Creasta Cocosului, emblema Maramuresului
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Maramuresul a fost binecuvantat cu un cadru natural deosebit, iar numarul anual de turisti demonstreaza acest lucru. Pentru mine, zona montata este de departe cea mai fascinanta oferindu-mi nu doar liniste si o priveliste minunata, dar si o buna ocazie de a-mi canaliza energia intr-o activitatea interesanta plina de aventura.

Masivul Gutai este unul din cele mai cunoscute lanturi montane din Maramures, dar contrar asteptarilor, atractia principal in aceasta zona nu este Varful Gutai, cel mai inalt pisc al masivului, ci o formatiune stancoasa numita sugestiv Creasta Cocosului datorita formei sale.

Turist in Romania : Castelul Corvinilor din Hunedoara
DESCOPERĂ ROMÂNIA

De mic copil am fost fascinat de castele si cetati. Mi se parea uimitor ce mari si impunatoare au fost construite. Si bineinteles ca ascultam cu placere povestile despre cavaleri si printese si balauri!

Castelul Corvinilor de la Hunedoara mi se pare unul dintre cele mai frumoase castele pe care le-am vazut pana acum. Cea mai recenta vizita la Castelul Corvinilor din Hunedoara am facut-o in luna august. Impreuna cu junioara mea Irina am descoperit inca o data acest castel gotic construit de Iancu de Hunedoara in secolul al XV-lea.

Turist in Romania, locuri mai putin promovate : orasul DEVA
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Deva este una dintre cele mai vechi asezari din tara, cu prima atestare din 1269, insa cu descoperiri arheologice care au aratat ca teritoriul Devei a fost locuit inca din epoca pietrei slefuite.

Un orasel cu putin peste 65.000 de locuitori, situat pe malul stang al Muresului, la poalele muntilor Apuseni si Poiana Rusca, care se bucura de cea mai temperata clima din intreg Ardealul. Pe varful dealului sunt ruinele cetatii (Cetatea Devei) construita in secolul XIII, simbolul acestui frumos oras.

Sa descoperim Deva impreuna!

Excursie cu trenul pe ruta Oravita-Anina, cea mai veche cale ferata din Romania
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Desi este situata la doar 110 km de Timisoara, ruta feroviara Oravita - Anina nu este un obiectiv turistic foarte cunoscut si nici foarte vizitat. Totusi drumul de 2 ore pe care il parcurgi admirand peisaje minunate merita din plin.

Am decis sa facem acest drum si dus si intors din 2 motive: unul era peisajul care auzisem ca este spectaculos iar al doilea motiv este lipsa transportului din Anina catre Timisoara, in special in weekend. Astfel intr-o sambata dimineata am uract in trenul ce leaga Timisoara de Oravita si am plecat la drum. Smile

Turist in Romania: Pestera Ursilor de la Chiscau - galerie foto
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Prima data am fost la Pestera Ursilor cred ca in liceu. Mi-au ramas amintiri foarte placute si imi propusesem de mult sa mai vizitez pestera inca o data. Si bine am facut!

Pestera Ursilor ramane dupa parerea mea un loc deosebit : o pestera unica si foarte bine amenajata. Dupa ce am vizitat cascada Varciorog si Pestera Ghetarului Scarisoara, ne-am incheiat week-end-ul la munte cu o vizita la Pestera Ursilor din Chiscau.

Turist in Romania : cascada Varciorog din Arieseni - galerie foto
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Satui de canicula, ne-am decis ca in week-end sa evadam la munte si am ales zona Arieseni. Desi am facut un drum de 240 de km in 5 ore (evitati zona Varfuri deoarece drumul este in lucru!), am avut parte de un week-end perfect la munte!

In cele 2 zile cat am stat la munte am vizitat 3 locuri. Sambata ne-am rezervat-o unei drumetii pana la cascada Varciorog, despre care ne povestisera niste prieteni. A fost o drumetie de 5 ore (dus-intors) care ne-a placut foarte mult.

Turist in Romania: Pestera Ghetarul de la Scarisoara - galerie foto
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Pestera Ghetarul de la Scarisoara este un loc care trebuie vazut de toti cei care sunt turisti in zona Arieseni. Este un loc de o frumusete deosebita si care confirma inca o data ca tara noastra este frumoasa.

Ghetarul de la Scarisoara este prima pestera din Romania declarata monument al naturii, in 1938. Pestera se afla la o altitudine de 1165 m, si are o lungime de peste 700 m si o diferenta de nivel de 105 m. Ceea ce este foarte important de retinut este ca pestera gazduieste cel mai mare bloc de gheata (ghetar) subteran din lume.

O destinatie pe ecranul tau : la "tara" in Romania
DESCOPERĂ ROMÂNIA

In fiecare saptamana iti aducem poze deosebite din diferite locuri frumoase direct pe ecranul tau. Acum a venit randul Romaniei.

Poreclita si "inima salbatica a Europei", Romania este o asezare absolut deosebita din toate punctele, bogata si incarcata pe fiecare fila a povestii ei adevarate. Atat la capitolul geografie, cat si la istorie, religie, demografie, sport sau armata, Romania este inzestrata, recunoscuta si apreciata in toata Europa. Zonele rurale arata ca desprinse din povestile cu zane, natura este vie si stralucitoare si totul este absolut natural.

Descopera Romania : statiunile "stelare" de pe litoralul romanesc
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Lasand la o parte rautatile pe care le auzim an de an despre litoralul romanesc, trebuie sa stiti ca si micutele noastre statiuni de la malul Marii Negre sunt modernizate si au multe lucruri de oferit.

Fiecare statiune cu nume de "satelit" se remarca cu ceva si este inflorita la un anumit capitol. In functie de asteptarile pe care le aveti de la locul in care vreti sa va petreceti concediul am facut o scurta prezentare.