Batranul Ceahlau, un loc neatins inca de mainile celor "inteligenti"
DESCOPERĂ ROMÂNIA

"Batranul rege al Carpatilor Moldovii", cum il denumeste ilustrul scriitor drumet, Alexandru Vlahuta, mi-a cucerit privirile. Exista mai mult de 449 de motive pentru frumosul Ceahlau, exista cesuri intregi pentru a descrie acest taram al oamenilor credinciosi, dar oare stim noi, oamenii secolului al-XXI-lea, sa pretuim bogatiile cu care ne-a inzestrat Dumnezeu?! Stim noi cat de importanta este puterea naturii asupra sufletului? Nu stim, fiindca astazi vedem fericirea in lucruri marete si uitam sa mai privim in jur, uitam sa clipim, sa povestim, uitam ca suntem oameni si ne intrebam de ce tara nostra nu este la fel de presus ca celelalte! Vina este a nostra, deoarece nu ne cunoastem patria indeajuns de mult si ne ducem atat de repede spre valurile inalte ale lumii, lasand in urma lacrimile unui pamant minunat, presarat cu amintiri care starnesc melancolia celor sensibili. Ceahlaul este locul neatins inca de mainile celor "inteligenti", langa el poti privi, poti citi, poti medita, fara ca cineva sa te atentioneze.

Baile Herculane, o statiune plina de istorie si mister.

M-am tot gandit despre ce as putea sa va scriu, deoarece am vazut foarte multe locuri frumoase in Romania, dar pana la urma m-am hotarat sa va scriu despre ultimul concediu care l-am facut anul acesta impreuna cu sotul meu si socrii mei la Baile Herculane si o sa intelegeti imediat de ce am ales aceasta destinatie.

Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Toţi ne întoarcem din drumeţiile noastre cu un bagaj de imagini care de care mai încântătoare, cu inima plină de frumuseţe şi cu... dorinţa de a împărtăşi impresiile noastre şi altora. De aceea, acest concurs nu este doar o provocare, ci şi o invitaţie la taifas care nu se poate refuza.

Nerăbdător, am început să scotocesc printre amintirile încă proaspete ale verii trecute, dar a mă opri asupra unui SINGUR loc nu mi-a fost deloc uşor. Simţeam reverberând în mine atâta frumuseţe încât îmi venea greu să mă decid. Şi totuşi... Desprinzându-se dintr-un colaj de imagini care mă invada, iată Cheile Sohodolului! Frumuseţe sălbatică şi maiestuozitate. Apă, stâncă şi cer. Căldură şi generozitate. Şi parcă pentru a se putea dărui în întregime turistului însetat de frumuseţe, pentru a veni şi în întâmpinarea celor mai comozi, sunt şi uşor accesibile.

Gradina Botanica Vasile Fati din Jibou, un obiectiv turistic mai putin cunoscut, care merita vizitat
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Gradina Botanica Vasile Fati din Jibou, judetul Salaj este unul din acele – destul de multe, mai putin cunoscute, dar care merita vizitate. Am avut sansa de a vizita aceasta gradina botanica in data de 28 august 2012 intr-o zi fermecatoare de vara tarzie parca perfecta pentru astfel de vizite.

Gradina botanica este amenajata in jurul castelului nobililor maghiari Wesselenyi, care, potrivit tendintelor vremii, a fost completat cu un arboretum ce avea sa constituie mai tarziu piatra de temelie a gradinii botanice din Jibou, fapt ce ne-a purtat cu gandul la parcul dendrologic din Simeria, judetul Hunedoara.

Deopotriva gradina botanica si centru de cercetari acest obiectiv turistic din Jibou are o organizare pe sectoare tematice precum: sere, acvariu, parc zoo, gradina japoneza s.a.

Cheile Nerei, o zonă neaşteptat de frumoasă
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Obiectivul turistic despre care am ales să povestesc este o zonă neaşteptat de frumoasă din sud – vestul ţării şi anume: Parcul Naţional Cheile Nerei – Beuşniţa. Auzisem demult despre frumuseţea Cheilor Nerei şi iată că după ce am epuizat de vizitat numeroase destinaţii turistice din ţara noastră, am ales să mergem şi în acest loc mai puţin accesibil pentru noi din punct de vedere al distanţei.

Înarmaţi cu hărţi, cort, GPS şi pregătiţi de drum, am plecat dimineaţa devreme deoarece ştiam că avem de parcurs peste 600 de kilometri şi doream să poposim în drum şi la Cazanele Dunării. Traseul urmat de noi a fost Buzău-Bucureşti-Piteşti-Craiova-Orşova-Moldova Nouă-Sasca Montană-Sasca Română. După un drum deosebit de lung si nelipsit de peripeţii (luându-ne după GPS am mers pe un drum forestier lung de 22 km pentru a ajunge la Sasca Montană), am ajuns într-un final în Sasca Română unde am şi găsit un loc de campare.

Alba Iulia si a sa minunata cetate
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Am ales sa va povestesc putin despre Alba Iulia si a sa minunata cetate. Imi doresc din inima sa vorbesc despre acest unic obiectiv, deoarece este un loc prin care, de oricate ori trec, simt aerul vechi si curat al istoriei.Dar, cel mai mult ma bucura sa descriu Cetatea Alba Carolina, pentru ca sunt albaiulian. Un albaiulian mandru de ceea ce vede in oraselul lui micut, dar plin de viata datorita cetatii bastionare si turistilor care raman uimiti cand o vad.

Etapa a doua a concursului "499 de motive să fii turist în România"

Etapa a 2-a a concursului nostru "499 de motive să fii turist in România" începe acum!

Până când juriul va decide câştigătorul marelui premiul oferit de partenerul nostru agenţia Turist Center, o cazare cu demipensiune la Hotel Iadolina din Stâna de Vale, vrem să aflăm părerea voastră.

Voi, cititorii, puteţi desemna articolul câştigător al premiului "Povestea publicului" şi să recompensaţi autorul acestuia cu un Aparat foto Canon PowerShot A2300, 16 MP.

Muntii Hasmas, spectaculosi in orice perioada a anului
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Muntii Hasmas reprezinta obiectivul... e ceva superb... am ales sa povestesc despre acest obiectiv deoarece este unic prin felul sau de a fi, este un traseu montan care poate fi parcurs cu usurinta si de catre cei mai putin experimentati. Se poate ajunge usor, sus este o cabana, deci daca ajungeti obositi puteti poposi peste noapte acolo, conditiile sunt bune iar personalul este amabil.

Biserica Sf. Nicolae din Densus, aproape de Dumnezeu, de cer si de istorie

Nu e un loc foarte calcat de turisti, si nici nu as vrea sa vad anul viitor autocare oprind in fata bisericii din Densus, dar e un loc care ne reprezinta pe noi ca romani, credinta, istorie si continuitate a locului, si e pacat sa nu fie vazut de un turist adevarat macar o data.

As reveni oricand in Tara Hategului, pentru tot ceea ce poti vedea aici: Sarmisegetuza Ulpia si Regia, poarta de intrare in Retezat, cetatea Colt, siturile unde s-au gasit singurele fosile de dinozauri pitici din Romania.