Galleria degli Uffizi și mirajul artei
ORAŞELE LUMII

Nu știu câți dintre voi ați auzit de sindromul Stendhal, boală experimentată pentru prima dată de Stendhal în secolul XIX, odată cu vizitarea Florenței, însă eu vă pot spune cu mâna pe inimă că aceasta chiar există. Dacă unii ajung să ia antidepresive și să se facă tot mai des confortabili pe canapeaua unui psihoterapeut, eu m-am ales doar cu o amețeală în urma vizitării faimosului oraș italian, iar cea mai mare vină pentru ea o are Galleria degli Uffizi, pe care visam să o vizitem de ani buni, de când mi-a picat în mână "Agonie și extaz".

Roma – orașul etern

Roma este unul dintre acele orașe care trebuie vizitate mǎcar o datǎ în viațǎ! Eu și soțul meu am ales un moment special pentru a merge la Roma. În luna noastrǎ de miere! Noi ne-am dorit o lunǎ de miere mai aparte, o destinație care sǎ ne ofere mai mult din punct de vedere cultural, istoric și arhitectural. Ce alt oraș ar fi fost mai potrivit decât Roma?

Thassos, o insulă de vis
CONCEDIU LA MARE

Ca orice om pasionat de călătorii, pot spune că dacă aș avea mulți bani, i-aș cheltui în mare parte pe vacanțe. Aș vizita cât mai mult, aș cunoaște locuri, oameni și culturi noi. Și aș face poze. Multe poze. Cred că doar așa te mai poți bucura și îți poți reaminti de momentele frumoase pe care le-ai petrecut cândva. Totuși, visul ăsta rămâne pe lista de așteptare. Sper, însă, să nu aștept prea mult.

Paxos – paradisul sălbatico-măslinos al Mării Ionice

Sunt mică și de multe ori trec neobservată. Stâncile abrupte sau ieșite colțuros în larg mă fac relativ ovală. Multă iarbă uscată crescută neordonat lasă senzația de loc părăsit. Apoi apar în față ditamai vilișoare cu terase albe înconjurate de arbustul de Bougainvillea. Între pustietate și albeață tipic ionică, găsești doar livezi de măslini plantate ordonat între pietre. Mă reprezintă. Sunt populată de mici monștri ce au formă de felină cu priviri ucigaşe aruncate noi veniților. Foarte numeroşi de altfel, mai ales, când soarele e dogoritor, cerul are albastru curat, apele care-mi pupă malurile prind a se încălzi, iar parcările pentru bărcuțe devin neîncăpătoare. Sunt preferata englezilor în iunie, a scandinavilor în iulie, iar în august sunt invadată de strănepoții lui Caesar cu declaraţii sincere de "Amore mio, sei stupenda!". Conaţionalii mei se mândresc avându-mă și mă declară paradisiacă.

Dubrovnik – vechea cetate de pe malul Adriaticii
CONCEDIU LA MARE

"Cine caută raiul pe Pământ, să vină la Dubrovnik", spunea celebrul dramarurg englez George Bernard Shaw despre Dubrovnik. Cu siguranță această frază concentrează întreaga magie a orașului,magie pe care o simți deja după primii pași în vechea cetate. Și pentru că v-am făcut curioși o să vă împărtășesc din experiența mea pe malul Adriaticii.

Zante Town – Veneția din Zakynthos

Septembrie, luni! Prea dimineață și prea frig pentru un om care iubește căldura. Am ajuns în Kilini. Aveam impresia că toamna din România s-a cuibărit în autocarul nostru și a venit în vacanță în Grecia. Speram din toată inima să aibă rău de mare și să nu urce pe feribot. Am plecat spre Zakynthos iar cerul părea că se deschide. Undeva în depărtare se ivea și soarele. Strălucea leneș, semn că-i plac diminețile din insulele Greciei.

Hola, Fuerteventura!
CONCEDIU LA MARE

Îmi plac vacanţele, comediile şi visele împlinite. Îmi plac familiile fericite, plimbările în mijlocul naturii şi poveştile. Şi îmi plac insulele. De aceea vă povestesc cu drag despre un loc de neuitat, aflat în arhipelagul Insulelor Canare din Oceanul Atlantic – Fuerteventura!

Thassos – o destinație de vis

Thassos, supranumită și "Insula de Smarald", a fost alegerea noastră pentru concediul din această vară. Și nu am regretat deloc! Distanța relativ mică față de România (fiind cea mai nordică insulă a Greciei), peisajele absolut superbe și prețurile accesibile fac din această insulă destinația de vacanță perfectă pentru întreaga familie.

Bora Bora – un vis devenit realitate
VACANŢE EXOTICE

Nu e nevoie de o descriere amănunțită – doar auzind Bora Bora și deja ești cu gândul la acele peisaje minunate desprinse parcă dintr-un colț de rai.