Vacanta in statiunea Vatra Dornei
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Am ales sa scriu despre Vatra Dornei, un oras foarte frumos din Nordul Moldovei si in acelasi o statiune importanta pe care ma bucur foarte mult ca am apucat sa o vizitez in decembrie 2011 . Situată în nordul României, într-o depresiune intramontană din Carpații Orientali – Depresiunea Dornelor – Vatra Dornei este o localitate turistică foarte căutată datorită apelor termale, peisajului, climei și facilităților de practicare a schiului. Orașul-stațiune este înconjurat de munți împăduriți: Munții Giumalău, Munții Bistrița, Munții Călimani, Munții Rodna, Munții Obcina Mestecăniș. Se practică alpinismul și sporturile de iarnă, iar localitatea este în același timp și o importantă stațiune balneară.

Salina Turda, o oaza de sanatate

Salina Turda este obiectivul turistic despre care doresc sa vorbeasc. Am descoperit aceasta minunatie cu prilejul unei vizite efectuate cu familia mea, iar la nici doua saptamani distanta am fost cu prietenii mei, pentru a le arata si lor acest obiectiv turistic important pentru romani dar si pentru straini.

Pestera Ursilor, un loc unic
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Nu pot spune ca am obiective turistice in Romania dar din ceea ce am vizitat am ramas placut impresionata de o pestera si aceea este: "Pestera Ursilor", din Chiscau, jud. Bihor.

Am ales sa vorbesc despre acest obiectiv deoarece mi-a placut enorm de mult dar si datorita faptului ca am trecut prin mai multe peripetii pana a ajunge acolo ,fapt pentru care imi voi aminti mereu de aceasta pestera si de toate cele prin care am trecut pana a ajunge la destinatia mult dorita...

Parcul National Apuseni - Padis: "It's a must!"
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Parcul National Apuseni - un loc unic in Europa, locul in care fiecare persoana care a pasit a ramas impresionata si s-a indragostit pentru totdeuana de natura. Anul trecut in Padis ne-am intalnit cu un turist neamt care se plimba prin lume cu... bicicleta; l-am intrebat de unde a auzit de Padis, cum a ajuns el aici - nu e tocmai un loc pe care-l vezi de la sosea; el ne-a zis ca a fost intr-o croaziera unde a intrat in vorba cu niste unguri; le-a spus ca urmeaza sa vina in Romania iar acestia i-au zis ca neaparat sa viziteze Padisul, este u loc unic si renumit, "it's a must"! Am ramas foarte impresionata de promovarea pe care o faceau niste oameni dintr-o alta tara pentru Padis... Dragii mei, Padis e in Romania!

Castelul Peles, cel mai elegant, interesant si impresionant castel din Romania

Daca un prieten din strainatate ar veni la mine in vacanta, primul lucru care il arat este Castelul Peles, pe locul doi ar fi Transfagarasanul iar pe locul trei barajul Vidraru, nu spun ca astea sunt singurele frumuseti din tara (sunt nenumarate ) dar astea m-au impresionat cel mai mult.

Castelul Peles cred ca l-am vizitat de fiecare data cand ajungeam in Sinaia (nu am intrat in intreior decat o data) nu te plictisesti niciodata, peisajul intotdeauna este altfel depinde de anotimp,fascinant ,merita vazut oricat de pretentios ai fi.

Gradina Botanica din Cluj-Napoca, una dintre cele mai frumoase din Europa
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Gradina Botanica din Cluj-Napoca este un obiectiv turistic minunat, datorita faptului ca este ca si un paradis desprins dintr-un basm. Am ales sa vorbesc despre acest obiectiv turistic pentru ca merita vazut si fotografiat din toate colturile. Este mai frumos daca il vizitam vara deoarece toate florile multicolore isi dau drumul miresmei care te face sa fii relaxat.

Valea Sambetei, un traseu care ramane intiparit in memorie si in suflet

Traseul turistic montan Valea Sambetei - Muntii Fagaras (Complex turistic Sambata-cabana Sambata 1600m)
Am ales sa vorbesc despre acest traseu ca mi-a ramas intiparit in memorie tot ce am vazut de-a lungul sau: relief, hidrografie, vegetatie, fauna, roca, semne turistice si cabana Sambata (care nu a fost pe masura asteptarilor).

Targul de Craciun din Sibiu
DESCOPERĂ ROMÂNIA

E drept ca acest targ de Craciun nu este unul original ci mai degraba e unul din multitudinea de elemente culturale importate in deceniile postdecembriste insa anul acesta se pare ca autoritatile locale si-au dat tot interesul in organizarea acestui eveniment. Magia care te cuprinde atunci cand vizitezi seara acest targ de Craciun sigur te va insoti o vreme buna.

Varful Negru, un tinut sacru al Dacilor

Pasind cu deferenta intr-o zi de toamna tarzie pe cararile montane ale acestui tinut sacru al dacilor, exersam placuta activitate a punerii in oglinda a informatiilor scrise despre relieful Muntilor Sureanu cu realitatea din teren.

Cunosteam din incursiuni prealabile doar anumite „izbucniri” calcaroase de la periferia acestor munti si pitorescul pe care aceste roci il ofera amatorilor de drumetie, precum si exploratorilor de adancuri. In prezenta tura prin Muntii Dacilor, aveam ocazia sa strabat la pas niste culmi impunatoare, omogene, cu un caracter mai mult decat tipic. Spun tipic, deoarece majoritatea grupelor de munti apropiate Sureanului, ca si acesta, denota veleitati de spinari golase, cu forme ondulate, pe alocuri aspect de cupola: Cibinul si Lotrul, Latoritei, Capatanii, Valcan si chiar Parangul Estic.