Vacanta din anul acesta am petrecut-o in Agia Pelagia din Insula Creta
CONCEDIU LA MARE

Vacanta din anul acesta am petrecut-o in Agia Pelagia din Insula Creta, Grecia. In aceasta locatie m-au impresionat peisajele superbe ale golfurilor insulei mai ales cele micute, culoarea si limpezimea apei, adica ganditi-va cat de frumos este sa ai munte pe partea dreapta si mare pe partea stanga, a fost superb si sper ca la anul tot acolo sa merg!

Aleg sa fiu ghidul turistic al Parcul National Plitvice din Croatia
VACANŢE LA MUNTE

Aleg sa fiu ghidul turistic al Parcului National Plitvice din Croatia, pentru ca este unul din cele mai frumoase locuri pe care le-am vizitat.
16 lacuri cu apa in diferite nuante de albastru, turcoaz si verde se scurg unul intr-altul prin cateva zeci de cascade. Toate aceste minunatii ale naturii pot fi vizitate pe cateva trasee, care difera in functie de distanta pe care doriti sa o parcurgeti.

La schi si relaxare in Vysoke Tatry, Slovacia
VACANŢE LA MUNTE

Doresc sa va povestesc despre zona turistica principală a Slovaciei, asa numita Vysoke Tatry.  Ajungeți aici traversând Ungaria (cel mai bine pe la Oradea-Borș, eu m-am încurcat cu Valea lui Mihai și rău îmi pare) în 3-4 ore, cu ieșire pe la Putnok.

Stațiunile slovace se întind ca un frumos colier care marginește versanții înalți ai "Tatransky narody park". Centrul acestora este zona, pentru că nu pot sa-i spun localitate, Vysoke Tatry, care cuprinde și Tatranska Polianka, Tatranska Lomnica, Tatranska Matliare, Tatranska Kotlina, Strbske Pleso sau Stary Smokovec, toate legate de o foarte buna și lejeră șosea. Aceasta dublează drumul național și autostrada, așa ca traficul prin localitățile turistice, situate la nu mai mult de 7 kilometri una de cealaltă, se desfășoară extrem de fluent.

La schi in statiunra Tatrankaya Lomnica din Slovacia
VACANŢE LA MUNTE

Tatrankaya Lomnica din Slovacia e o statiune situata la poalele muntilor Tatra. E o statiune in gen Poiana Brasov cu partii de schii, trambuline si alte locatii pentru sporturi de iarna. Cu siguranta infrastructura ca sa ajungi acolo e mult mai buna decat cea de la noi atat cea feroviara cat si cea rutiera. Cu avionul nu am fost dar nu cred ca sunt probleme nici pe acest traseu.

Renovat recent, hotelul Huntnik I*** se distinge prin atmosfera familiala, mancarea fantastica si un nou bowling center. Hotelul ofera cazare in camere ce au fost recent renovate: camere single, duble si apartamente. Camerele au in dotare: grup sanitar propriu cu cada sau dus, TV satelit, telefon si balcon. La cerere se poate introduce pat suplimentar.

Trasee de "via ferrata" din muntii Dolomiti, Italia
VACANŢE LA MUNTE

Dolomitii din nordul Italiei sunt pana in momentul de fata cei mai frumosi munti in care am pus piciorul. Creste zimtate, brane expuse, cabluri, via ferrata, atmosfera destinsa, o diversitate foarte mare din punct de vedere al dificultatii traseelor, accesibilitate a hartilor (nu prea ieftine fiind in UE), muzee ale razboiului in aer liber, tuneluri sapate in stanca unoeri aproape de verticala, lacuri ascunse in padure, altitudine mare la care se poate ajunge usor cu masina, multe mijloace de transport cu facilitati si reduceri in special in timpul saptamanii, cascade, cel mai inalt perete din lume (aproae 1200 de metri de verticala in masivul Civetta)... Tot pachetul care incanta un pasionat calator cu piciorul si mai putin cu masina (doar pentru a ajunge in anumite zone). Venetia e doar la 160 de kilometri de Cortina d'Ampezzo (caci in zona Cortina plina de istorie ne-am invartit vreo 10 zile prin pasuri alpine, campinguri, munti de 3000 de metri)!

O vacanta plina de distractie in Hurghada, Egipt
VACANŢE EXOTICE

Cu o usoara strangere de inima am decis sa vad dupa mult timp Egiptul, aceasta tara cu atat de multa istorie in urma, cu atatea mistere si... cu celebrele piramide. Piramide pe care din pacate nu am ajuns sa le vad. Poate la anul...

Daca stai si te gandesti ca Hurghada a fost un sat de pescari pe malul Marii Rosii si vezi cam ce s-a putut realiza in prezent prin multa munca si vointa... iti dai seama cat de mic poti sa fii. Intre intinderi nesfarsite de nisip, apare cate un resort desprins parca din filmele cu James Bond- extrem de multa vegetatie luxurianta,metal si sticle si culmea... extrem de multa apa! Am avut privilegiul pot spune, sa stau la Makadi Saraya Resort (Makadi fiind o zona mai exclusivista din ce ne spuneau gazdele noastre de la hotel), un hotel de 5*.

Excursia mea de vis a fost o croaziera in Marea Caraibelor
VACANŢE EXOTICE

Excursia mea de vis a fost o croaziera in Marea Caraibelor. Am avut sansa sa vizitez cate putin din fiecare loc unde a ancorat nava. Prima oprire a fost in Cartagena Columbia unde am avut o zi la dispozitie sa vizitez ce imi doresc. Aici m-a impresionat minirezervatia naturala amenajata in port cu papagali si pasari flamingo.

A doua oprire a vasului a fost in Bonaire ,o insula ce apartine de Antilele Olandeze. Aici m-am indragostit de tot ce am vazut si pentru mine Bonaire e cel mai frumos loc vazut pana acum. M-a impresionat aici tot,de la oameni , plaje intinse, locuri salbatice, pasari exotice, bariera de corali. Bonaire e un mic paradis si sper sa mai am ocazia sa ajung acolo.

Japonia, o tara extraordinara cu oameni de exceptie
VACANŢE EXOTICE

Pentru mine, Japonia este o tara extraordinara cu oameni de exceptie bine educati si zambitori. M-a impresionat in primul rand cultura lor dar si numeroasele obiective turistice.

In special capitala Tokyo unde noaptea este minunat, provincia Urayasu unde se gaseste si Disney Tokyo Resort, Chiba care este zona montana, Oceanul Pacific unde a fost de neuitat, diverse sarmatori matsuri, mi-a placut absolut tot dar mai ales amabilitatea oamenilor.

Insula Bali,un loc in care m-as intoarce oricand
VACANŢE EXOTICE

Eu as vrea sa va povestesc despre insula Bali, pe care am vizitat-o in aceasta vara impreuna cu sotul meu in cadrul unui concediu care a mai cuprins si Malaezia si Singapore. Poate va intrebati de ce am ales Bali din cele trei. Ei bine, pentru ca am simtit ca acesta este "locul meu", un loc in care m-as intoarce oricand, fara a risca sa ma plictisesc.

Sunt foarte multe lucruri care m-au impresionat in Bali, printre care as aminti terasele de orez de un verde ireal, oamenii care, desi saraci, sunt foarte ospitalieri si zambitori, mancarurile delicioase, dar mai ales apusul de soare de la templul Tanah Lot. Ei bine, as indrazni sa spun ca o data ce ai vazut apusul de la Tanah Lot, toate apusurile ti se vor parea banale. Inca sper sa ma insel.