bucurat nespus. Dacă ai antrenament, va fi floare la ureche, iar dacă nu trebuie să ştii doar că e o cascadă care merită.

Mini-vacanţă la Băile Herculane: la pas prin staţiune
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Nu poţi să treci prin staţiunea Băile Herculane fără să o admiri puţin. Nu te aştepta la o admirare în sens pozitiv, pentru că peisajul dezolant te va dezarma total... şi totuşi e interesant să vezi ce a fost odată şi mai ales să-ţi imaginezi câte s-ar putea face cu aşa o bijuterie de staţiune. Chiar dacă centrul istoric al staţiunii este în mare parte distrus de lipsa de renovare şi întreţinere, mai păstrează multe urme ale gloriei de altă dată... dacă ştii unde să le cauţi desigur.

Băile Herculane văzute altfel

Dacă de obicei îmi fac planurile de vacanţă din timp, sfârşitul anului ce tocmai a trecut m-a luat prin surprindere. Căutând pe internet posibile locuri în care mi-ar plăcea să-mi încep noul an, mi-a atras atenţia o postare de-a prietenilor de la Equilibrium. Suna cam aşa: dacă doriţi să petreceţi un revelion plin de mişcare, cazaţi într-o cabană mică şi cochetă de lemn, aproape de cea mai densă reţea de poteci din România… mai sunt locuri! Suna extraordinar! Cu cei de la Equilibrium am avut ocazia să merg de câteva ori la ture de rafting şi ştiam că organizează evenimente foarte faine. Am rezervat locuri şi am aşteptat cu nerăbdare ziua Z.

Lectura de week-end: Floreşti, Herculane, Costeşti, Mălâncrav şi în inima munţilor Apusenilor
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Cea mai mare realizare a mea de săptămâna aceasta a fost să-mi dau seama că am ajuns să iubesc toamna. Poate vi se pare pueril că spun acest lucru, însă 24 de ani am văzut toamna ca pe un anotimp ud, maro, murdar şi întunecos. Mi se părea un anotimp nehotărât, dimineaţa este foarte frig, la pranz foarte cald, am considerat că este anotimpul care ne scurtează ziua, ne murdăreşte pantofii şi maşinile, ne "obligă" să renunţăm la culori şi ne dă o stare de spirit care ne face să nu mai avem timp şi dispoziţie de nimic.

6 destinaţii turistice din România, în care să NU mergeţi în concediu

Cei de la Ziarul Capital au prezentat săptămâna trecută un top a destinaţiilor turistice din România în care să NU mergem în această perioadă, numindu-le "capcane" atunci când ne dorim o vacanţă reuşită.

Gunoaie, peisaje dezolante, clădiri care stau să cadă, obiective turistice în paragină sau şantiere abandonate… aşa sunt descrise în câteva cuvinte aceste staţiuni turistice.

Cele mai frumoase gări din România
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Adesea, gara prin care treci o priveşti doar ca pe un loc de... trecere! Nu stai să admiri o construcţie atât de impresionantă şi de veche, pentru că eşti obişnuit cu ideea că nu ai nimic de văzut. Vreau să te contrazic... sau cel puţin să-ţi arăt câteva gări din România în care poate ai poposit sau vei mai poposi şi pe care ar trebui să le incluzi pe lista de obiective turistice pentru următoarea excursie.

Itinerariu de weekend în Valea Cernei - Cătunele Ineleţ şi Scărişoara

Dupa ce în prima parte despre Valea Cernei, v-am descris itinerariul către Cascada Vânturătoarea şi Cheile Ţâsnei, doresc să vă dezvălui şi alte trasee care merită încercate.Smile

Băile Herculane, între frumos şi paragină
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Staţiunea Băile Herculane are o istorie de peste 2000 de ani şi este, după părerea mea, una dintre cele mai frumoase staţiuni montane din România. Vestită pentru apele termale binefăcătoare încă din perioada romanilor, cei care au şi pus bazele acestei staţiuni, Băile Herculane este poziţionată într-o zonă foarte frumoasă, unde un turist are ce vedea şi admira. Din păcate, gloria de altă dată a acestei vestite staţiuni a cam apus.Frown