Cetatea de Scaun a Sucevei, singura cetate din România care nu a putut fi cucerită decât deschizând ușa pe dinăuntru
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Mărturisesc că, deși am fost de multe ori în Suceava, nu am reușit sa văd tot ceea ce vroiam sa văd acolo. Nu pentru că este o metropola de zece milioane locuitori ci pentru că de fiecare dată intervenea câte ceva: ba era muzeul închis ba cutare biserică se renova... ceva era! Am ajuns să-i zic neveste-mii chestii gen: “Puiu, vezi că trag o fugă pana la bisericuța aia mică ca să văd de ce nu pot s-o văd și vin înapoi”.

Ultima oara când am vizitat Suceava a fost anul trecut prin august, chiar când m-am întors de la mare, din staţiunea Neptun. Am vrut să-i arăt fiică-mii Cetatea. Nu mi-a ieșit!

5 Parcuri Naţionale din România
DESCOPERĂ ROMÂNIA

În România există 13 Parcuri Naţionale, fiecare dintre ele găzduind un număr mai mic sau mai mare de Rezervaţii Naturale. Am început prin a explica acest lucru pentru a evita orice confuzie legată de asocierea unui parc cu o rezervaţie.

Turist în România : Peştera Meziad din Parcul Natural Apuseni - galerie foto

"O catedrală gotică" a fost termenul care mi-a rămas în memorie când am citit prima dată despre Peştera Meziad. Şi acesta a fost şi motivul pentru care am deschis rapid un browser să văd unde este Peştera Meziad, şi am descoperit astfel că toată lumea o descrie ca un loc obligatoriu de vizitat în Munţii Apuseni. M-am decis să o includ pe lista pentru week-end-ul care urma.

Mărturisesc că Peştera Meziad a preluat Locul 1 în topul locurilor din România pe care le-am vizitat în această vară, fiind urmată de Cetatea de la Alba IuliaGheţarul de la ScărişoaraPeştera Urşilor şi Parcul Natural Apuseni. Şi spre surprinderea mea, şi junioara mea Irina a fost încântată de "peştera cu lilieci". Laughing

Timişoara copiilor, sau cum să te distrezi în week-end cu juniorii în oraşul de pe Bega
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Probabil că nimeni nu a abordat acest subiect până acum, sau poate nu am găsit eu articolele. S-au scris multe articole despre locurile pe care trebuie să le vezi când vii aici, aşa că eu voi aborda o altă perspectivă, care îmi este mult mai familiară : ce să faci în week-end în Timişoara cu copii.

Sunt fericitul părinte al unui "bulgăr blond" de energie de doar 3 ani care nu stă locului, că doar seamănă pe părinţi Laughing. Irina, junioara mea dinamică, este prima la uşă când este vorba să ieşim din casă. Şi cum nu putem în fiecare week-end să fim plecaţi din oraş, avem câteva locuri în Timişoara pe lista noastră.

Idei de destinaţii din România pentru Revelion 2013
DESCOPERĂ ROMÂNIA

La fiecare început de an îmi stabilesc anumite obiective, îmi construiesc vise noi, îmi organizez timpul în fel şi chip şi îmi propun obiective, pe care până în decembrie fie le materializez, fie am făcut măcar ceva în realizarea lor, cu excepţia unuia singur care nu-mi reuşesc să îl împlinesc la timp de câţiva ani: organizarea Revelionului. În aceeaşi situaţie cu mine este şi cercul meu de prieteni, din care an de an răsare câte unu’ care spune: EU mă voi ocupa la anu! Imediat se adună aproape de 10 ani de când povestea se repetă şi nimic... adevărată vorba: "Cine se aseamănă se adună!"

Căutând după oferte mi-a venit idea să fac acest articol. Nu este un articol cu sfaturi ci este un articol despre locaţii, care mi-au plăcut şi care par a fi o idee bună ca şi destinaţie de Revelion.

Cetatea Neamţ, povestea copilăriei mele
DESCOPERĂ ROMÂNIA

“Ce de lucruri n-ar şti să povestească de-ar avea grai ruinele acestea? Când te gândeşti c-a fost atâta viaţă aici...inimi care s-au iubit, ochi care au plâns, viteji care şi-au vărsat sângele pe zidurile acestea…” Al. Vlahuţă

Îşi aminteşte cineva scrierea lui Costache Negruzzi “Sobieski şi românii”? Poate da, poate nu... Un lucru e cert , în ceea ce mă priveşte, cu ochi de copil lecturând  nuvela mi-am imaginat fiecare cuvânt citit, am trăit trup şi suflet fiorul luptei dintre o  mână de oameni cu o întreagă armată, puterea de sacrifiu şi dragostea de pământ m-au impresionat. M-am întrebat adesea, oare cum arată cetatea ce a fost teatrul acestei încleştări dramatice?

25 de poze din frumoasa Românie partea 3 - galerie foto
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Şi uite că am ajuns şi la partea a treia a capitolului “Frumoasa Românie”. Continuăm seria de 25 de fotografii care surprind locuri minunate din ţara noastră, locuri care trebuie vizitate. Neaparat!

Turist în România : De vorbă cu străjerii în Cetatea de la Alba Iulia - galerie foto

Sincer nu am acordat atenţie niciodată Cetăţii de la Alba Iulia, probabil deoarece în mintea mea era locul acela unde de 1 Decembrie toţi politicienii îţi fac reclamă. Însă într-o discuţie cu prietenul meu Ovidiu, care este un "albanez" cum se zice, am aflat de la el că "cetatea e proaspăt amenajată".

Ştiu că toată lumea zice că la noi în ţară nu se face nimic în domeniul turismului, dar Cetatea de la Alba Iulia a fost pentru mine personal o mare şi încântătoare surpriză. De când am vizitat-o sunt un promotor al ei şi recomand tuturor prietenilor să meargă să o viziteze Laughing

Locuri din România unice în Europa - partea 1
DESCOPERĂ ROMÂNIA

ŞTIAŢI CĂ România găzduieşte numeroase obiective turistice unice în Europa?